گزارش جی پلاس؛

کی روش، روی دستیار سابق قلعه نویی دست گذاشت! / مربی پرتغالی جدید تیم ملی، از تبریز آمد

دستیار جدید و پرتغالی کارلوس کی روش نامی آشنا در فوتبال ایران دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی روش در شروع دور جدید تمرینات تیم ملی برای دو دیدار دوستانه مقابل پاناما و ونزوئلا، از یک دستیار پرتغالی جدید رونمایی کرد.

با گذشت بیش از یک هفته از حضور این مربی پرتغالی، اطلاعات دقیقی درباره او در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود اما دستیار جدید کی روش، نامی آشنا در فوتبال ایران دارد.

رادلفو لوییز کاستا میگونس کوریرا، مربی 41 ساله متولد لیسبون، سال 2015 برای نخستین بار به ایران آمد. تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی او را همراه خود به تبریز آورد بعد از ناکامی در لیگ چهاردهم در کسب جام و نتایج ضعیف این تیم در لیگ پانزدهم، همکاری این دو در نیم فصل به پایان رسید.

با رفتن تونی، امیر قلعه نویی که به دنبال ایجاد تغییراتی در نتایج ضعیف تیمش بود، خواستار بازگشت رادلفو به تراکتورسازی شد و این همکاری تا پایان فصل ادامه داشت.

با شروع لیگ شانزدهم، رسول خطیبی که به دنبال احیای تیمش در لیگ برتر بود، دست روی رادلفو گذاشت و او را به ایران آورد. با این حال همکاری رسول و رادلفو هم ادامه نداشت و خطیبی از این تیم جدا شد اما رالدفو تا پایان فصل به همکاری خود با ماشین سازی ادامه داد.

با سقوط ماشین سازی به لیگ دسته یک، رادلفو چند ماهی را بیکار بود تا این بار کی روش او را برای کر در تیم ملی انتخاب کند.

او درطول یک چند سال اخیر حضور موثری در فوتبال ایران داشته و فارسی حرف زدنش در تمرینات موجب تعجب خبرنگاران و حاضر در تمرین شده بود که یک مربی تازه وارد پرتغالی چطور توانسته زبان فارسی را به سرعت یاد بگیرد!

به گزارش جی پلاس؛ درباره رادلفو لوییز باید گفت که او در دوران بازیگری، هافبک نه چندان موفقی بوده که تنها توانسته سه بازی برای پورتو انجام دهد و بقیه سال ها بازیکنی خود را در تیم های ناشناس سپری کرد.

رادلفو لوییز

او در دوران مربیگری کار خود را از فوتبال پایه شروع و در سال 2012 در پاناتینایکوس یونان، دستیار ژسوالو فریرا بود که او اکنون هدایت السد قطر - تیم فعلی مرتضی پورعلی گنجی را بر عهده دارد.

به طور کلی رادلفو لوییز رزومه قدرتمندی ندارد اما اکنون در تیم ملی مدنظر کی روش است و به همکاری با او می پردازد.

دیدگاه تان را بنویسید