گزارش جی پلاس/

بستر برای قضاوت های عادلانه داوران فراهم است؟!/ اصفهانیان: یک میلیارد تومان بدهی داریم

افزایش حقوق داوران فدراسیون فوتبال در حالی صورت گرفته که از تابستان سال جاری دستمزد داوران فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در بخش آقایان و بانوان پرداخت نشده است. این در حالی است که رییس کمیته داوران این فداسیون می گوید با یک میلیارد تومان می توانند بدهی خود را تسویه حساب کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرداخت دستمزد کم داوران فوتبال در ایران همیشه با مشکلاتی مواجه بوده و بعضا با وجود فصل جدید مسابقات، مطالبات سال های گذشته داوران هم پرداخت نمی شود و همین موضوعات منجر به این شده که آنها هنگام قضاوت مسابقات از آرامش ذهنی کمی برخوردار باشند.

فصل گذشته بیشترین دستمزد داوری فوتبال متعلق به داوران لیگ برتری بود که به ازای قضاوت هر بازی 650 هزار تومان می گرفتند. در بخش بانوان نیز به ازای قضاوت هر بازی لیگ برتر، مبلغی در حدود 90 هزارتومان به بانوان پرداخت می شد.

این مبالغ برای سطوح مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی متغیر بود و دیرکردها در پرداخت حقوق داوران هم به مشکلی دیگری تبدیل شده بود.

در آخرین جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال قرار بر این شد که حقوق داوران فوتبال به جای 10 درصد افزایش سالانه، 30 تا 50 درصد افزایش یابد.

البته افزایش حقوق در حالی صورت گرفته که داوران لیگ برتری از ابتدای فصل مبلغی را دریافت نکردند و کمیته داوران مبلغی در حدود 209 میلیون و 560 هزارتومان به داوران بدهکار است.

وضع در لیگ دسته یک بدتر از لیگ برتر است؛ علاوه بر مطالبات فصل گذشته که به داوران پرداخت نشده، کمیته داوران حقوق این فصل آنها را هم نداده و مبلغی در حدود 56 میلیون و 160 هزار تومان به داوران لیگ یکی بدهکار هستند.

با یک میلیارد مطالبات داوران را می دهیم

فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره افزایش 30 تا 50 درصدی دستمزد داوران نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: طرح افزایش دستمزد داوران کلیه مسابقات (فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی) در بخش آقایان و بانوان را پیش از این ارائه کرده بودیم که خوشبختانه این طرح به تصویب هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.

او در تشریح درصد افزایش دستمزد هر کدام از رشته های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش بانوان و آقایان، تصریح کرد: دستمزد داوران فوتبال 30 درصد، فوتسال و فوتبال ساحلی 35 درصد در بخش آقایان افزایش پیدا کرد. همچنین حق‌الزحمه داوران فوتبال بانوان 50 درصد و فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان 40 درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس کمیته داوران درباره به تاخیر افتادن پرداخت حقوق داوران در تمام رده ها و رشته ها، به جی پلاس گفت: فدراسیون فوتبال در مدت زمان اخیر با مشکلات مالی مواجه بود اما به محض واریز بودجه و دریافت مطالبات از اسپانسر، حقوق داوران را پرداخت می کنیم. با کمتر از یک میلیارد تومان بدهی کمیته داوران تسویه حساب می شود.

 

به گزارش جی پلاس؛ جدول افزیش دستمزد داوران فوتبال به این شرح است:

لیگ برتر:  داور وسط 700 هزار تومان، کمک داور 450 هزار تومان، داور چهارم 300 هزار تومان.

دسته اول:  داور وسط 200 هزار تومان، کمک داور 140 هزار تومان، داور چهارم 70 هزار تومان.

دسته دوم:  داور وسط 120 هزار تومان، کمک داور 75 هزار تومان، داور چهارم 45 هزار تومان.

دسته سوم:  داور وسط 100 هزار تومان، کمک داور 70 هزار تومان و داور چهارم 45 هزار تومان.

جوانان، نوجوانان و نونهالان: داور وسط 60 هزار تومان، کمک داور 45 هزار تومان و داور چهارم 20 هزار تومان.

دیدگاه تان را بنویسید