مربیان لیگ برتری بعد از بازی چه گفتند؟

از حضور مربی بدنساز استقلال در نشست خبری تا گلایه های دایی از بازیکنان سایپا

روز دوم از هفته ششم بازی های لیگ برتر فوتبال با برگزاری چهار دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور با انجام چهار دیدار برگزار شد و مربیان تیم های لیگ برتری بعد از پایان بازی ها به تشریح عملکرد تیم های خود پرداختند.

**پارس جنوبی جم 2 - استقلال صفر

*مربی بدنساز استقلال به جای منصوریان در نشست خبری حاضر شد

دیدار تیم‌های پارس جنوبی و استقلال با نتیجه یک بر صفر به سود پارس جنوبی به پایان رسید. منصوریان و خرمگاه در نشست خبری پس از بازی حاضر به آمدن به نشست خبری نشدند که علت آن ناخوش بودن حال این دو عنوان شد.

میک مک درموت پس از این دیدار اظهار کرد: متاسفیم به خاطر نتیجه ولی نمی‌توانیم بگوییم که بخاطر عملکردمان متاسف هستیم. به پارس جنوبی تبریک می‌گوییم. می‌توانم بگوییم که بازی در اختیار ما بود و ما فوتبال خوبی بازی کردیم ولی متاسفانه نتیجه نگرفتیم. همانطور که می‌دانید این فوتبال است. شما می‌توانید موقعیت‌های زیادی ایجاد کنید و گل دریافت کنید و شکست بخورید. می‌خواهم این نکته را بگویم که بازیکنان برای استقلال و مربیانشان دویدند و اگر الان به رختکن بیایید می‌بینید که چقدر ناراحت هستند. به بازیکنان بخاطر عملکردشان تبریک می‌گویم.

زرندی مدیر رسانه ای این تیم با بیان اینکه تنها درباره این دیدار سوال پرسیده شود، خبر خداحافظی منصوریان را تکذیب کرد.

مربی بدنساز استقلال در ادامه نشست خبری افزود: ما در سه بازی اخیر بازیکنانی را نداشتیم که باید ترکیب‌مان را تغییر می‌دادیم. در هر بازی ما موقعیت‌هایی داشتیم و در برخی بد و در برخی خوب بودیم. وقتی یک تیمی درگیر نتیجه‌گیری است آسان نیست در چنین شرایط محیطی بتواند نتیجه بگیرد. در نیمه نخست بازیکنان تحت فشار بودند ولی بازیکنان خوبی هستند و زمانی که فشار کمتر شد عملکرد خوبی داشتند. برای تیمی مثل ما که نتیجه نمی‌گیرد خیلی آسان است که بازی را رها کنیم ولی بازیکنان چنین کاری نکردند و این دلیلی است که به آنها افتخار می‌کنیم. ما تلاش آنها در تمرین را می‌بینیم و آنها هم تلاش ما را می‌بینند. کار راحت این است که از تلاش دست بکشیم ولی ما از تلاش دست نکشیدیم.

*تارتار: بازی پرفشاری را پشت سر گذاشتیم

دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال با نتیجه یک بر صفر به سود پارس جنوبی به پایان رسید. مهدی تارتار در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: من خیلی تمرکز بالایی ندارم. بازی سنگینی بود بخصوص زمانیکه بازیکن ما اخراج شد. من به یاد ندارم به خاطر تاخیر در پرتاب اوت دستی کارت زرد بدهند. سوای از قضاوت خوب خورشیدی این صحنه شک و شبهه برای من ایجاد کرد.

او ادامه داد: بعد از گل استقلال میدان داری کرد و رو به توپ‌های بلند آورد. ما اگر در ضدحملات خوب عمل می‌کردیم و گذشت داشتیم گل‌های بیشتری میزدیم. مطمئنا پس از بررسی فیلم بازی بازیکنانی که گذشت نداشتند را جریمه می‌کنیم. استقلال بازی بدی را ارائه نکرد ولی مصدومان زیادی داشت. به نظر من شانس یار استقلال نیست. ما ساختار دفاعی‌مان را به مرحله‌ای رساندیم که در دو دیدار اخیر گل نخوردیم.
تارتار افزود: من از هواداران‌مان تشکر می‌کنم که همه زرد پوشیده بودند. وقتی به ورزشگاه آمدم مطمئن بودم پیروز می‌شویم.

سرمربی پارس جنوبی گفت: ما بازی به بازی که پیش رفتیم فهمیدیم که ظرفیتمان بالاست و پس از آن دو بازیکن با کیفیت مثل مطهری و اومانیا جذب کردیم. اینکه می‌توانیم با پرسپولیس بزرگ که در آسیا نتیجه می‌گیرد رقابت کنیم به ما روحیه می‌دهد. امیدوارم این در روند کار ما تاثیر گذار نباشد.
تارتار درباره بازی تدافعی تیمش پس از زدن گل بیان کرد: ما اساس کارمان را روی ضدحمله گذاشتیم. می‌دانستیم وقتی استقلال بخواهد به گل برسد بی‌مهابا حمله می‌کند. ما از دفاع‌های کنارشان استفاده کردیم و موقعیت خاصی هم به آن ها ندادیم. من به بازیکنان دفاعی‌مان خسته نباشید می‌گویم که عالی بودند.
او درباره تنبیه بازیکنانی که گذشت نداشتند گفت: امید خیلی دوست داشت گل بزند. ما فیلم را می‌بینیم و هر کسی که گذشت نداشته تنبیه می‌کنیم.
سرمربی پارس جنوبی درباره اولتیماتوم به منصوریان گفت: این کار ما را سخت کرد که استقلال چنین بحرانی داشت. آنها در نیمه دوم بی‌مهابا حمله می‌کردند. به نظرم باید تحمل کنند. آنها سال قبل هم وضعیت اینچنینی داشتند ولی در نهایت نتیجه گرفتند. منصوریان سال‌هاست در ابتدای فصل نتیجه نمی‌گیرد. باید به مربی این امید را بدهید که روی کارش تمرکز داشته باشد. من هم چنین تجربه‌هایی داشتم. مثلا در داماش گیلان که پس از هفته هفتم نباختیم و هفتم شدیم. به نظرم استقلال زمانی وارد بحران شد که به منصوریان اولتیماتوم داده شد. اگر اولتیماتومی هم بود باید در خانواده استقلال مطرح می‌شد.

**تراکتور سازی یک - سیاه جامگان یک

*گل‌محمدی: در بازی مقابل تیمی مثل سیاه‌جامگان زدن گل اول مهم است

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی تیمش مقابل سیاه‌جامگان در نشست خبری اظهار کرد: زدن گل در چنین شرایط پراسترسی بسیار سخت است. اضطراب زیادی برای رسیدن به گل اول داشتیم. گرفتن یک امتیاز در دقایق پایانی روحیه بخش بود. خوشحالیم که نباختیم و تا دقایق پایانی تلاش خود را ادامه دادیم.

او اضافه کرد: هم مصدوم داشتیم و هم محروم و با توجه به نفراتی که در اختیار ما بودند پاس بلند و مستقیم بهترین تاکتیک بود و از همین روش نیز به گل رسیدیم. تیم حریف نیز دفاعی بازی کرد اما در زمان بدی گل خوردیم.

سرمربی تراکتورسازی افزود: می‌خواستیم نیمه اول به گل برسیم که بازی دفاعی تیم حریف کار ما را سخت کرد. به هر حال بابت این یک امتیاز خدا را شکر می کنیم زیرا در دقایق پایانی آن را به دست آوردیم.

او در پاسخ به سوالی در مورد دلیل بازی ندادن به شهرام گودرزی تصریح کرد:‌ شهرام هنوز به آمادگی کامل نرسیده و بازی دادن او ریسک حساب می‌شد. او را برای بازی‌های مهم پیش رو نگه داشتیم.

گل محمدی درباره بازی تاخیری تیم حریف و همچنین عادی دانستن این مسئله توسط میثاقیان توضیح داد: نظر هر مربی قابل احترام است. بازی تاخیری در این دیدار زیاد مشاهده شد. به هر حال با این شرایطی که بود توانستیم به گل برسیم. این تفکرات میثاقیان است. نگاه من مرور عملکرد تیم خودم است.

سرمربی تراکتورسازی درباره ضعف این تیم در پست بال راست و چپ بیان کرد: حق با شما خبرنگاران است. به دلیل نبود محمد ابراهیم و شهرام گودرزی در بال‌های خود دچار مشکلاتی شدیم که امیدوارم این مشکل در بازی‌های آینده رفع شود.

*میثاقیان: در خانه تراکتورسازی کم نیاوردیم و با انرژی بازی کردیم

 اکبر میثاقیان پس از تساوی خارج از خانه یک - یک تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: بازی کردن در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با تیمی مانند تراکتورسازی که ترکیب جوانی دارد، سخت است. با این وجود می‌توانستیم ببریم، اما کار خدا بود که در دقایق پایانی گل بخوریم و مساوی کنیم.

وی در ادامه افزود: بازی برای ما در نیمه دوم سخت شد و در صحنه گل هم اگر مدافع ما کمی عقب‌تر بود می‌توانست توپ را دفع کند. درست است میرهانی هاشمی اشتباهاتی در این دیدار داشت، اما تک گل‌مان را به ثمر رساند و یکی از بهترین‌های تیم ما بود. چهار الی پنج بازیکن ما برای اولین بار بود که در چنین جوی بازی می‌کردند، اما کم نیاوردیم و با انرژی بازی کردیم. دست بازیکنانم درد نکند. از عملکرد آنها راضی هستم و مساوی هم نتیجه بدی نبود.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد تیم او در لحظاتی از بازی اُفت محسوسی داشته است، گفت: روز گذشته هم گفتم که بازی سختی مقابل تراکتورسازی خواهیم داشت ضمن اینکه یکی از بازیکنان ما هم مصدوم شد و کار را برای‌مان سخت کرد. تراکتورسازی تیم قابل احترامی است و من برای این تیم احترام زیادی قائلم، اما کار با جوانان سخت است. تیم ما هم شبیه همین تیم است و باید صبور باشیم.

«تراکتورسازی نیمه نخست فقط یک موقعیت گل داشت»، میثاقیان با بیان این جمله درباره وقت تلف کردن دروازه‌بان تیمش و شعارهایی که هواداران علیه او سر دادند، تصریح کرد: اتفاق خاصی نبود. فکر نمی‌کنم تیم من وقت تلف کرده باشد و بازیکنانم بی‌دلیل زمین خورده باشند. اسم ما بد در رفته است، وگرنه همان‌طور که دیدید ما بازی خوبی ارائه کردیم.

**پدیده 3 - سایپا صفر

*مهاجری: پیروزی های پدیده اتفاقی نیست

رضا مهاجری پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل سایپا اظهار داشت: درست است که بازی را 3 بر صفر بردیم، اما سایپا هم فرصت‌هایی داشت. موقعیت‌های دیگری هم داشتیم که از آن طرف هم عملکرد خوب دورازه‌بان‌مان باعث شد گل نخوریم. در هر حال سه امتیاز خوب و با ارزش با یک اختلاف گل خوب به دست آوردیم.

وی ادامه داد: در روزی که توانستیم از فرصت‌های‌مان استفاده کنیم شانس هم با ما یار بود و به نتیجه‌ای که برایش زحمت کشیده بودیم، رسیدیم و تفاضل گل خوبی به دست آوردیم و این به ما کمک می‌کند تا بازیکنان‌مان به خود باوری برسند به شرطی که سایرین هم حمایت کرده و کمک کنند تا این راه را ادامه دهیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده درباره فرصت‌هایی که تیمش در نیمه نخست از دست داد تصریح کرد: فوتبال است و این اتفاق‌ها پیش می‌آید. مقابل تراکتورسازی هم خیلی خوب بازی کردیم، اما توپ‌های‌مان تبدیل به گل نشد. خوشبختانه امروز توانستیم از فرصت‌های‌مان استفاده کنیم و برد خوبی به دست آوردیم.

مهاجری در واکنش به این پرسش که آیا این پیروزی‌های پرگل اتفاقی است یا خیر، گفت: اینها اتفاقی نیست، چون در حال تکرار شدن است. ما سپاهان، استقلال و حالا سایپا را شکست دادیم و این نشان می‌دهد این پیروزی‌ها اتفاقی نیست. شاید باخت ما مقابل تراکتورسازی اتفاق بوده باشد، اما این بردها به هیچ وجه اتفاقی نیست. ما نباید مغرور شویم. ما کادر فنی خوبی داریم و بسیار به تیم کمک می‌کنند تا تیم یکدستی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهاب گردان تعویض شد، گفت: گردان در بین دو نیمه آسیب‌دیدگی داشت که با صلاحدید کادر فنی ترجیح دادیم او را بیرون بکشیم. دروازه‌بان دوم ما هم عملکرد خوبی نشان داد. باید کم‌کم از این جوانان استفاده کنیم تا در آینده بهتر شوند.

*دایی: خیلی راحت گل می خوریم

علی دایی پس از شکست 3 بر صفر تیمش در خانه پدیده مشهد گفت: در نیمه اول قبل از اینکه گل بخوریم خیلی بهتر از پدیده بودیم، اما متأسفانه مثل آب خوردن گل می‌خوریم. ما متأسفانه نه می‌توانیم گل بزنیم و نه موقعیت‌های خود را تبدیل به گل می‌کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: سه چهار توپ پدیده روی چارچوب ما آمد، اما متأسفانه به خاطر یکسری اشتباهات سه گل خوردیم. ما اسیر اشتباهاتی هستیم که تاوان آن را بد می‌دهیم، از بازی مقابل تراکتورسازی گرفته تا بازی با اکسین و این مسابقه. متأسفانه اشتباهات بدی مرتکب می‌شویم و راحت گل می‌خوریم به زور هم می‌توانیم گل بزنیم.

سرمربی تیم سایپا تصریح کرد: پس از اینکه بازی 3 بر صفر به سود پدیده شد چند موقعیت خوب ایجاد کردیم و می‌توانستیم اختلاف‌مان را نزدیک‌ کنیم، اما متأسفانه عین آب خوردن موقعیت‌ها را از دست دادیم. باید به فکر چاره باشیم. متأسفانه موجودی ما همین است و هر چه تعویض کردیم جواب نداد. شاید ایراد از ما باشد. به امید خدا تلاش می‌کنیم تا به روزهای خوب خود بازگردیم.

دایی در خصوص قضاوت وحید کاظمی داور مسابقه خاطرنشان کرد: اتفاق خاصی رخ نداد که بخواهم از داوری راضی یا ناراضی باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که تعویض علی قلی‌زاده فنی بود یا غیرفنی گفت: از عملکرد قلی‌زاده راضی نبودم و تعویض او به خاطر مسائل فنی بود. کسی که درست بازی نکند تعویض خواهد شد و ما در آینده خیلی تصمیمات دیگری اتخاذ می‌کنیم تا تیم را به بازی‌های لیگ بازگردانیم.

**ذوب آهن 6 - استقلال خوزستان صفر

* قلعه نویی: قلعه‌نویی: بعد از ظلمی که در حق ما شد سخت بود به روزهای آرمانی برگردیم

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی 6 بر صفر تیمش مقابل استقلال خوزستان گفت: خدا را شکر می‌کنم بابت این پیروزی. این برد را به هواداران تیمم تقدیم می‌کنم. ممنونم از آنهایی که به ما انرژی دادند. بعد از آن ظلمی که در حق ما شد سخت بود به روزهای آرمانی برگردیم. از تمام بازیکنانم بابت این پیروزی پرگل تشکر می‌کنم. بازیکنانم امروز موفق شدند حذف از جام حذفی را جبران کنند و بابت این پیروزی شیرین از آنها تشکر می‌کنم. ما از شش بازی گذشته‌مان از لیگ برتر فقط در دو بازی میزبان بودیم یک دیدار این بازی بود و بازی دیگر مقابل گسترش فولاد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه انتقاداتش نسبت به یک برنامه تلویزیونی ادامه داد: آن برنامه‌ای که باید از حق دفاع کند متأسفانه این کار را نمی‌کند. مجری آن برنامه چرا در مورد بازی ایران - سوریه و ورود بانوان به ورزشگاه و حرف‌هایی که شجاعی زد، صحبتی نکرده‌ است؟! این آدم یک ابزار است و با امیر قلعه‌نویی مشکل دارد و به من ضربه می‌زند.

وی در ادامه افزود: من از آقای آذری تشکر می‌کنم که شرایط را برای ما فراهم کرد. تیم آقای ویسی هم خوب بازی کرد هر چند ما بر خلاف بازی‌های قبل که بدشانس و کم‌شانس بودیم و با کمترین اشتباه گل می‌خوردیم در این بازی بازیکنان‌مان نشان دادند که روند رو به جلوی را طی می‌کنند. امیدوارم این روال برای تیم ما ادامه داشته باشد و با حضور مرتضی تبریزی و بازگشت سوارز ایرادات‌مان را برطرف کنیم و بهتر شویم.

قلعه‌نویی همچنین خاطر نشان کرد: من هنوز از ظلمی که در گذشته به ما وارد شده است، ناراحتم. ان‌شاءالله مشکل بازیکنان برزیلی ما هم حل شود. شاید اگر من مربی این تیم نبودم کار به اینجاها نمی‌رسید. قبل از اینکه نامه محرومیت این بازیکن به باشگاه رسیده باشد به آن برنامه تلویزیونی رفته است. یک نامه هم از رضا شکاری آمده بود که آن نامه سه روز در فدراسیون بود و بعد به ما رسید. ما فقط از این قضیه لطمه خوردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد قضاوت دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: قضاوت داور در این مسابقه خوب بود و در نتیجه تأثیری نداشت. من فکر می‌کنم گل مرتضی تبریزی هم سالم بود.

وی همچنین تصریح کرد: من زمانی که سرمربی تیم ملی بود این را یاد گرفتم که برای موفق شدن باید توپ‌های‌مان را تبدیل به گل کنیم. گل کردن و یا از دست دادن توپ‌ها تأثیر مستقیم روی نتیجه دارد.

قلعه‌نویی درباره اینکه تیم ذوب‌آهن در دیدارهای گذشته خود مشکل گلزنی داشت، اما در این دیدار موفق شد شش گل به ثمر برساند، گفت: ما هنوز هم مشکل گلزنی داریم، اما این شانس ویسی بوده که امروز موفق شدیم 6 گل بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره دیدار هفته آینده تیمش مقابل استقلال و رویارویی دوباره او با تیم سابقش خاطرنشان کرد: بازی هفته بعد هم یک بازی عادی مثل سایر بازی‌های لیگ است. نگاه من هم به این بازی مانند یک بازی عادی است و امیدوارم نتیجه آن هم به نفع ما باشد.

وی در مورد چمن ورزشگاه فولادشهر اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از بازی ما برابر سایپا این چمن نزدیک به 60 روز نیاز به زمان دارد تا به شرایط خوب خود برگردد.

*ویسی: دعا می‌کردم بازی زودتر به پایان برسد

عبدالله ویسی پس از شکست شش گله تیمش در مقابل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری حاضر شد و گفت:‌ امروز ذوب آهن بهتر از ما بود. دعا می‌کردم بازی زودتر به پایان برسد. زیرا اگر ادامه پیدا می‌کرد گل‌های بیشتری می خوردیم. شش گل خوردیم و شش گل دیگر باید دریافت می‌کردیم.

او ادامه داد: امروز تیم کاملا شکست خورده‌ای بودیم. بازیکنانم توان راه رفتن نداشتند چه برسد به بازی کردن. دقایق پایانی بازی دوست داشتم که داور هر چه سریع‌تر سوت پایان را بزند.

ویسی اضافه کرد: شکست سنگینی خوردیم و باید مانند توپ که سنگین به زمین می‌خورد بیشتر بالا برویم.

او در پایان درباره داوری این دیدار نیز اظهار کرد: اتفاق خاصی نیفتاد. دو بار به صورت شانسی وارد محوطه حریف شدیم که خطایی صورت نگرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید