گزارش جی پلاس؛

بلندپروازهایی که می خواهند صنعت خودرو را دگرگون سازند!/ تصاویر

با وجود توسعه خودروها، افرادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که به دنبال تحول عظیم و چشمگیر بوده و می خواهند تخیلات خود را به واقعیت تبدیل کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ رود اند ترک نوشت: صنعت خودرو پس از گذشت 131 سال همچنان مسیر تکامل خود را طی می کند. اما همچنان افرادی در این صنعت مشغول فعالیت هستند که به دنبال ایجاد تحولات عظیم در این صنعت بوده و می خواهند بسیاری از ایده ها و تخیلات خود در این زمینه را به واقعیت تبدیل کنند.

roa110117fea-dreamers-czinger1-b-1511588318

مجهز کردن خط تولید خودرو به دستگاه های سه بعدی

1- کوین زینگر سازنده خودرو دایورجنت سه بعدی  

کوین زینگر 58 ساله از نوآوری در این صنعت بسیار می گوید. شرکت آمریکایی Divergent Microfactories که در شهر فناوری آمریکا، کالیفرنیا، واقع شده است.

جدیدترین فعالیت کوین زینگر طراحی و ساخت خودروهایی است که بدنه آن ها با نانو تیوب‌های کربنی طراحی شده و با پرینترهای سه بعدی ساخته می‌شود. او نسل جدیدی از خودروهای آینده را در دومین دهه هزاره سوم میلادی در مقابل چشمان شهروندان دهکده جهانی قرار داده است. انقلابی که امروزه در فناوری‌های هوشمند و نوظهور صنعت اتومبیل سازی ایجاد شده است، خبر از دگرگونی در ساخت و طراحی اتومبیل‌های ارزان، هوشمند و با چهره جدیدی در آینده نزدیک می‌دهد.

roa110117fea-dreamers-czinger2-1511588108

این روش، روش جدیدی در طراحی و ساخت شاسی است. مهندسان با این فناوری می توانند ظرف چند دقیقه شاسی خودرو تولید کنند. این روش نسبت به روش های سنتی خودرو سازی آلودگی کمتری به محیط تحمیل می کند. بر اساس گفته های کوین زینکر، روش های سنتی که تسلا موتورز به کار می برد شکست خواهد خورد. او همچنین پیش بینی کرده است که فناوری شرکت دایورجنت در 5 سال آینده در بین خودروسازان رونق خواهد گرفت.

roa110117fea-dreamers-rimac1-1511589282

تبدیل فانتزی های دوره نوجوانی به واقعیت

2- برقی کردن خودروها، مت ریماک، طراحی و ساخت خودرو برقی "ریماک"

در ابتدا این ایده برای بسیاری ها مانند یک جوک بود اما وقتی عملکرد خودرو برقی را دیدند، بسیار به آن توجه کردند.

مت ریماک موسس کمپانی خودروسازی ریماک، با معرفی ابرخودروی الکتریکی Concept-one در نمایشگاه فرانکفورت توانست فناوری ها و ایده های خود را مطرح کند. این خودروی مفهومی توانایی تولید 1207 اسب بخار از چهار موتور الکتریکی خود را دارد و قدرت رقابت با خودروهای به نام در این عرصه مانند پورشه و فراری را دارد.

علاقه او به صنعت خودرو و ساخت خودروی الکتریکی کانسپ وان، از پروژه های مدرسه نشات گرفته است. استاد او از ایده ساخت ابرخودروهای برقی حمایت کرد و او را به ساخت خودروی برقی و فناوری ها در این زمینه ترغیب کرد. سرانجام او در سال 2016 توانست این آروز را با ساخت 6 عدد خودروی برقی محقق سازد. در حال حاضر او در زمینه ساخت باتری و دیگر سیستم ها برای شرکت آستین مارتین قراردادی امضا کرده و همزمان مشغول به ساخت کانسپت اس است که توان تولید 1365 اسب بخار را خواهد داشت.

roa110117fea-dreamers-switkes1-1511589812

کامیون های خودران

3- پلتونینگ کامیون ها، جاش سویتکس، مدیر اجرایی "پلوتون"

نزدیک به چند دهه است که ایده اتومبیل های خودران در مسیر توسعه قرار گرفته است. اما در چند ماه آینده، خودروهای نیمه خودران در قالب کامیون ها به نمایش در می آیند.

عملیات خودران کردن خودروها که به پلوتونینگ شناخته شده است، مبتنی بر استفاده از فناوری است. این فناوری شامل کروز کنترل انطباقی، کاهش برخورد و تصادفات، ارتباطات وسایل نقلیه با یکدیگر و یک شبکه کنترل مبتنی بر کلود است.

 این سیستم  توسط یک استارآپ  سیلیکون ولی با نام  پلوتون تکنولوژی توسعه یافت.

این سیستم  اجازه می دهد دو کامیون تنها در فاصله 3 تا 5 متری همدیگر حرکت کنند و از این طریق حدود4.5 درصد سوخت برای وسیله نقلیه پیشرو و حدود 10 درصد برای وسیله نقلیه عقبی صرفه جویی می شود.

جاش سویتکس، مدیر اجرایی  Peloton ، 37 ساله که در پایین ترین رتبه در انقلاب سیستم خودران ماشین ها را داشت، پس از آشنایی با گردز توانست فناوری عبور از خط و دیگر سیستم های خودران را برای شرکت های آئودی و فلوکس واگن طراحی و توسعه دهد. به تبع آن، پلوتونینگ کامیون ایده بعدی او بود.  

سویتکس می گوید که ما شاهد بودیم که هزینه های سخت افزاری پایین آمده ولی هزینه سوخت بالا رفته است. به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از تکنولوژی و فناوری خودران، می توان هزینه های سوخت را 5 تا 10 درصد کاهش داد و صرفه جویی کرد.

این فناوری می تواند در کامیون ها اعمال شود و در نهایت با این سیستم کنترل چرخ ها و پدال ترمز ممکن خواهد شد.

roa110117fea-dreamers-terra1-1511590700

خودرو پرنده

4- کارل دیتریخ، شرکت ترافوجیا

یکی از فانتزی های انسان، ساخت خودروهای پرنده بوده است. تقریبا از زمانی که خودرو اختراع شد، در زمینه خودروی پرنده نیز صحبت شده است. کارل دیتریخ مدیر شرکت" ترافوجیا" اولین خودرو پرنده واقعی را ساخت. ترنزیشن خودروی پرنده ای واقعی با بالهای تا شدنی است.

کارل دیتریخ مدیر شرکت "ترافوجیا" می گوید: بسیاری از مردم می گفتند هرگز امیدوار نبودند این خودرو بتواند روزی پرواز کند. اما ما اکنون خودرویی داریم که می تواند در جاده ها حرکت کند و در آسمانها به پرواز درآید و در مدت زمانی میان دو تا 20 ثانیه تغییر شکل دهد.

ترافوجیا که ترجمه لاتین عبارت "فرار از زمین" است توسط دیتریخ و گروهی از خلبانها و مهندسان پرواز پایه گذاری شد.

مالکان خودروی پرنده ترنزیشن پیش از اینکه بتوانند بالهای خودروی خود را باز کرده و به پرواز درآیند، باید دوره 20 ساعته آموزشی را پشت سر بگذارند، اما به گفته اولین فردی که در سال 2009 این خودرو را بر فراز شهر نیویورک به پرواز درآورد، راندن ترنزیشن بسیار ساده و آسان بوده و هرکسی می تواند آن را انجام دهد.

 

محدوده پرواز این خودروی پرنده به اندازه ای است که می توان با استفاده از آن از لندن به زوریخ سفر کرد، فاصله ای در حدود 804 کیلومتر و سرعت حرکت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خودرو از صفحه کنترل لمسی برخوردار بوده و در محفظه بار آن زمین گلفی تعبیه شده است.

 

در صورت بسته بودن بالها می توان سوخت مورد نیاز ترنزیشن را در هر پمپ بنزینی تامین کرد و یا آن را در هر پارکینگ معمولی پارک کرد. ایمنی خلبان این خودروی پرنده نیز در شرایط اضطراری توسط چتر نجات داخلی تامین می شود. با این حال در صورت بروز بدترین خطرها نیز خلبان می تواند بر روی زمین فرود آمده، بالهای خودرو را جمع کرده و در میان جاده به راه خود ادامه دهد.

از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به درهای خودکار، دو سرنشینه بودن، بالهای خودکار الکترومکانیکی و داشتن زمین گلف اشاره کرد. همچنین در بخش ایمنی خودرو نیز می توان به چتر نجات برای کل خودرو و تجهیزات پیشرفته هوانوردی اشاره کرد. ارتفاع خودرو در هنگام رانندگی دو متر، عرض آن 2.3 متر و طول آن 6 متر خواهد بود و در هنگام پرواز، این ابعاد به ترتیب 2، 8 و 6 متر تغییر پیدا خواهند کرد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید