جی پلاس/ بر اساس آخرین یافته محققان؛

بهترین رژیم غذایی باید مطابق با DNA انسان باشد + معرفی 4 رژیم آزمایشی

تغییرات کوچک ژنتیکی به این معناست که خوردن برخی غذاهایی که برای دیگران سالم هستند ممکن است برای شما مضرر بوده و منجر به افزایش وزن در فرد شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ ایندیپندنت نوشت: بهترین و کامل ترین رژیم غذایی و رسیدن به وزن ایده آل به DNA  فرد مرتبط است. تغییرات کوچک ژنتیکی به این معناست که خوردن برخی غذاهایی که برای دیگران سالم است ممکن است برای شما مضرر باشد و منجر به افزایش وزن در فرد شود.

مطالعه جدیدی در این زمینه صورت گرفته که واکنش انواع مختلف ژنتیک را به رژیم های غذایی مختلف بررسی کرده است.

محققان، رژیم های غذایی مختلف و موجود از سراسر جهان را روی چهار رشته ژنتیکی مختلف موش، مورد آزمایش قرار دادند. این رژیم های غذایی مذکور سرشار از پروتئین، چربی و فیبر بود. از طرفی دیگر مواد اصلی که در برخی مناطق به عنوان مواد غذایی برتر شناخته می شد در این رژیم ها گنجانده شود.

در این مطالعه، یک رژیم ژاپنی مملو از برنج، روغن سویا و عصاره چای سبز بود، یک رژیم غذایی کتونیک که دارای چربی و پروتئین بالا و متعلق به کنیا قرار داده شد و همینطور رژیم غذایی مدیترانه ای با مقدار زیاد روغن زیتون؛ اینها با رژیم غذایی آمریکایی که مملو از کربوهیدرات های تصفیه شده و چربی بود، مقایسه شد.

در هر وعده غذایی، هر کدام از این گروه ها، به یک اندازه کالری دریافت کردند ولی در عرض شش ماه هر کدام از این گروه ها به شکل متفاوتی به این رژیم های غذایی واکنش نشان دادند.

به عنوان مثال، یکی از این چهار گروه ژنتیکی، پس از مصرف رژیم غذایی ژاپنی، دچار مشکلات کبدی شد و یا پس از مصرف غذاهایی کتونیکی، دو گروه از این چهار گروه با عوارض منفی روبه رو شدند.

به گزارش جی پلاس؛ رژیم غذایی آمریکایی، افزایش چربی، کلسترول و علایم سندرم متابولیک را به همراه داشت. این تحقیق به ما نشان می دهد که این تغییرات ممکن است به آنچه که اجداد اولیه ما کشت می کردند و مصرف می نمودند مرتبط باشد و در آینده با انجام یک تست ژنتیک، می توانیم رژیم غذایی مطلوب تری داشته باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید