چه موضوعی باعث شکایت شهید شیرسوار شد؟

نه از زخم هایش که از جا ماندن از دوستانش ناله و شکایت داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عملیات والفجر هشت[1] بود که پای چپ بهروز[2] به شدت آسیب دید و درد شدیدی داشت. ناله و شکایتش دائمی شده بود و می گفت: چرا من از بچه ها جا ماندم.

او را برای درمان به مشهد فرستادند و مدتی را مهمان بیمارستان امام رضا (ع) شد اما نتوانست دوام بیاورد و پیش از بهبودی از طرف سپاه برای گذراندن دوره دافوس[3] به دانشکده افسری معرفی شد اما این خبر نه تنها بهروز را خوشحال نکرد که گفت: درس و بحث همیشه هست و جنگ و جبهه همیشه نیست. فرصت را غنیمت شمرد و راهی جبهه شد و دست به تشکیل گردان ویژه شهدا زد تا بتواند گردانی خط شکن برای محور عملیاتی فراهم کند.

 
  1. این عملیات در تاریخ بیستم بهمن ماه سال 64 در ساعت 22/10 با رمز یا فاطمه الزهرا آغاز شد. این عملیات از اهداف سیاسی و نظامی ویژه ای برخوردار بود که مهم ترین آنها عبارت بودند از: تصرف شهر فاو و تاسیسات بندری آن، هم مرزی با کویت، تهدید بندر ام القصر، انهدام یا تصرف سکوهای پرتاب موشک، تامین خورموسی و تردد کشتی ها به بندر امام خمینی، تسلط بر اروند رود، انسداد راه ورود عراق به خلیج فارس.
  1. فرمانده گردان حمزه سید الشهدا از لشکر 25 کربلا که در سوم دی ماه سال 65 به شهادت رسید.
  1. دانشگاه فرماندهی و ستاد که به اختصار دافوس خوانده می‌شود، در ایران، به ارائه دوره‌های تخصصی آموزش علمی و نظامی می‌پردازد که برای اخذ درجه‌های بالاتر از  سرهنگی و فوق لیسانس باید توسط نیروهای نظامی گذارنده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید