در گفت و گو با جی پلاس:

نایب رئیس اتاق بازرگانی: ما راه حل مشکل بیکاری و سرمایه گذاری در کشور را می دانیم!

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تعدد مقررات را بار سنگینی بردوش کارآفرینان دانست و گفت: وجود این موانع سبب توقف رشد ایده‌های کسب و کار در کشور می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

دکترحسین سلاح ورزی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کار و درآمد جی پلاس درباره رویه ایران در مواجهه با مشاغل نوپا و متکی بر دانش، اظهار کرد: ما امیدواریم  براساس سیاست‌های دولت، موانع موجود برطرف شود و شرایط برای روند تجاری سازی ایده های کسب و کار فراهم شود.

او با اشاره به وجود 11 هزار قانون و حدود 180 هزار مقرره در کشور تصریح کرد: از این منظر ایران در مقام نخست قرار دارد،  بنابراین من معتقدم  یکی از کارهای مهمی که در این مملکت می‌تواند صورت بگیرد همین نهضت مقررات زدایی است.

 

چشم‌انداز کارآفرینی در ایران؟

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن چشم انداز آینده کارآفرینان در ایران توضیح داد: معتقدم تغییر آغاز شده و چشم انداز امیدوارکننده و مثبتی پیش روی ما هست منتها در شاخص‌ها و پارامترهای حیاتی و ضروری اکوسیستم کارآفرینی، باید هم بخش خصوصی و هم اجزای حاکمیت، ورود کنند و این مسئولیت فقط شامل حال دولت هم نیست.

وی افزود: همین بحث ورشکستگی و کپی رایت جزء وظایف قوه قضائیه و مجلس است. به نظر می‌رسد در اجزای حاکمیت ما، باید اجماعی به وجود بیاید و نهضتی راه بیافتد که این شاخص‌ها را بتوانیم تسهیل و تقویت کنیم.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه به عنوان بخش خصوصی قدردان دولت یازدهم هستیم که وضعیت اقتصادی کشور را تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی کرد و تورم افسارگسیخته را مهار و کاهش داد، بر محاسن به ثمر رسیدن برجام و فراهم شدن امکان تعاملات بین‌المللی تاکید کرد و به جی پلاس گفت: با این حال هنوز جای سوال است که چرا به جای تعدیل مالیات در برهه‌ سخت کنونی، کسب و کارهای نوپا باید شاهد افزایش مالیات و فشار سنگین ناشی از آن باشند.

 

سرمایه گذاری، تنها راه حل مشکل بیکاری است

وی در ادامه بزرگترین مشکل پیش روی دولت  را حل معضل بیکاری عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی با از بین رفتن تحریم ها سرمایه گذاری، تنها راه حل مشکل بیکاری است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران همچنین به خبرنگار  جی پلاس گفت: به اعتقاد من مهمترین مشکل ما در حال حاضر، وجود موانع داخلی و مشکلات بانکی است که سبب شده تا افراد از سرمایه گذاری داخلی خودداری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید