گزارش جی پلاس؛

رژیم های کم چرب دهه 90 باعث کاهش وزن نمی شوند/ چرا عامل چاقی، شکر است نه چربی؟!

مطالعات جدید در زمینه تغذیه و چاقی نشان داد که مصرف چربی به تنهایی افراد را چاق نمی کند ولی کربوهیدارت های تصفیه شده و شکر می تواند به سلامت ضرر زده و افراد را چاق کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ این گفته متعارف که "خوردن چربی در انسان باعث افزایش چربی و وزن می شود"،  در دو دهه گذشته در آمریکا سرلوحه رژیم های غذایی افراد بوده است و این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد که این گفته کاملا گمراه کننده است.

"آرون کارول" - متخصص اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، در کتاب جدید خود، "کتاب مقدس غذا بد"  می نویسد که چیزی که ما درباره چربی می دانیم این است که مصرف چربی سبب افزایش وزن نمی شود بلکه برعکس ممکن است به ما کمک کند چند کیلو از وزن خود را از دست دهیم.

این بدان معنی بازگشت بعضی مواد غذایی چرب به رژیم های غذایی و کنار گذاشتن رژیم های غذایی کم چرب دهه 90 میلادی است.

در مطالعات اخیر، افرادی که رژیم های کم چرب و کربوهیدرات فراوان داشتند با افرادی که دارای رژیم پرچرب و کربوهیدارت کم  بودند، مقایسه شدند. نتیجه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کم چرب را دنبال می کردند، وزنی کم نکردند؛ در مقابل آنهایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند و از حجم کمی از کربوهیدارت های تصفیه شده استفاده کردند، بیشتر وزن کم کردند.

این شواهد به پزشکان و متخصصین تغذیه نشان داد که وقتی صحبت از کم کردن وزن و حفظ سلامتی می شود، مصرف چربی هیچ تاثیری ندارد، بلکه شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده که به سرعت به قند در بدن تبدیل می شوند، تاثیر زیادی در افزایش وزن، چاقی و دیگر بیماری مرتبط با سلامتی، دارد.

رژیم های غذایی کم چرب باعث لاغری نمی شود

به گزارش جی پلاس؛ تحقیق گسترده ای که روی صد و سی و پنج هزار نفر در 18 کشور مختلف انجام شد، نشان داد که افرادی که رژیم های کم چرب با کربوهیدارت کم مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به حملات قلبی و بیماری های قلبی می باشند. محققان اظهار می کنند این دستورالعمل های تغذیه ای باید با توجه به یافته های جدید محققان تجدید نظر شوند.

چربی برای لخته شدن خون و حرکت عضلات ضروری است. این یک ماده مورد نیاز برای ساخت غشاهای سلولی (پوسته هایی است که هر یک از سلول های شما را در خود جای می دهند) و همچنین محافظ سپرها در اطراف اعصاب شما هستند. در نهایت، چربی به ما کمک می کند که ویتامین ها و مواد معدنی را از غذاهایی که می خوریم جذب کنیم.

وقتی که ما چربی نداشته باشیم، تمایل بیشتری در ما به وجود می آید که بیشتر از کربوهیدرات و شکر تصفیه شده مصرف کنیم که هر دو به شدت با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارند.

بررسی 50 مطالعه در زمینه رژیم غذایی و افزایش وزن همگی تایید می کند که هر چه بیشتر از غلات تصفیه شده استفاده کنیم، وزن بیشتری به دست می آوریم اما مصرف غلات کامل باعث افزایش وزن نمی شود.

کارا آنسلمو - متخصص تغذیه در نیویورک می گوید که ساده ترین کار حذف و فراموش کردن  نوشیدنی ها، کربوهیدرات های تصفیه شده، مواد غذایی که شکر اضافه کرده اند و یا بسیار پردازش شده اند، هست.

 

دیدگاه تان را بنویسید