جی پلاس؛

رژیم غذایی که کشنده و بدخیم ترین سرطان سینه را درمان می کند

پژوهشگران دانشگاه آلاباما دو ماده غذایی موثر در درمان سرطان را ترکیب و پس از آزمایش روی موش ها، بدخیم ترین نوع سرطان را در موش ها درمان کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ آر دی نوشت:  پیاده سازی و دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص برای افرادی که مبتلا به سرطان سینه هستند، در تحقیقات جدید تایید شده است. تحقیق جدیدی که در دانشگاه آلاباما صورت گرفته، نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از سبزیجات در درمان کشنده ترین و بدخیم ترین نوع سرطان سینه بانام ER ، موثر است.

بر اساس سایت WebMD حدود 80 درصد از سرطان های پستان، از نوع ER مثبت هستند که به روش هورمون درمانی پاسخ خوبی می دهد اما در نوع منفی این بیماری، به سختی به روش هورومون درمانی پاسخی می دهد.   

پژوهشگران دو ماده را در مواد غذایی معمول شناسایی کردند که در پیشگیری از سرطان موثر است. یکی از این مواد سولفورفان است که در سبزیجاتی مانند بروکلی و گلم کلم یافت می شود و دیگری ماده پلی فنول که در چای سبز فراوان یافت می شود.

هنگامی که این مواد با هم ترکیب شد و به عنوان رژیم غذایی درمانی به موش ها داده شد، تومرهای سرطانی آنها از ER منفی به ER مثبت تبدیل شده و سرطان، با داروی مهارکننده استروژن درمان شد.

نتایج این تحقیق ارایه یک رویکرد جدید برای پیشگیری و درمان سرطان سینه از نوع ER منفی است که در حال حاضر جان هزاران نفر در سرتاسر جهان را می گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید