جی پلاس؛

آلفا رومئو استولیو رقیبی برای بی ام و x3 و بنزGLC / مشخصات و تصاویر

این مقاله به بررسی فنی آلفا رومئو استولیو پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ تاپ گیئر نوشت: شما این تاکتیک را می شناسید، با ورود آلفا رومئو استولیو به دنیای خودرو، سر و صدا و اشتیاق زیادی به پا خواست.

این خودرو در 3 نسخه به بازار عرضه می شود. تیپ پایه استلویو شامل دو نسخه ی استاندارد و Ti(دارای آپشن های بیشتر) است که شامل موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2 لیتری ، گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و 280 اسب بخار قدرت و گشتاور 415 نیوتن متر است. شتاب 0 تا 100 تیپ پایه 5.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 230 کیلومتر بر ساعت می باشد.

 تیپ برتر استلویو نسخه کوادریفولیو (quadrifoglio) بوده که شامل موتور تویین توربو 6 سیلندر( V6 ) 2.9 لیتری ( که این مشخصات فنی در آلفارومئو جیولیا کوادریفوگلیو سدان هم بکار رفته اند) 505 اسب بخار قدرت و گشتاور 600 نیوتن متر است. شتاب 0 تا 100 کوادریفوگلیو 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 285 کیلومتر بر ساعت می باشد.

کوادریفولیو مانند AMG در مرسدس بنز و نیسمو در نیسان، شرکتی زیرمجموعه برند اصلی است که به ارتقاء و تقویت محصولات آلفارومئو می‌پردازد و نشان آن لوگوی شبدر سبز رنگ در یک مثلث سفید است که زیر آینه‌های بغل دیده می‌شود. استلویو همچنین به سامانه چهارچرخ متحرک AWD Q4 مجهز است.

alfa_romeo_stelvio_q_1

این خودرو در مقایسه با بی ام و ایکس 3 و یا مرسدس بنز جی ال سی چندان بزرگ نیست و اسپورت طراحی شده است. پلتفرم استلویو مانند آلفارومئو جولیاست با این تفاوت که استلویو در سطح بالاتری نسبت به زمین است. در نگاه اول استلویو به عنوان SUV ، نسبتا کوچک به نظر می رسد ولی با نشستن داخل خودرو متوجه فضای بزرگ و مطلوب داخلی می شویم.

alfa_romeo_stelvio_q_23

شیفترهای (پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان) بزرگ و زیبای استلویو که شبیه به شیفترهای مازراتی هستند لذت رانندگی را دوچندان می کند. گیربکس استلویو بسیار کارآمد است و طرح متالیک روی دنده ، حس خوبی موقع تعویض دنده می دهد.

alfa_romeo_stelvio_q_17

با وزن 1830  کیلوگرم، خودروی سبکی به حساب نمی آید اما خودروی مذکور 100 کیلوگرم از رقیب خود مرسدس ای ام جی اس 63 سبک تر است.

این خودرو بسیار سریع است و توانسته رقبای چون جولیا کیو وی و ای ام جی را از رقابت خارج کند. چرخ دنده های مدرن، توربو توانست به ماشین کمک  کند تا در این رقابت برنده شود.

alfa_romeo_stelvio_q_8

استلویو دارای مجموعه ای جامع از راه حل های فنی پیشرفته مانند سیستم ترمز یکپارچه، ترمز اضطراری خودکار با شناسایی عابر پیاده، میل لنگ و میل‌ گارد تماما فیبر کربنی است.  

هر نسخه از خودرو ذکر شده به طور استاندارد سیستم هشدار برخورد به جلو، سیستم رانندگی خودکار با عملکرد تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار خروج از خط را ارائه می دهد. در هنگام تقاضا، استلویو همچنین می تواند با سیستم کروزکنترل تطبیقی وسیستم نظارت بر نقطه کور با تشخیص مسیر صلیب عقب مجهز شود تا ایمنی به طوری فعال تر بهبود یابد.

alfa_romeo_stelvio_q_3

استلویو به صورت استاندارد مجهز به سیستم HDC است. سیستمی که رانندگان را به حفظ سرعت ثابت و ایمن، حتی در یک مسیر سراشیبی قادر می سازد. HDC به طور خودکار بر روی سیستم ترمز هر چرخ عمل می کند و در نتیجه حتی در شرایط سراشیبی و لغزنده جاده، ثبات را تضمین می کند.

استلویو مجهز به یک سیستم اطلاعاتی و سرگرمی کاملا جدید بوده که شامل یک صفحه نمایش رنگی با ابعاد 8.8 اینچ و 3D Navigator است و توسط یک پد روتاری حسی (intuitive Rotary Pad) کنترل می شود. این سیستم قابلیت تشخیص صدای پیشرفته و سازگاری کامل با هر دستگاه تلفن همراه iOS و یا آندروید را دارد.

 استلویو همچنین می تواند با استفاده از سیستم صوتی Harman Kardon سینمای صوتی هوشمند را فراهم کند که به لطف توانایی 14 بلندگو از جمله ساب ووفر، باعث افزایش لذت رانندگی می شود.

ar_stelvio_q_-_interiors_1

در رابطه با سیستم DNA استلویو می توان به طورکلی گفت که با یک چرخاندن ساده DNA، راننده می تواند درتیپ پایه و کوادریفولیو به ترتیب یکی از 3 و 4 سبک منحصر به فرد رانندگی را انتخاب کند که البته هریک از این حالات پارامترهای مختلف دخیل در رانندگی را تغییر می دهد.

طرح داخلی استلویو نشان دهنده یک تغییر بزرگ در جهان suv ها است. با وجود بالابودن ارتفاع، در عین حال اسپرت است. در فضای داخلی استلویو، تمام جزئیات در نظر گرفته شده است تا جایی که هیچ چیز اضافی و یا بیش از حد طراحی نشده باشد.

طراحی داشبورد با مواد طبیعی، از جمله روکش چوب طبیعی یا آلومینیوم ساخته شده است. فرمان چرم اسپرت با دکمه Start یکپارچه شده که حس بسیار خوبی به راننده می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید