در گفتگو با جی پلاس؛

پرسش و پاسخ اینترنتی میان اورژانس و مردم/ رئیس اورژانس کشور: به زائران اربعین خدمات دندانپزشکی و دیالیز ارائه می شود

رئیس اورژانس کشور از استقرار 800 دستگاه آمبولانس در مرزهای کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: یونیت های دیالیز و دندان پزشکی هم به خدمات امسال ما افزوده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

پیرحسین کولیوند در بازدید از غرفه جماران و جی پلاس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به تشریح اقدامات اورژانس کشور برای مراسم اربعین پرداخت و به خبرنگار جی پلاس گفت: 800 دستگاه آمبولانس در چهار مرز اصلی کشور مستقر هستند. برای هرکدام از مرزها 2 فروند اورژانس هوایی آماده مستقر هستند و دو بیمارستان سیار ۳۰ و ۵۰ تخته هم در هر مرز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در 20 کیلومتری مرزها در فاصله هر 2 کیلومتر یک دستگاه خودرو اورژانس مستقر کرده ایم. در ورودی هر شهر به فاصله هر 10 کیلومتر یک دستگاه اورژانس و در هر 15 کیلیومتر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.

کولیوند در ادامه از تقویت بیمارستان های ثابت در شهرهای مرزی خبر داد و اظهار کرد: در تمام این بیمارستان ها نیروهای فوق تخصص مشغول به کار هستند. امسال دندانپزشکی و دیالیز هم به خدمات این سازمان اضافه شده که این خدمات در طی مسیر به زائران اربعین ارائه خواهد شد. 

وی افزود: متخصصانی که به بیمارستان های ثابت مرزی اعزام شده اند خدمات کامل را به اهالی بومی این مناطق نیز ارائه می دهند. برای مثال در بیمارستان امام حسین (ع) مهران متخصص ستون فقرات اکنون خدماتی را به اهالی بومی این منطقه ارائه می دهد که در گذشته مردم برای بهرمندی از این خدمت مجبور به سفر به شهر تهران بودند. 

رئیس اورژانس کشور از افتتاح سایت درمان یاب خبر داد و تصریح کرد: در این سایت 200 نفر از متخصصان اوراژانس کشور به صورت آنلاین به مشکلات و سوالات مردم پاسخ می دهند.

کولیوند درباره مرگ و میر افراد به دلیل آلودگی هوای تهران به خبرنگار جی پلاس گفت: آلودگی هوا تاثیر زیادی بر سلامت افراد دارد. این موضوع بر افرادی که از بیماری قلبی رنج می برند و یا دچار مشکلات تنفسی هستند هم بیشتر است. متاسفانه در این چند سال اخیر اعزام های اورژانس کشور در روزهای آلوده سال بیشتر شده اما متاسفانه آمار دقیقی از این اعزام ها ندارم.

دیدگاه تان را بنویسید