شهردار منطقه ۱۷ به جی پلاس خبر داد:

تخصیص تنخواه برای شهرداران مدارس/ ایجاد پیاده راه فرهنگی در مسیر خط آهن تبریز

شهردار منطقه 17 تهران از اجرای طرح شهردار مدرسه در 20 آموزشگاه دخترانه و پسرانه این آموزشگاه خبر داد و گفت: برای نخستین بار تن خواه ویژه در اختیار شهرداران مدارس این منطقه قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

امیر محسنی در گفت و گو با خبرنگار سرویس جامعه جی پلاس، درباره آموزش رفتار شهروندی به دانش آموزان در قالب طرح شهردار مدرسه، اظهار کرد: دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه ضمن تمرین اجرای ماموریت‌‌های شهرداری در فضای مدرسه، تجربیات لازم برای ورود به عرصه اجتماع و کار و مسئولیت پذیری در آینده را فرا خواهند گرفت. ما برای نخستین بار تنخواه ویژه ای در اختیار شهرداران مدارس (برخی دانش آموزان) این منطقه قرار خواهیم داد.

شهردار منطقه 17 همچنین از آغاز پروژه ساماندهی خط آهن این منطقه خبر داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات مردم این منطقه وجود زیرگذرهای نا ایمن برای مجموعه راه آهن (مسیر ریلی تهران - تبریز) است بنابراین در نظر داریم با انتقال پروژه زیرگذر خط آهن به زیرزمین در این منطقه یک پیاده راه فرهنگی 17هکتاری با کارکردهای ویژه ایجاد کنیم.

وی افزود: وجود این زیرگذرها موجب افزایش آسیب های اجتماعی در این منطقه شده که تلاش می‌کنیم با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به ساماندهی این زیرگذرها و اجرای پروژه غیرهمسطح برای عبور مسیر ریلی در این منطقه اقدام کنیم.

وی افزود: فعالیت مطالعاتی این پروژه با اعتبار اولیه یک هزار میلیارد تومان هم اکنون آغاز شده و تا سال آینده به پایان خواهد رسید.

محسنی ادامه داد: مجموعه راه آهن به طول 3 کیلومتر در شمال و جنوب منطقه 17 قرار دارد و عملا ارتباط مردم در مناطق شمالی و جنوبی این منطقه با یکدیگر قطع شده که قصد داریم با اجرای پروژه غیر همسطح و انتقال مجموعه راه آهن به فضای تونلی، علاوه بر برقراری ارتباط میان اهالی دو منطقه، محوطه مسیر عبور ریل را به یک پیاده راه بزرگ فرهنگی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: با انتقال مسیر ریلی به تونل های زیر زمینی در این فضا، پارکینگ های طبقاتی با گنجایش  3 تا 4 هزار خودرو و همچنین بازارچه های محله ای و مجموعه فرهنگی و تفریحی احداث خواهد شد.

شهردار منطقه 17

محسنی  دررابطه با بافت های فرسوده  منطقه 17 نیز عنوان کرد: در گذشته 30 درصد از بافت فرسوده شهر تهران در این منطقه قرار داشت اما به همت شهرداری، 15 درصد از آن احیا شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به همین منظور شهرداری منطقه 17  به مالکانی که قصد تجمیع و نوسازی بافت فرسوده را دارند تسهیلات ویژه مانند معافیت از عوارض و بسته‌های تشویقی ارایه می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید