در گفت و گو با جی پلاس؛

رئیس اتحادیه پوشاک: سرمایه گذاری فرانسه و ایتالیا در پوشاک ایران/ 65 درصد بازار ما قاچاق است!

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، حجم تولید لباس داخلی را 30 تا 35 درصد برآورد کرد و گفت: فرانسه و ایتالیا به دنبال سرمایه گذاری در بازار پوشاک ایران هستند.

لینک کوتاه کپی شد

ابوالقاسم شیرازی در گفت وگو با جی پلاس با اشاره به کاهش روند قاچاق لباس طی یکسال گذشته اظهار کرد: اتحادیه پوشاک نیز در یک سال و نیم گذشته در بخش توزیع اقدامات مناسبی انجام داده و برخی مشکلات آموزشی که در این زمینه وجود داشت حل شده است.

اواضافه کرد: فروشگاه‌ها و عرضه‌کنندگان پوشاک در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند و پوشاک خارجی که در مغازه‌ها وجود دارد حتما باید فاکتور داشته و ویژگی‌های آن مشخص باشد.

 

فرانسه و ایتالیا به دنبال سرمایه گذاری در بازار پوشاک ایران!

شیرازی با اشاره به علاقه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پوشاک ایران اظهار کرد: اقداماتی در این راستا انجام شده تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند در بازارهای جهانی حضور داشته باشند، ضمن اینکه کشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه علاقه‌مند هستند که در بازار پوشاک ایران مشارکت و سرمایه‌گذاری کرده و پوشاک ایرانی را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

 

قاچاق معضل بزرگ بازار پوشاک

این فعال اقتصادی با تاکید بر اشتغال زایی تولید برندهای خارجی در داخل کشور تصریح کرد: پیش بینی ما افزایش اشتغال زایی در صنعت پوشاک است. بخشی از کسانی که در این صنعت مشغول به کار بودند به دلیل مشکلات مالی که برای واحدهای تولدی پوشاک به وجود آمد، ناچار به تغییر شغل شده اند اما امیدواریم با این اتفاق، متخصصان و افراد باتجربه در حوزه پوشاک دوباره به این مسیر بازگردند.

وی افزود: در حال حاضر با رفع مشکلات ناشی از تحریم ها در حوزه پوشاک، می توان توقع داشت دولت روی واردات پوشاک سختگیری بیشتری داشته باشد و با وضع  تعرفه‌ها و حمایت‌های دیگر، فضا را برای رشد دوباره این صنعت ایجاد کند.

شیرازی اضافه کرد: درحال حاضر 30 تا 35 درصد پوشاک مصرفی کشور داخلی است اما باید تمهیداتی اندیشیده شود و با نظارت های سخت گیرانه تلاش شود تا این بیماری مضمن اقتصادی درمان شود.

 

برنامه ای برای راهیابی پوشاک ایرانی در بازار جهانی

رئیس اتحادیه پوشاک در ادامه از ادغام بنگاه‌های کوچک و متوسط پوشاک خبر داد و به جی پلاس گفت: این بنگاه ها معمولا توانایی رقابت بین‌المللی را ندارند؛ بنابراین با ادغام این واحدهای تولیدی و ثبت برندی واحد، باید به سمت تولید بهتر و بیشتر حرکت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه پوشاک با تمرکز بر ادغام بنگاه‌های کوچک و متوسط تحت یک فراخوان؛ کار ثبت‌نام و شناسایی این واحدها را برعهده گرفته تا به این طریق ظرفیت جدیدی را در بخش‌های تولیدی پوشاک ایجاد کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پایان به جی پلاس گفت: زمانی که برندهای بزرگ طرح‌ریزی شود طبیعتاً با حجم تولید و بازیابی سلیقه مشتریان، تولیدکنندگان داخلی می‌توانند بازار داخلی را به خوبی تغذیه کرده و در بازارهای جهانی نیز با برندی معتبر حضور پیدا کنند.

دیدگاه تان را بنویسید