جی پلاس/ جدیدترین بررسی محققان نشان داد:

چرا هنگام خستگی، سیگنال‌های مغز ضعیف می‌شوند؟!

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که بی‌خوابی‌های متوالی موجب اختلال در برقراری ارتبط میان سلول‌های مغزی می‌شود. همین امر بیانگر آن است که چرا خواب بد می‌تواند باعث از بین رفتن حافظه و تمرکز انسان شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا روی مغز 12 نفر مبتلا به صرع مطالعه کردند و الکتردوهایی روی مغز این افراد کار گذاشته شد تا محققان بتوانند از این طریق روی رفتار سلول‌های مغزی وقتی که شخص خسته می‌شود، مطالعه کنند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بارها و بارها یک آزمون انجام دادند که در آنها مجبور بودند تصاویری را با سرعت زیاد طبقه‌بندی کنند. سپس باید تمام شب را بیدار می‌ماندند و دوباره این آزمایش را انجام می‌دادند.

تحلیل داده‌های الکترودها نشان داد که بی‌خوابی موجب می‌شود نورون‌ها به اطلاعات بصری کندتر پاسخ دهند، سلول‌های مغزی با قدرت کمتری تحریک شوند و انتقال اطلاعات توسط آنها نیز طولانی‌تر از حد معمول انجام شود.

دانشمندان می‌گویند: «قبلا می‌دانستیم که گرسنگی بدن باعث می‌شود نورون‌ها، عملکرد درستی نداشته باشند و هم‌ اکنون نیز کشف کردیم خواب کافی نیز تاثیرات مشابهی روی مغز می‌گذارد».

دیدگاه تان را بنویسید