بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ در گفتگو با جی پلاس؛

مدیرکل ورزش و جوانان تهران: تا وقتی ورزش ایران به دست نخبگان نباشد، مشکلات حل نمی شود/ تعطیلی آکادمی فوتبال با تغییر نام، پایان نمی یابد!

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: تا زمانی که ورزش را به دست نخبگان ورزشی که درس مدیریت خوانده اند نسپاریم مشکلات مدیریت ورزش کشور ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

رضا گل محمدی در بازدید از غرفه جماران و جی پلاس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص وضعیت آکادمی فوتبال به خبرنگار ورزشی جی پلاس گفت: تربیت بدنی استان تهران به منظور حضور پررنگ و موثر ورزشکاران تهرانی در بازی های المپیک 2020 برنامه ریزی فوق العاده ای انجام داده و در این راستا تلاش می کند. ما در هفته دولت 8 سالن ورزشی در تهران افتتاح کردیم و تا آخر سال هم 11 مکان ورزشی دیگر در تهران افتتاح خواهد شد. 

وی که سال ها به عنوان مدیر آکامی فوتبال ایران در مجموعه فدراسیون مشغول به کار بود، درباره علل تعطیلی چند ساله این آکادمی، اینطور واکنش داد: مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) در جایی عنوان کرد که ماهیت آکامی فوتبال تغییری نکرده و فقط ماموریت های آن را ساماندهی کرده ایم. خوشحال می شویم که نگاه به آکادمی مثبت باشد و این یک قدم رو به جلوست. در حال حاضر آکادمی به مرکز ملی فوتبال ایران تغیی نام داده اما صرفا با تغییر نام اتفاقی رخ نمی دهد.

وی افزود: خوشبختانه یکی دیگر از فعالیت های گذشته آکادمی که برگزاری بازی های آسیاویژن بود، از سر گرفته شده که این هم یکی دیگر از اتفاق های خوب در رده پایه فوتبال کشور است.

رئیس سازمان تربیت بدنی استان تهران همچنین درباره جایگاه مدیریت ورزشی در کشور و دلیل ضعف های مدیریت در ورزش کشور به جی پلاس گفت: تا وقتی که نگاه سیستمی به مدیریت ورزش نداشته باشیم و جایگاه ورزش را در جامعه تبیین نکنیم نمی توانیم انتظار بیش از این داشته باشیم. این موضوع هم در اختیار مدیریت کلان کشور قرار دارد.

وی افزود: تا زمانی که ورزش را به دست نخبگان ورزشی که درس مدیریت خوانده اند نسپاریم این مشکلات وجود خواهد داشت. من مثال می زنم، چطور برای یک مربی، دوره مربیگری تعیین می شود تا بتواند مربیگری یک باشگاه را به عهده بگیرد، چرا نباید فکر کنیم که یک مدیر باشگاه دوره مدیریت گذرانده باشد تا بتواند مدیریت کند. اگر این نگاه را داشته باشیم خیلی از مسائل حل خواهد شد.

گل محمدی در ادامه اظهار کرد: تا زمانی که انتظارمان از ورزش خارج از ورزش باشد، این مشکلات را خواهیم داشت. ما به ورزش باید نگاه ورزشی داشته باشیم. به عنوان مثال برد و باخت ورزش را در قالب ورزش باید ببینیم. نباید آن را از حیطه خود خارج کنیم و به مسائل دیگر ربط دهیم. نباید باخت مارا از کوره به در برد و فراموش کنیم که یک طرف ورزش باخت و طرف دیگر آن برد است. یا برد در مسابقه مارا چنان مغرور کند که گمان کنیم با برد کارکرد غیر ورزشی پیدا کرده ایم.

گل محمدی مدیریت ورزش کشور را نسبت به دیگر ارکان مدیریتی کشور موفق تر دانست و به جی پلاس گفت: جایگاه ورزش ایران نسبت به سایر بخش های جامعه موفق تر بوده است. برای مثال جایگاه ورزش ما در المپیک نسبت به دیگر بخش های کشور در المپیک های تخصصی خودشان، ارتقا یافته است.

دومین+روز+از+بیست+و+سومین+نمایشگاه+مطبوعات+ (1)

وی افزود: مدیریت بخشی از ورزش است. برای موفقیت در ورزش یک تیم باید درست عمل کند. هر جا که یک مدیریت نقش خودش را به درستی ایفا کند به موفقیت تیم کمک کرده است و برعکس این ماجرا هم می تواند رخ دهد. مدیریت مانند لباسی است که به تن هر کسی نمی خورد و باید بررسی کرد که مناسب تن چه شخصی و با چه ویژگی ها و توانایی های مدیریتی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید