جی پلاس؛

سیستم های امنیتی جدید در فرودگاه های بین المللی

وزارت امنیت میهن ایالات متحده، دو پیشنهاد جدید را برای پیچیده تر کردن و هوشمند تر کردن خطوط در فرودگاه ها منتشر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم وفناوری جی پلاس؛ ورج نوشت: در سال های اخیر برخی کشورها، فرودگاه هایشان را تغییر دادند و سیستم های بازرسی ساده را به سیستم های امنیتی پیچیده تبدیل کردند. به عنوان مثال نصب سیستم های تشخیص چهره در محل های بازرسی، قسمتی از این نظارت پیچیده است. این سیستم به ماموران امنیتی در فرودگاه اجازه می دهد مسافران کم خطر و آنهایی که پرخطر هستند و چهره آنها در فهرست پیگیری است، تشخیص داده شوند. اگر این سیستم جواب دهد، صفوف انتظار کوتاهتر و امنیت بیشتری برقرار می شود.

وزارت امنیت میهن ایالات متحده، دو پیشنهاد جدید را برای پیچیده تر کردن و هوشمند تر کردن خطوط در فرودگاه ها منتشر کرده است. اولین روش؛ اندازه گیری طول صف ها است و دیگری استفاده از تکنولوژی " راه یاب هوشمند مسافران" که از این طریق مسافران را به خطوط پیچیده تر هدایت می کنند.  

بنابر این گزارش، فرودگاه ها عملا هیچ گونه دسترسی به اطلاعات برای ردیابی مسافران ندارند و نمی دانند آیا مسافران قابل اعتماد هستند یا خیر. بنابراین وزارت امنیت میهن آمریکا با ارایه این تکنولوژی به مسافران، می تواند از وضعیت آنها در پذیرش مطلع شود و برنامه بازرسی را تنظیم کند. این تکنولوژی مسافران قابل اعتماد را به خطوط مسافران معتبر هدایت کرده و آنها را از مسافران مشکوک مجزا می سازد. 

دیدگاه تان را بنویسید