در گفت و گو با جی پلاس؛

اولین واکنش ساکت به انتقادات تند علی کریمی: هر کسی سندی علیه من دارد رو کند/ رد شدن درخواست عربستان، امارات و قطر علیه ایران یک موفقیت ارزشمند است

اتهامات علی کریمی به مدیران فدراسیون فوتبال هنوز با واکنشی از سوی این فدراسیون همراه نشده است. از طفی در غیبت مهدی تاج، دست راست او و یکی از کسانی که علی کریمی انتقاداتی به عملکردش وارد می داند، علاقه ای به صحبت در این موارد ندارد و می گوید به نظرات علی کریمی احترام می گذارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ یاغی سال های نه چندان دور فوتبال ایران و جادوگر بلامنازع بازی های تیم ملی، سکوت و گوشه نشینی را کنار گذاشته و بار دیگر قصد دارد خودش یک تنه بار شاف سازی در فوتبال را به دوش بکشد. بعد از مصاحبه جنجالی علی کریمی در شبکه ورزش و طرح سوالات مختلف از روسای قبلی و فعلی فدراسیون فوتبال و درخواست شفاف سازی از سوی مهدی تاج در قبال این سوالات، حالا همه در انتظار پاسخ فدراسیون فوتبال هستند.

فدراسیون بعد از مصاحبه تلویزیونی کریمی، بیانیه ای چندبندی را صادر کرد که به طور کامل طرح اتهاماتی مانند دادن سندسازی، دادن رشوه برای گرفتن رای و ... را رد می کند اما از علی کریمی خواست با سند و مدرک حرف بزند و اگر از وجود چیزی مطمئن است می تواند در فدراسیون فوتبال اسناد و مدارک خود را ارائه کند. کریمی اما بیکار ننشست و در روزهای گذشته با اسنادی که رو کرد، مجددا خواستار پاسخ از سوی فدراسیون شد اما هنوز خبری از جواب فدراسیون فوتبال نیست!

کریمی بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده که چشم داشتی به کمک کسی ندارد و از طریق فضای مجازی به مقابله با مهدی تاج - رئیس، علی کفاشیان - رئیس پیشین و نایب رئیس فعلی و محمدرضا ساکت - دبیرکل فدراسیون فوتبال می رود.

یکی از اسناد مدعی شده توسط او مربوط به کارت های هدیه 500 هزار تومانی است که ظاهرا به اعضای مجمع فدراسیون اعطا شده و برخی رسانه ها مدعی شدند به هر کدام از رؤسای هیات های فوتبال، چهار کارت هدیه دادند که رضایت آنها را در سفر به تهران برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون به نفع مهدی تاج تامین کرده باشند.

کریمی همچنین مدیران فدراسیون را به تلاش برای فرار از پاسخ دادن متهم می کند. در چند وقت اخیر تاج در مراسم های کمی دیده شده و فرصت پاسخگویی به سوالات علی کریمی به دست نیامده است. او در حال حاضر در ایران حضور ندارد و برای پیگیری مناقشه با عربستان به مالزی و ژاپن سفر کرده است.

در غیبت او محمدرضا ساکت به عنوان دبیرکل علاوه بر وظایف کاری خود، در مراسم هایی مانند قرعه کشی فیفا هم شرکت خواهد کرد؛ از طرفی کریمی بارها به ساکت به عنوان دست راست تاج، تاخته و معتقد است تاج باید اجازه حضور افراد توانا در فدراسیون فوتبال را بدهد و هر کاری را به محمدرضا ساکت که در مواقعی عملکرد موفق نداشته نیز ندهد.

دبیرکل فدراسیون اما با گذشت چندین روز از اتهامتی که کریمی به فدراسیون فوتبال و او وارد کرده بود، علاقه ای به پاسخگو شدن ندارد و همه چیز را به مسئولیت مهدی تاج محول می کند.

ساکت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ نسبت به صحبت های علی کریمی واکنش نشان داد اما از گفتن مطالب بیشتر خودداری کرد.

جی پلاس: علی کریمی در روزهای گذشته اسناد و مدارک مختلفی را منتشر کرده و در انتظار پاسخگویی فدراسیون فوتبال است. چه پاسخی برای آنها دارید؟

ساکت: الان زمان مناسبی برای صحبت درباره این موضوعات نیست. از طرفی مهدی تاج باید درباره صحبت های علی کریمی جواب بدهد.

تاج واکنش نشان خواهد داد

جی پلاس: ولی او از شما هم انتقاد کرده و حتی از تاج خواسته به جای شما از مدیران دیگری که توانمندتر هستند، استفاده کند!

ساکت: فدراسیون چارت خاصی دارد و طبق این چارت وظایف همه مشخص شده است. من به عنوان دبیرکل کارها را پیش می برم و صحبت درباره این مسئولیت بنده هم بر عهده تاج بوده که قطعا واکنش مقتضی را زمان مناسب خواهد داشت اما او فعلا در ایران نیست و برای پیگیری مسائل مختلف به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) رفته است.

به نظر کریمی احترام می گذارم!

جی پلاس: یعنی شخصا واکنشی به ادعای کریمی مبنی بر عدم شایستگی شما برای مدیریت در فدراسیون فوتبال، ندارید؟!

ساکت: آقای تاج به زودی به ایران بر می گردند و نسبت به تمامی مسائل صحبت می کنند. ادعاهای علی کریمی درباره من صرفا نظر شخصی اوست که به آن احترام می گذارم؛ اما رئیس فدراسیون هم نظر خودش را دارد. اگر کسی سندی از مشکلات من دارد، می تواند آن را ارائه کند.

 

در آستانه یک موفقیت ارزشمند برای ورزش و فوتبال ایران هستیم

جی پلاس: بعد از دو سال کمیته مسابقات AFC به برگزاری تمام میزبانی های نمایندگان ایران در داخل کشورمان رای داد. درباره جزییات این رای صحبت کنید.

ساکت: در دو روز گذشته جلسه کمیته مسابقات در ژاپن برگزار شد و جلسه اضطراری هم دوشنبه هفته گذشته انجام شده بود. تاج در دو ماه گذشته رایزنی زیادی با کشورهای مختلف داشت و در نهایت کمیته مسابقات با اکثریت آراء با درخواست عربستان و امارات برای بازی نکردن در ایران و قطر مخالفت کرد.

این رای برای تایید به هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع شده و در صورت موافقت آنها، یک موفقیت ارزشمند در ورزش و فوتبال کسب می کنیم و هر چهار کشور در داخل کشور خودشان میزبانی می کنند.

جی پلاس: درصد موافقت هیات رییسه با این رای چقدر است؟

ساکت: این درخواست با اکثریت قاطع حاضرین رد شده و به نظر نمی رسد هیات رئیسه با چنین رأیی مخالفت کند.

دیدگاه تان را بنویسید