در گفتگو با جی پلاس؛

هاشمی طبا: نباید با دروغ روح ورزش را خدشه دار کنیم/ شجاعت بازی نکردن با حریف رژیم صهیونیستی را داشته باشیم

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک نحوه باختن علیرضا کریمی را نادرست عنوان کرد و گفت: وقتی مربی یک تیم به ورزشکارش دستور باخت می دهد به این معنی است که سعی در گفتن دروغ دارد و روح ورزش را خدشه دار کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی هاشمی طبا - رئیس پیشین کمیته ملی المپیک مسابقه ندادن ورزشکاران ایرانی برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی را سیاست کل نظام دانست و به خبرنگار ورزشی جی پلاس گفت: مسابقه ندادن ورزشکاران ایران با ورزشکارن رژیم صهیونیستی سیاست ورزش کشور است و علیرضا کریمی هم جدای از این سیاست نیست. متاسفانه ورزش ایران همیشه با این مشکل مواجه بوده و نکته دردآور این است که ما شجاعت اعلام آن را در مجامع بین المللی نداریم! البته با اعلام اینکه ما مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی قرار نمی گیریم و مسابقه نخواهیم داد، ورزش ایران دچار آسیب می شود و از طرف فدراسیون های جهانی تعلیق و محروم خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه تا امروز فدراسیون های مختلف تلاش کرده اند تا برای این عدم رویارویی ورزشکاران با ورزشکاران اسرائیلی، عذرهای موجهی مانند نسخه پزشکی فراهم کنند.

هاشمی طبا تنها راه رهایی از این وضعیت را تصمیم گیری درست دانست و اظهار کرد: ورزش ایران و مدیران ورزشی کشور تنها دو راه پیش رو دارند. یا باید در مجامع بین المللی ورزش اعلام کنند که ورزشکاران ایران با حریفان اسرائیلی خود رو به رو نمی شوند و هیچ مسابقه با ورزشکاران این کشور نمی دهند و پای تمام تبعاتی که برای ورزش ایران به همراه خواهد داشت بایستند. یا اینکه با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه دهند. تنها همین دو راه پیش روی ورزش ما است و راهی جز این نداریم.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: مطمئن هستم برای رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی می توانیم دلیل مشخص و قابل قبولی پیدا کنیم. ضمن اینکه باید بگویم فلسطینی ها و اسرائیلی ها با هم مسابقات ورزشی برگزار می کنند. ورزشکاران آنها در مقابل هم و برخی از مواقع در کنار هم به رقابت می پردازند. من فکر می کنم این موضوع باید به نحوی حل شود و این هم منوط به این است که کل نظام جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد تا این موضوع حل شود.

این مدیر و کارشناس ورزشی اقدام در جهت از بین رفتن روح ورزش را نادرست عنوان کرد و به جی پلاس گفت: متاسفانه نحوه ای که مربیان تیم ملی از کریمی در خواست کردند تا بازی را ببازد درست نبود و تمرکز را از این کشتی گیر جوان گرفت. باید بدانیم این نوع اصرار مربیان به باختن از دیدگاه کمیته جهانی المپیک و فدراسیون جهانی کشتی قابل پیگرد قانونی است. این موضوع روح ورزش را خدشه دار می کند. باختن تعمدی در ورزش به خودی خود جریمه دارد و وقتی مربی یک تیم به ورزشکارش دستور باخت می دهد به این معنی است که سعی در گفتن دروغ دارد و فیرپلی را رعایت نکرده است. باید امیدوار باشیم که فدراسیون جهانی به این موضوع ورود نکند و کشتی ایران را مجازات نکند.

دیدگاه تان را بنویسید