برترین های فوتبال ساحلی جهان در گفتگو با جی پلاس؛

پیمان حسینی: دروازه بانم اما وظیفه گلزنی هم دارم! / احمدزاده: توان فنی فوتبالیست های ایرانی کمتر از برزیلی ها نیست

موفقیت های اخیر فوتبال ساحلی ایران در بخش تیمی و انفرادی هنوز برای بازیکنان این تیم رضایت بخش نیست و آنها هدفی جز رسیدن به قهرمانی جام جهانی در سر ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رقابت های بین قاره ای در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفت تا روسیه پرافتخارترین تیم مسابقات، در بین سه تیم برتر جایی نداشته باشد.

شاگردان مارکو اوکتایو که در دور گروهی و در وقت اضافه با حساب 4 بر 3 به روسیه باخته بودند، در نیمه نهایی با برزیل دیدار کرده و با نتیجه نزدیک 6 بر 4 متحمل شکست شدند و از رسیدن به فینال بازی ها بازماندند تا بار دیگر در بازی رده بندی مقابل روس ها قرار بگیرند.

دیدار رده بندی برای ایران از حیث کسب عنوان و گرفتن انتقام از اهمیت بالایی برخوردار بود و توانستیم روسیه را در زمان معمول بازی 4 بر 2 مغلوب کنیم.

با پایان یافتن این رقابت ها که با قهرمانی برزیل، نایب قهرمانی پرتغال و سومی تیم ایران همراه بود، شامگاه شنبه مراسم برترین های فوتبال ساحلی جهان در سال 2017 هم برگزار شد؛ جایی که نمایندگان ایران در چهار بخش نامزد بودند.

در اولین گام، محمد حسین میرشمسی - سرمربی سابق تیم ملی در جام جهانی 2017 که نامزد عنوان برترین مربی جهان بود، از رسیدن به این عنوان بازماند و جایزه به سرمربی برزیل رسید.

در ادامه اما پیمان حسینی - دروازه بان تیم ایران که پیش از این برنده جایزه بهترین دروازه بان جام جهانی شده بود و به خاطر گلی که در جام جهانی به مکزیک زده بود، جایزه زیباترین گل جهان را هم به دست آورد؛ بار دیگر با پیشی گرفتن از رقبای خود توانست جایزه بهترین دروازه بان جهان را هم از آن خود کند.

در پایان این مراسم و در جذاب ترین بخش که مربوط به معرفی بهترین بازیکن جهان بود، محمد احمدزاده از رسیدن به این عنوان بازماند اما در بین پنج ستاره برتر فوتبال ساحلی جهان قرار گرفت. او در جام جهانی تاهیتی نیز عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن را کسب کرده بود.

تیم ملی فوتبال ساحلی

 

دو بازیکن عنوان دار فوتبال ساحلی ایران بعد از این مراسم گفت و گویی را با خبرنگار ورزشی جی پلاس انجام دادند. نکته جالب توجه آرزوی هر دو بازیکن برای رسیدن به عنوان قهرمانی جام جهانی بود. ایران در آخرین دوره این رقابت ها که اوایل سال جاری برگزار شد، تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما موفق به کسب جام نشد.

در ادامه مصاحبه ساحلی بازان ایران را می خوانید:

پیمان حسینی: وظیفه ام گلزنی هم هست!

جی پلاس: بار دیگر موفق به کسب دو جایزه معتبر فوتبال ساحلی شدی تا در کنار کسب رده سوم جام بین قاره ای، تاریخ ساز شوی.

حسینی: جوایز انفرادی هم محصول کار تیمی است و کسب این جوایز واقعا مرهون زحمات همه تیم است. از هم تیمی هایم تشکر می کنم که باعث شدند من در موقعیت مناسبی قرار بگیرم و به نام ایران دو جایزه را کسب کنم.

جی پلاس: زدن گل از سوی دروازه بان ها اتفاق عجیبی است چه برسد که به عنوان برترین گل هم انتخاب شود!

حسینی: دروازه بان ها در فوتبال ساحلی نقش مهمی دارند و گل های زیادی توسط دروازه بان ها به ثمر رسیده است. خودم تاکنون 22 گل زدم و وظیفه ام کمک کردن به تیم در هنگام حمله کردن و گل زدن هم هست.

جی پلاس: فکر کنم یکی از بهترین شب های زندگیت را تجربه کردی؟

حسینی: خدا را شکر می کنم ولی تلاش می کنم قهرمان جام جهانی شویم. این آرزوی همه بازیکنان است.

جی پلاس: شاید با بدشانسی سوم شدیم و اگر در دو بازی با روسیه و برزیل، خیلی زود سه گل دریافت نمی کردیم، دچار چنین مشکلات نمی شدیم.

حسینی: جام جهانی و جام بین قاره ای یکی از بالاترین سطح های فوتبال ساحلی دنیا را دارد. کوچک ترین غفلت و عدم تمرکز باعث پیشتازی حریفان شده و کار برای جبران کردن سخت می شود.

جی پلاس: بعد از نتایج درخشان تیم ملی در جام جهانی، کادر فنی تیم ایران عوض شد تا مارکو اوکتاویو بار دیگر به ایران باز گردد. عملکرد تیم ملی با او چطور بود؟

حسینی: بعد از تغییراتی که به وجود آمد، جلسات کمی با اکتاویو برگزار کردیم. پیش از این مسابقات، دو هفته اردو داشتیم که زمان بسیار کمی بود. مسلما با گذشت زمان، روز به روز هماهنگ تر و بهتر می شویم. دوسال با مربی دیگری کار کرده بودیم و جا افتادن اندیشه های اکتاویو مدت زمان بیشتری را می طلبد.

جی پلاس: از عملکردت در این مسابقات راضی هستی؟

حسینی: تلاش کردم به تیمم کمک کنم و بهترین عملکرد را داشته باشم. امیدوام مردم و هم تیمی هایم از من راضی باشند.

 

محمد احمدزاده: کسب عناوین انفرادی را مدیون هم تیمی هایم هستم

جی پلاس: نتوانستی بهترین بازیکن جهان شوی ولی در بین پنج ستاره جهان حضور داشتی.

احمدزاده: خدا را شکر که به عنوان نماینده ایران روی سکو رفتم و در بین پنج بازیکن برتر حضور داشتم. بارها گفتم کسب این جوایز به خاطر همکاری همه بازیکنان است. دوست دارم جوایز فردی خودم مانند بهترین بازیکن و گلزن جام جهانی و حضور در تیم منتخب جهان را به هم تیمی هایم تقدیم کنم.

جی پلاس: با چه هدفی راهی مسابقات بین قاره ای شدید و پیش بینی کسب چه عنوانی را داشتید؟

احمدزاده: ما توان خودمان را می دانیم. هدفمان کسب عنوان قهرمانی بود ولی می دانیم رسیدن به این عنوان سخت است چون تیم های قلدری مثل روسیه و برزیل و حتی پرتغال مدعی قهرمانی بودند. با این حال دستِ کمی از برزیل نداشتیم و با اختلاف گل کم به این تیم باختیم.

جی پلاس: از اینکه برای دومین بار به رتبه سومی جهان رسیدید، راضی هستی؟

احمدزاده: به هر حال تیم ما تغییراتی را نسبت به جام جهانی گذشته داشت و کادرفنی تیم عوض شد؛ ولی تلاش مان را کردیم و در ادامه هم می خواهیم جوایز بهتری کسب کنیم. رسیدن به جام جهانی آخرین هدف تیم ما هست که امیدوار به تحقق آن هستیم.

جی پلاس: روند پیشرفت فوتبال ساحلی در ایران را چطور می بینی؟

احمدزاده: در مسیر خوبی قرار داریم و با کمی حمایت بیشتر، می توانیم قدرت اول جهان شویم. فوتبال ایران پر از استعداد است که نیز به حمایت دارند. باید توان عملیاتی فوتبال ساحلی را بالا ببریم چرا که توان فنی بازیکنان ایرانی واقعا کمتر از برزیلی ها نیست.

دیدگاه تان را بنویسید