جی پلاس؛

دغدغه های موسس یک استارت آپ فروشگاه اینترنتی

تاسیس سوپرمارکت‌های آنلاین را باید نخستین تجربه برای خرید‌های پر‌مصرف در ایران دانست؛ ایده ای که از سوی استارت آپ‌ها جدی گرفته شده و شرایط مطلوبی برای خریداران اقلام پرمصرف ایجاده کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار کسب وکار جی پلاس؛ این روزها تجربه آنلاین بودن بسیاری از وقایع تکراری زندگی مثل خرید روزانه از سوپرمارکت ها را تحت تاثیر قرار داده است. تجربه ای جدید و توام با صرفه جویی در زمان و هزینه که می تواند ما را از دردسرهایی مثل رفت و آمد پیوسته و مداوم به فروشگاه های کوچک و بزرگ خلاص کند.

با این همه بررسی ها نشان می دهد در کشور ما، وجود برخی شرایط سبب شده تا حوزه خریدهای پرمصرف به دلایلی نظیر هزینه‌های بالای ارسال کالا درفروشگاه‌های آنلاین، عدم اطمینان به خریدهای اینترنتی، بالاتر بودن قیمت کالا نسبت به قیمت بازار، عدم امکان انتخاب کالاهایی که نیاز به بررسی بیشتر برای کنترل کیفیت دارند، محدود بودن ساعت‌ها و مناطق ارسال کالاها با توجه به روزهای تعطیل و وسعت شهر‌ها و نیز عدم توانایی مشتریان برای ارزیابی دقیق کالاها در میان تنوع انبوه آنها، هنوز افراد زیادی تمایلی به این نوع از خرید نشان نمی دهند.

به منظور آشنایی با وضعیت فروشگاه های اینترنتی خبرنگار جی پلاس گفت و گویی را با موسس یکی از شرکت  اینترنتی فروش کالا انجام داد.

** چرا و چه زمانی تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کردید؟

گرفتن خدمت از چنین فروشگاهی، را احساس نیاز می کردم. از آنجا که من و همسرم هر دو شاغل بودیم اغلب مواقع برای خرید روزانه و یا حتی هفتگی دچار مشکل بودیم. گاهی هم پیش می‌آمد که از شدت خستگی بعضی اقلام حین خرید فراموش می‌شد و مجددا باید به سوپر مارکت و فروشگاه مراجعه می کردیم و همین موضوع سبب اتلاف وقت بود بنابراین می‌توان اینطور هم برداشت کرد که این این استارت آپ رو بر اساس نیاز شخصی طراحی کردم. ( البته سوپرمارکت های اینترنتی سالهاست در دنیا فعالیت کرده و ایده جدیدی نیستند.)

**  در اجرای فرآیند راه اندازی، با چه موانعی روبرو بودید؟

در ابتدای کار چه به لحاظ حقوقی و فنی با مشکلاتی مواجه شدیم اما استمرار و پیگیری این هدف سبب شد تا موانع از بین بروند. بزرگترین مانع کسب و کارهای نوین فکر می کنم نبود حمایت حقوقی از  فعالیت آنهاست چرا که عمده قوانین موجود متعلق به کسب و کارهای سنتی است.

** ویژگی استارت آپ شما در چیست؟

بدن و ذهن ما اغلب به سمت چیزی گرایش و تمایل دارد که به آن نیاز دارد. تمایلات تغذیه ای افراد هم از این قاعده کلی مستثنی نیست. این ارتباط بین ذهن و انتخاب محصولات غذایی سبب شد این استارت آپ به نحوی به علوم شناختی مرتبط شود چون برای اولین بار و به طور هوشمندانه و کاملا علمی کسانی که از اپلیکیشن این محصول استفاده می کنند فقط خرید انجام   نمی دهند بلکه این برنامه پیام های سلامت و برنامه ریزی خرید و خیلی چیز های مفید دیگر را هم برای مشتریان خودش ارسال می‌کند.

مثلا اگر فردی دریک بازه زمانی به دفعات مکرر شیرینی جات تهیه کرده باشد؛ سیستم ما به او هشدار سلامتی داده و یادآوری می کند که احتمالا از کمبود چه چیزی در بدن رنج می برد که تمایل به خوردن این میزان قند رو احساس می کند. همینطور تقویم ویژه خرید طراحی کردیم که یادآوری می کند کدام کالای مصرفی در خانه طبق داده های مصرفی دریافتی، الان تمام شده یا رو به اتمام است. بنابراین ما یک استارت آپ با ویژگی های شناختی، ایجاد کردیم.

دیدگاه تان را بنویسید