در گفت و گو با جی پلاس؛

واکنش جدید معاون وزیر بهداشت و مدیر بیمه سلامت به حذف بیمه داروی پوکی استخوان

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو علت حذف داروی تری پاراتاید را تصمیم شواری عالی بیمه ها دانست و گفت: کمیته بررسی شواری عالی بیمه این دارو را بعد از یکسال تحقیق نسبت به سایر داروهای موجود ترجیح نداد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ بیش از یک ماه از حذف پوشش بیمه‌ای داروی تری‌پاراتاید گذشته است و بیماران استئوپروز و مبتلایان به پوکی استخوان به ناچار باید برای تهیه دارویی که درگذشته با 60 هزار تومان قابل خریداری بود، امروز حدود ۶۰۰ هزار تومان  هزینه کنند.

این موضوع سبب شده تا رئیس انجمن روماتولوژی ایران، روز گذشته از قطع ناگهانی پوشش بیمه ای داروی بیماران استئوپروز و مبتلایان به پوکی استخوان انتقاد کرده و آن را نتیجه تصمیم یکباره بیمه ها اعلام کند.

در همین رابطه؛ دکتر غلامرضا اصغری- معاون وزیر و رئیس سازمان غذا ودارو در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، با اشاره به اینکه داروی تری پاراتاید از سال 93  و با دستور هیات وزیران تحت پوشش بیمه قرار گرفت اظهار کرد: در حال حاضر داروی گلوکوزامین و پیاز کلیدین جایگزینی دارویی مناسبی برای بیماران دارای پوکی استخوان است و قیمت مابقی داروها نیز باید به این داروها نزدیک باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: داروهایی نظیر الندرونات و ریزدرونات، الکترونیک اسید و دنوزوماب از دیگر داروهای تحت پوشش بیمه ای است که می تواند در اختیار بیماران دارای پوکی استخوان قرار بگیرد.

اما طاهر موهبتی - مدیر عامل بیمه سلامت نیز درباره این اتفاق به خبرنگار جی پلاس توضیح داد:  شرکت های دارویی با همکاری پزشکان، داروهای جدید نظیر تری پاراتاید  را در بازار عرضه و معرفی می کنند و بر همین منوال شورای عالی بیمه به عنوان نهاد تصمیم گیرنده به شکل مشروط یکسال داروی مورد نظر را زیر پوشش بیمه قرار داد تا اثربخشی آن از سوی این نهاد مورد تایید قرار گیرد. اما پس از  یکسال اثربخشی دارو از سوی شورای عالی بیمه مورد تایید قرار نگرفت.

او افزود: سلامت، خط قرمز وزارت بهداشت به حساب می آید و مطمئن باشید این وزارتخانه در ارتباط با صلاحیت علمی این تصمیم شورای عالی بیمه و تاثیر آن بر سلامت مردم مطمئن شده است.

مدیر عامل بیمه سلامت افزود: در حال حاضر داروی تری پاراتاید جز داروهای ژنریک محسوب نمی شود و مشابه داخلی زیادی نیز در کشور برای آن وجود دارد و حذف پوشش بیمه ای آن خللی به سلامت مردم وارد نمی سازد

دیدگاه تان را بنویسید