جی پلاس؛

ترفندی که میلیون ها لایک تقلبی تولید می کند!

محققان دانشگاه ایووا مدارکی به دست آورند که از وجود وبسایت های خبر می دهد که به کاربران خود اجازه می دهند میلیون های لایک ساختگی و کامنت های جعلی به شکل خودکار تولید کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ سایت فیز نوشت: محققان دانشگاه ایووا مدارکی به دست آورند که نشان می دهد برخی سایت ها به کاربران خود اجازه می دهند، میلیون ها لایک ساختگی و کامنت های جعلی به شکل خودکار تولید کنند.

این تیم بیش از 50 سایت را پیدا کردند که پیشنهاد لایک رایگان و تقلبی را به کاربران در ازای دسترسی به حساب های کاربری شان می دهد. این حساب های کاربری هم در لایک کردن جعلی سایت های دیگر به کار برده می شود.

دانشمندان دریافته اند این "شبکه های تبانی"  را اسپمرها اداره می کنند که توانایی استفاده از یک میلیون حساب کاربری فیس بوک را دارند و بیش از صد میلیون لایک جعلی را در سال های 2015 و 2016 تولید کردند.

تعداد زیاد لایک در یک پست فیس بوک باعث می شود آن پست توسط افراد بیشتری دیده شود و بیشتر قانونی به نظر برسد.

زوبیر شریف، استاد علوم رایانه می گوید که هنگامی که شما بخشی از این شبکه می شوید، می توانید بگویید که پست من را لایک کنید و فورا هزاران لایک را در آن پست خاص دریافت می کنید.

فیس بوک به روزنامه یو اس ای تودی اعلام کرد: نقض امنیتی که باعث دسترسی این سایت ها به حساب کاربران شده را مسدود کرده اما این روزنامه به تازگی توانسته است به این شبکه ها بپیوندد و در عرض یک دقیقه 50 لایک را روی پست خود بگیرد.

به نظر می رسد که این سرویس ها خارج از آمریکا ارائه می شوند و عمدتا آنهایی را در گیر می کند که در فعالیت های ممنوع شده توسط فیس بوک شرکت می کنند.

این سایت ها به صورت آشکارا فعالیت می کنند و محققان آنها را با وارد کردن یک جستجوی گوگل برای عباراتی مانند "Page Liker" پیدا کردند.

دیدگاه تان را بنویسید