در گفت و گو با جی پلاس؛

نظر جالب فتح الله زاده درباره مقابله با چالش "نهنگ آبی"!

مدیر عامل سابق استقلال تنها راه برون رفت سرخابی های پایتخت از این شرایط را خصوصی سازی آنها دانست.

لینک کوتاه کپی شد

علی فتح الله زاده مدیر عامل اسبق استقلال در بازدید از غرفه جماران و جی پلاس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تنها راه برون رفت باشگاه های استقلال و پرسپولیس از مشکلات را واگذاری آنها به بخش خصوصی دانست و به جی پلاس گفت: تمام مشکلات مالی این دو تیم خارج از حوزه باشگاه رقم می خورد. دیگران از منافع مالی استقلال و پرسپولیس استفاده می کنند و این دو تیم را با مشکل مالی مواجه کرده و از درآمدهای مالی این دو باشگاه استفاده می کنند.

وی افزود: صدا و سیما حق پخش بازی ها را پرداخت نمی کند، حق کپی رایت که مبلغ زیادی هم می شود به جیب کسان دیگری می رود و درآمد حاصل از بلیت فروشی هم به جیب شرکت های دیگر می رود. با این وضعیت هیچ پولی برای این دو باقی نمی ماند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با بیان اینکه باید به این دو باشگاه کمک شود، تصریح کرد: متاسفانه مدیران ورزشی در رسانه ها و مطبوعات به گونه ای نشان می دهند که این دو باشگاه کاملا از بیت و المال استفاده می کنند. با این صحبت ها فضای مایوس کننده ای را در بین جوانان و هواداران این دو تیم به وجود می آورند. تمام حرف من این است که این دو باشگاه را در اختیار هواداران قرار دهند تا به صورت خصوصی اداره شوند. وزارت ورزش و جوانان هم مطمئن باشد که بخش خصوصی هیچ پولی را به عنوان کمک از این وزارتخانه طلب نخواهد کرد. 

این مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره هزینه های استقلال در این دو فصل جاری هم به جی پلاس گفت: کدام باشگاه خصوصی در ایران وجود دارد که کمتر از استقلال و یا پرسپولیس خرج کرده باشد؟ مطمئن باشید که اگر این باشگاه ها خصوصی هم شوند مجبور هستند به همین اندازه برای تیم خرج کنند. این دو تیم به همین اندازه ای که اکنون خرجشان می شود هزینه دارند و باید این موضوع را بپذیریم.

فتح الله زاده ادامه داد: من برای مدتی مدیر مسئول یک روزنامه رسمی در کشور بودم و امروز هم یک روزنامه را به صورت خصوصی راه اندازی کرده ام. همان هزینه ای که در آن روزنامه دولتی صورت می گرفت اکنون در روزنامه شخصی خودم هزینه می کنم که برخی وقت ها هم می شود که این هزینه بیشتر از یک روزنامه دولتی هم می شود. بازهم می گویم هزینه هایی که برای این دو تیم می شود خرج اصلی این تیم هاست و خارج از قاعده نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم واقع بین باشیم، متاسفانه مدیریت ورزش کشور این دو تیم را مورد هجمه قرار داده است. نباید فضای ورزش را از جوانان کشور بگیریم که اگر این اتفاق رخ دهد باید با چالش نهنگ آبی ها رو به رو شویم.

دیدگاه تان را بنویسید