اختصاصی جی پلاس؛

گزارش متفاوتی از تفاوت های مرد پرتغالی/ راز سکوت کی روش در قبال فوتبال ایران؟

سرمربی تیم ملی ایران یکی از طرفداران دو آتشه منچستر یونایتد است و اگر این تیم بد بازی کند، کسی نمی تواند جلوی عصبانیت کی روش را بگیرد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران بارها علاقه وافر خود به منچستر یونایتد را اعلام کرده و از طرفداران دو آتشه منچستر یونایتد است.

او به خاطر سال ها حضور در منچستر در مقطعی گزینه جانشینی سر الکس فرگوسن بود اما راه رئال مادرید را در پیش گرفت تا از هدایت منچستر یونایتد دور شود اما این اتفاقات هم از علاقه او کم نکرده است.

علاقه کی روش به منچستر به حدی است که همه بازی های این تیم را تماشا می کند و حالت خاصی هم در این شرایط دارد.

 اما در یکی از اردوهای خارجی تیم ملی که با بازی حساس منچستر همزمان شده بود، کی روش بازی تیم محبوبش را در یک کافه تماشا می کند که در آنجا افرادی سیگار می کشیدند. بازی نه چندان خوب منچستر و فرصت سوزی بازیکنان این تیم، حرص سرمربی پرتغالی را در می آورد! به طوری که مدام مشت خود را روی میز می کوبد و  عصبانی می شود و... در نهایت سیگاری را روشن می کند اما تا از عصبانیت خود بکاهد اما ظاهرا آن را نکشیده است. با گذشت حدود 7 سال از حضور او در ایران تقریبا تمام نزدیکان او می دانند که کی روش نه تنها سیگاری نیست بلکه سیگار خط قرمز اوست و اگر ببیند در اردوی تیم ملی کسی مبادرت به سیگار کشیدن دارد، نه تنها برخورد جدی با او خواهد داشت و چه بسا شاید او را از ترکیب بازیکنان یا اعضای کادر تیم، خط بزند.

همراهان تیم ملی می گویند بعد از شکست منچستر در این بازی، کی روش به قدری عصبانی بوده که حتی اطرافیان از صحبت کردن با او هراس داشتند چرا که علاقه او به این تیم بر هر کسی روشن است! این واکنش کی روش به نتایج منچستر با تعجب همه بازیکنان و همراهان تیم ملی را به دنبال داشت.

تیم دومی که کی روش علاقه زیادی به آن دارد، رئال مادرید است؛ او در سال 2003 به مدت یک فصل سرمربی کهکشانی ها بود اما نتوانست عملکرد خوبی را از خود ثبت کند و در نهایت اخراج شد.

به گزارش جی پلاس؛ در خرداد سال جاری هم فینال لیگ قهرمانان اروپا با اردوی تیم ملی در اتریش همزمان شده بود و کی روش در طول مسابقه علاقه خود به رئال مادرید را نشان داد و حسابی با بازیکنان طرفدار بارسلونای تیم ملی، بر سر این تیم اسپانیایی کری خوانی داشت.

او بعد از قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا در تشویق ایسلندی رئالی های تیم ملی هم شرکت کرد.

اما کی روش علی رغم صحبت درباره این دو تیم، درباره فوتبال ایران هیچ گاه اظهار نظر نمی کند. او نه تنها در رسانه ها درباره یک مسابقه یا تیم خاص و کیفیت فوتبال ایران صحبت نکرده بلکه در محافل خصوصی هم هیچ گاه نظر خود را درباره یک مسابقه نمی گوید!

برای مثال بازی استقلال مقابل العین که با شکست سنگین نماینده ایران مقابل العین همراه شد، در بین بازیکنان هم از عملکرد استقلال انتقاد نکرد و یا چند سال قبل که دربی های پایتخت کیفیت بسیار پایینی داشت و با تساوی بدون گل تمام می شد، درباره عملکرد دو تیم صحبت نمی کرد.

حتی او در موارد متعددی پاسخ سرمربیانی را که به انتقاد از عملکرد او در تیم ملی پرداختند، را داده اما هیچ گاه بدون مقدمه از عملکرد تیم های لیگ برتر ایران انتقاد نمی کند. کارلوس کی روش در دورانی که لیگ ایران با افت بسیاری زیادی هم مواجه بود، در رسانه ها هم در این باره چیزی را بیان نمی کرد چرا که معتقد است مسائل باشگاهی و به طور مشخص شرایط تیم های دیگر به او ارتباطی ندارد و او فقط سرمربی تیم ملی است.

به گزارش جی پلاس؛ در سال های گذشته چندین بار مربیان سابق استقلال و پرسپولیس مانند پرویز مظلومی، امیر قلعه نویی، حمید درخشان و ... از دعوت بازیکنان دورگه به ایران، دعوت نشدن چندین بازیکن شاخص به تیم ملی، شکست مقابل برخی رقبای نه چندان قدرتمند و... از  کی روش انتقاد کردند اما او به طور مشخص جواب مربیان منتقد را داده و هیچ گاه به شرایط تیم های آنها و تیم خاصی اشاره نکرده است.

دیدگاه تان را بنویسید