گزارش جی پلاس؛

جت شخصی مافوق‌صوت برای اولین بار آزمایش شد/ سفر از لندن تا نیویورک طی 3 ساعت!

شرکت خصوصی «اسپایک» نمونه اولیه یک جت شخصی مافوق‌ صوت را ساخت و اولین پرواز آن را با موفقیت انجام داد. این جت می‌تواند فاصله لندن تا نیویورک را طی سه ساعت بپیماید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ به گفته این شرکت، هواپیمای مذکور قادر به حمل 18 مسافر است و پرواز آزمایشی کاملا موفقیت‌آمیز بوده، هرچند عکس یا ویدئویی از این آزمایش منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد که « S-512» تا اوایل سال 2021 پرواز را شروع خواهد کرد و تا 2023 شروع به حمل مسافر خواهد کرد. سرعت این جت شخصی 1.6 کروز است و تا 50 درصد زمان سفر را کاهش می‌دهد.

این هواپیما هفت پرواز آزمایشی برای تست طراحی و کنترل پرواز این هواپیما داشت. بین هر پرواز آزمایشی، تغییراتی در مرکز تعادل و کنترل این هواپیما اعمال شد. کریشناکومار مالو، خلبان و مایک ریدلان، کمک خلبان این هواپیما بودند.

در طرح‌های قبلی، تمام دیوار کابین با صفحه نمایش پوشانده شده بود اما در نمونه نهایی با یک پنجره بزرگ جایگزین شد. این جت شخصی قادر است فاصله لندن تا نیویورک را در سه ساعت طی کند. یک سری ویدیو خارج از هواپیما تعبیه شده‌ است تا تصاویر پانوراما از مناظر روی دیوارهای داخلی جت ایجاد کنند. همچنین مسافران می‌توانند به جای تماشای این مناظر، عکس‌های شخصی یا فیلم مورد علاقه‌شان را تماشا کنند.

طرح اولیه این جت در سال 2013 توسعه یافت. طرح جدید S-512 باعث شد که دم افقی حذف شود که این امر منجر به کاهش مصرف سوخت و وزن کلی هواپیما شد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که این هواپیما، اولین جت مافوق‌صوت تجاری است.

قمیت این هواپیما بین 60 میلیون تا 80 میلیون دلار تخمین زده شده است. مهندسانی که پیش از این روی هواپیماهای غول‌پیکر این شرکت مانند ایرباس، گلف استریم و بامباردیر کار کرده بودند، دو سال زمان صرف طراحی این جت لاکچری کرده‌اند.

جت مافوق صوت

به گزارش جی پلاس؛ این جت می‌تواند فاصله بین لس‌آنجلس تا هنک کنگ را در پنج ساعت و فاصله لندن تا بمبئی را در چهار ساعت طی کند. همچنین کابین این هواپیما هیچ پنجره‌ای ندارد تا نور آفتاب مسافران را اذیت نکند.

دیدگاه تان را بنویسید