سرمربی که در اعتراض به نسل کشی مسلمانان میانمار، استعفا داد

کردی در گفتگو با جی پلاس: هر مسلمان دیگری جای من بود کنار می رفت/ جهان باید جنایات ضدانسانی میانمار را ببیند

مربی ایران و مستعفی تیم ملی فوتسال میانمار در واکنش به کشتار دسته جمعی مسلمانان روهینگا می گوید: این نسل کشی انسانیت را زیر سوال می برد. وظیفه من و هر شخص دیگری است که نسبت به این اتفاق معترض شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ کشتار دسته جمعی مسلمانان روهینیگا توسط ارتش میانمار و فرار آنها به سوی مرزهای بنگلادش در حالی که اکثر نقاط مرزی مین گذاری شده، صدای مردم، دولت ها و سازمان های حقوق بشری جهان را در آورده و همه خواهان اتمام این نسل کشی وقیحانه در میانمار هستند.

علی کردی - مربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار که از چندین ماه قبل هدایت این تیم را بر عهده گرفته بود، پس از شروع این اتفاقات و نسل کشی مسلمانان میانمار، از هدایت این تیم استعفا داد که پس از یک روز (دیروز - شنبه) مورد موافقت فدراسیون فوتبال این کشور قرار گرفت.

مربی قمی و مستعفی تیم ملی فوتسال میانمار در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ می گوید: این اتفاقات فارغ از هر دین و مذهبی، قلب هر انسانی را به درد می آورد. برخورد ارتش میانمار با مسلمانان این کشور، انسانیت را زیر سوال می برد. مسلمانان این کشور در قبال کاری که نکرده اند، مورد هجوم و تجاوز قرار گرفته اند. وظیفه من و هر شخص دیگری است که نسبت به این اتفاق اعتراض کند.

او با اشاره به هویت مسلمانش، ادامه داد: به عنوان یک فرد مسلمان و شیعه نمی توانم نسبت به نسل کشی وحشیانه مسلمانان روهینیگا بی تفاوت باشم و تا جایی که می توانم باید به پایان این اتفاق کمک کنم. در مرام و مسلک مسلمانی هست که به مسلمان دیگر کمک کند. با این شرایط نمی توانستم بی توجه به این کشتار به کار در میانمار ادامه دهم.

کردی درباره بحران به وجود آمده در میانمار نیز به جی پلاس گفت: فکر نمی کردم بعد از رفتاری که ارتش میانمار در سال 2010 ارتش این کشور با مسلمانان داشت، بار دیگر چنین کاری را انجام دهند. نمی دانم چرا بار دیگر این رفتار را با مردم بیگناه انجام می دهند؟ چه کسی می تواند کشتار بی رحمانه کودکان را توجیه کند؟! نه تنها مسلمانان بلکه با مردم سایر ادیان هم چنین رفتاری مورد قبول نیست. در وهله نخست همه ما انسان هستیم. مطمئنم هر مسلمان دیگر هم به جای من بود این کار را انجام می داد. جهان باید جنایات میانمار را ببیند و جهانیان باید صدای مسلمانان میانمار را بشنوند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال میانمار در پایان درباره شروع کارش در این کشور، می گوید: مدت هاست به عنوان سرمربی در کشورهای مختلف کار می کنم. در سال 2010 فیفا برای توسعه فوتسال میانمار من را معرفی کرد اما در آن زمان هم شاهد چنین اتفاقاتی در میانمار بودیم و من حاضر به فعالیت در این کشور نشدم. تا چند ماه قبل شرایط بسیار آرام بود و به همین دلیل هدایت تیم ملی فوتسال این کشور را قبول کردم. اما وقتی این اتفاقات دوباره رخ داد، استعفای خودم را برای فدراسیون فوتبال میانمار فرستادم و آنها هم با توجه به شرایط کشورشان، با تصمیم من موافقت کردند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید