در گفتگوی اختصاصی با جی پلاس؛

عضو هیات مدیره استقلال: قرارداد شفر 2 ساله است نه شش ماهه/ با پسرش هم قرارداد می بندیم/ حضور مجیدی در کادر فنی استقلال گمانه زنی است/ رحمتی و جباری را باز گرداندیم

عضو هیات مدیره استقلال می گوید خبر انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان دستیار شفر تنها گمانه زنی برخی افراد است و باشگاه هیچ تصمیمی در این باره نگرفته است. او همچنین از همکاری با پسر شفر و بازگشت رحمتی و جباری به این تیم خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلالی ها بعد از چند هفته مذاکره با گزینه های خارجی مختلف مانند فاتح تریم، برند شوستر و ... در نهایت وینفرد شفر را به عنوان سرمربی استقلال برگزیدند و روز گذشته قرارداد این مربی نهایی شد.

شفر 68 ساله، با قراردادی به مدت دو سال و تنها با اضافه کردن یک آنالیزور خارجی در استقلال فعالیت خواهد کرد و میک مک درموت و دو دستیار ایرانی او را همراهی می کنند. یکی از نکات ابهام برانگیز در قرارداد او، اظهارنظر رضا افتخاری - مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر شش ماه بودن قرارداد این مربی بود که جواد قراب - عضو هیات مدیره این باشگاه، آن را تکذیب و تاکید کرد به کار این مربی اعتقاد دارند و قرارداد شفر به مدت دو سال بسته شده است!

پیشکسوت و عضو هیات مدیره باشگاه استقلال پس از عقد قرارداد با وینفرد شفر، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ به تعریف و تمجید از این مربی آلمانی پرداخت و جذب او را از هر نظر به نفع استقلال دانست.

شفر از فوتبال آسیا شناخت خوبی دارد

جی پلاس: روز گذشته قرارداد وینفرد شفر نهایی شد و این مربی آلمانی به طور رسمی هدایت استقلال را بر عهده گرفت؛ علت اصلی انتخاب او چه بود؟

قراب: او مربی یک مربی بزرگ بین المللی با کارنامه ای معتبر بود؛ ضمن اینکه سوابق و صحبت های شفر نشان می دهد که او شناخت خوبی از آسیا دارد. سرمربیگری در تیم ملی تایلند و حضور در العین و الاهلی امارات باعث شده شفر به خوبی شرایط فوتبال آسیا را بشناسد؛ بنابراین گزینه مناسبی برای استقلال بود.

او تمام بازی های استقلال را دید و بعد تصمیمش را گرفت

جی پلاس: البته اطلاعات و شناخت او از فوتبال ایران مربوط به کار با چند بازیکن ایرانی شاغل در لیگ امارات و احتمال شناخت از لژیونرهایی تاکنون در فوتبال آلمان داشته ایم، مربوط می شود؟

قراب: فرهاد مجدیدی و علی کریمی بازیکنان شفر در العین و الاهلی بودند. از طرفی او قبل از انتخاب استقلال، تمام بازی های ما در لیگ برتر و جام حذفی را تماشا کرد و با علم بر وضعیت موجود و شناخت تمام مشکلات، سرانجام تصمیمش را گرفت و استقلال را انتخاب کرد. اگر می دانست که نمی تواند موفق شد، تیم دیگری را به جای استقلال انتخاب می کرد.

شفر دوست داشت در فوتبال ایران کار کند

جی پلاس: او پیشنهاد دیگری هم داشت که بخواهد رد کند؟

قراب: بله او حتی از تونس هم پیشنهاد داشت، اما دوست داشت به ایران بیاید. شفر علاقه‌مند است در فوتبال کشورمان کار کند. فوتبال ما در منطقه شناخته شده است و جزء تیم های مطرح آسیا هستیم. قطعا در دوران فعالیت در فوتبال آسیا، بارها نام ایران را شنیده است. شفر خیلی علاقه‌مند بود به ایران بیاید.

وینفرد شفر

انتخاب مجیدی به عنوان دستیار شفر گمانه زنی است!

جی پلاس: شب گذشته شایعه شد که فرهاد مجیدی به عنوان یکی از دستیاران شفر خواهد بود! این خبر صحت دارد؟

قراب: کمیته فنی هیچ جلسه ای درباره اعضای ایرانی کادرفنی نداشته و هنوز گزینه ها مشخص نیستند. این اسامی گمانه زنی برخی هاست.

پسر شفر با استقلال قرارداد می بندد

جی پلاس: او تک و تنها به ایران آمد. آیا در کنار دستیاران ایرانی، دستیار خارجی هم خواهد داشت؟

قراب: به جزء پسرش به عنوان آنالیزور (جانشین صالح مصطفوی)، فرد دیگری به ایران نمی آید. پسر شفر آنالیزور است و در این مورد به تیم کمک می کند و روی نیمکت هم نمی نشیند. همانطور که بارها هم گفتیم، دو نفر از پیشکسوتان باشگاه در کنار شفر خواهند بود و از او کار یاد می گیرند و بعد از رفتن شفر هدایت تیم به آنها سپرده می شود. درباره گزینه هایی که قرار است شفر را همراهی کنند بحث نکردیم و نام کسی قطعی نیست.

قرارداد شفر مشرط نیست و به او ایمان داریم

جی پلاس: مسئله مهم و ابهام دار در قرارداد شفر مربوط به اظهارنظر مدیرعامل باشگاه است است که می گوید قرارداد سرمربی آلمانی مشروط و تا پایان فصل است و در صورت موفقیت تمدید می شود. هیات مدیره هنوز نسبت به عملکرد این مربی تردید دارد؟

قراب: چرا مشروط باشد؟ او را به مدت دو سال به خدمت گرفتیم و در قرارداد هم دو سال خورده است. هیات مدیره استقلال معتقد است این آلمانی می تواند در تیم ما موفق شود اما نیاز به زمان دارد. به طور قطع هیچ کسی در شش ماه و یک سال، تضمینی برای موفقیت ندارد.

شفر منظم و قانونمند است و از هر نظر به نفع ماست

جی پلاس: در این که شفر رزومه بسیار خوبی دارد شکی نیست ولی برخی از هواداران معتقدند چون مبلغ قراردادش نسبت به مربیان سرشناس خارجی، زیاد نبوده او را انتخاب کردید؟!

قراب: شفر مربی کاربلدی است. این را من نمی گویم بلکه سوابق او که قهرمانی آفریقا و آمریکا و صعود به جام جهانی است، این را نشان می دهد. او در جام جهانی هم چهار امتیاز به دست آورده و می توانست تیمش (کامرون) را به مرحله یک هشتم نهایی هم ببرد. درست است دستمزد شفر در برابر فاتح تریم بسیار کم است اما او یک مربی آلمانی است و تجربه نشان داده مربیان آلمانی بسیار قانونمند و منظم هستند. معتقدم عقد قرارداد با شفر از هر نظر به نفع باشگاه استقلال شد و به زودی می بینید که او به استقلال کمک خواهد کرد.

شفر خواهان بازگشت رحمتی و جباری شد

جی پلاس: وضعیت سیدمهدی رحمتی و مجتبی جباری نا مشخص است! شفر چه نظری درباره آن ها دارد؟

قراب: هیچ کسی با آنها مشکل ندارد. منصوریان هم مشکلی بیا این دو بازیکن نداشت. آن ها به طور قطع به تمرینات بر می گردند. شفر از ما خواست که آنها را به تیم بازگردانیم. او بارها تاکید کرد در شرایط فعلی که تیم را تمرین هم نداده، هیچ بازیکنی حذف نشود. انتخاب بازیکن بر عهده سرمربی است و هیات مدیره دخالتی در این مورد ندارد. او در نهایت تصمیم می گیرد که چه بازیکنی در تیمش باشد و چه بازیکنی نباشد.

وینفرد شفر

وینفرد شفر

 

دیدگاه تان را بنویسید