گفتگوی جی پلاس با قهرمان ووشو جهان

محمدسیفی: من و مهسا یک ماه طلایی را رقم زدیم/ دوست دارم خانم جاور ورزش نکند!

قهرمان ووشوی جهان از یک ماه طلاییِ برای خود و همسرش که با قهرمانیِ هر دو در مسابقات جهانی همراه شد می گوید و علت اینکه دوست ندارد همسرش ورزش کند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در فاصله کمتر از یک ماه زوج ورزشکار ایرانی موفق شدند در رشته های جداگانه، قهرمان جهان شوند و یک اتفاق جالب را رقم بزنند.

 

محسن محمدسیفی - ووشوکار تیم ملی ایران، در رقابت های جهانی کازان روسیه موفق شد مدال طلا را به دست بیاورد. مهسا جاور همسر او نیز در رقابت های قهرمانی آسیا که کمتر از یک ماه پیش برگزار شد دو مدال طلا را از آن خود کرد تا یک ماه طلایی برای این زوج رقم بخورد.

سیفی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره قهرمانی در رقابت های جهانی ووشو روسیه اظهار کرد: چهاردهمین دوره این رقابت ها در روسیه برگزار شد و 60 کشور هم در آن حاضر بودند. بازی های بسیار سنگین بود چرا که روسیه با نفرات اصلی و با قدرت آمده بود و چین هم مثل همیشه به عنوان قدرت مطلق دنیا در رقابت ها حاضر شد. تیم های آسیایی که در این دوره حاضر بودند، به دلیل نزدیک بودن به بازی های آسیایی جاکارتا سعی کردند بهترین نفرات حود را به رقابت ها بیاورند و همین باعث شد که رقابت ها سنگین شود اما من توانستم مدال طلا را از آن خود کنم.

** رکورد منحصر به فرد سیفی در ایران

محمد سیفی درباره کسب چهارمین طلای جهانی اش توضیح داد: خداراشکر که توانستم به چهارمین مدال طلای قهرمانی جهان برسم. در رقابت های جهانی ووشو شخصی بوده که پنج مدال طلا داشته باشد اما کسی نبوده که چهار طلای جهانی و دو طلای بازی های آسیایی را داشته باشد و خوشحالم که فعلا رکورد منحصر به فردی دارم. البته هیچ وقت به دنبال این نبوده که تحقیق کنم ببینم پرافتخارترین هستم یا نه! هر چه بوده لطف خدا به من بوده است و خوشحالم که از ابتدای تاریخ ووشوی ایران تا الان چنین چیزی وجود نداشته و من اولین هستم.

** یک ماه طلایی برای زوج طلایی!

او درباره رقم خوردن یک ماه طلایی برای خود و همسرش (مهسا مجاور - ملی پوش تیم قایقرانی) به جی پلاس گفت: برای ما اتفاق خوب و مبارکی بود. هردو تمرینات سخت و طاقت فرسایی انجام داده بودیم و خدا را شکر که تمرینات مهسا جواب داد و توانست دو مدال طلای قهرمانی آسیا بگیرد. همان طلا باعث شد انگیزه من چند برابر شود و در قهرمانی جهان بدرخشم و به فکر خوش رنگ ترین مدال باشم. یک ماه طلایی و لذت بخش برای ما رقم خورد و فکر می کنم برای کمتر زوجی این اتفاق رخ داده باشد.

** در جاکارتا هم به دنبال طلا هستم

سیفی درباره شرایط حضورش در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا هم تصریح کرد: تلاش می کنم سومین مدال طلای آسیایی را در این بازی ها به دست بیاورم. تمریناتم را هم به زودی آغاز می کنم و به دنبال این هستم بهترین نتیجه یعنی قهرمانی را به دست بیاورم.

محمد سیفی

** من و مهسا از هم دوریم اما دل هایمان پیش هم است

او درباره بازی های اسیایی 2014 اینچئون و آشنایی با مهسا جاور در اردوی این بازی ها به جی پلاس گفت: در این سه سال که از بازی های آسیایی می گذرد و ما زندگی مشترکمان را آغاز کردیم، خیلی کم پیش آمده مدت طولانی کنار هم باشیم. اردوهای قبل از بازی های آسیایی جاکارتا هم همین شکل است و درگیر هستیم اما دل هردوی ما پیش هم است و قطعا به خاطر یکدیگر تلاش می کنیم و امیدوارم این دوری ها نتیجه بدهد و هردو در بازی های آسیایی هم طلا بگیریم.

** جاکارتا اولین رقابت ما کنار هم است

سیفی ادامه داد: ما خاطرات زیادی از بازی های آسیایی داریم و در اردوهای این بازی ها بود که باهم آشنا شدیم و ازدواج کردیم. امیدوارم این بازی های آسیایی هم خوش یمن باشد. اتفاق خیلی خوبی است که جاکارتا اولین بازی های آسیایی ما در کنار یکدیگر است.

 

** دوست دارم خانم مجاور ورزش نکند!

قهرمان ووشوی جهان درباره ادامه ورزش خود و همسرش نیز تصریح کرد: من ومهسا تصمیم گرفتیم تا زمانی که ذهن و جسم مان اجازه می دهد کسب افتخار کنیم. هردو مثل هم هستیم و به خوبی یکدیگر را درک می کنیم و شرایط را برای هم مهیا می کنیم تا با آرامش ورزش را ادامه بدهیم.

او در ادامه افزود: زندگی با خانم جاور خیلی خوب است و دوست دارم ورزش نکند و فقط کنار من باشد! اردوهای قایقرانی خیلی طولانی و طاقت فرساست و مرخصی کمی دارند اما همان طور که گفتم شرایط ما یکی است و من می دانم او چه هدف هایی دارد و سعی می کنم شرایط را برای مهسا مهیا کنم. او هم این کار را برای من می کند تا بهترین نتیجه را بگیرم.

محسن محمد سیفی در پایان به جی پلاس گفت: کلا این دوری ها خیلی سخت است اما اینکه در نهایت به مدال خوش رنگی می رسیم فراموش می کنیم و از زندگی در کنار هم لذت می بریم.

محمد سیفی

دیدگاه تان را بنویسید