رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان

تیم کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه به مقام نایب قهرمانی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پایان مسابقات مقدماتی روز دوم رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در فرانسه با توجه با امتیازات بدست آمده توسط کشتی‌گیران ایران در اوزان 59 و 130 کیلوگرم و حضور محمد الیاسی در دیدار رده‌بندی وزن 66 کیلوگرم و کسب 24 امتیاز در روز نخست این رقابت‌ها تیم ایران پس از تیم روسیه به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات رسید.

نتایج فرنگی‌کاران ایران در ۴ وزن دوم رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ به ترتیب زیر است:
 

نمایش قابل قبول مردانی در اولین تجربه جهانی
در وزن ۵۹ کیلوگرم که ۳۰کشتی گیر حضور دارند مهرداد مردانی در دور نخست مقابل فیروز توختایف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید که با اخطارهای کم‌کاری حریف ازبک به دست آمد.وی در دور دوم نیز با نمایشی بسیار خوب و مسلط با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل هامت رستم از ترکیه به پیروزی رسید. مردانی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل سئونگ‌هاک کیم از کره‌جنوبی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۲بر ۶ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر کره‌ای در مرحله نیمه نهایی، مردانی علی رغم شایستگی و نمایش خوب خود در نخستین تجربه جهانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مبارزه الیاسی برای مدال برنز
در وزن ۶۶ کیلوگرم محمد الیاسی فرنگی‌کار جوان ایران که برای نخستین بار عازم این رقابت‌ها شده است مقابل نامداران جهان خوب و مسلط ظاهر شد.وی در دور اول با نتیجه ۲ بر یک مقابل سوسلان دائوروف، نفر سوم ۲۰۱۷ اروپا از بلاروس به پیروزی رسید. وی سپس در دور دوم مقابل کنستانتین استاس از بلغارستان با نمایشی بسیار خوب با نتیجه ۱۰ بر یک در ۴ دقیقه و ۷ ثانیه به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد.الیاسی در این مرحله به مصاف المات کبیسپایف کشتی‌گیر عنوان‌دار قزاق و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان رفت و در پایان با نمایشی خوب با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

الیاسی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی به مصاف دنیس دمیانکوف نفر پنجم بازی‌های اروپایی از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

وی در ادامه و در مبارزه ماقبل فینال به مصاف ماتئوس برناتک قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از لهستان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.
 

تکرار نمایش ضعیف قادریان در رقابت‌های جهانی

در وزن ۸۰ کیلوگرم که ۲۹ نفر حضور دارند، یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان در دور اول مقابل ماکسیم مانوکیان از ارمنستان که بهترین عنوانش پنجمی بازی‌های اروپایی است با ارائه نمایشی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک شکست خورد و با توجه صعود رقیبش به دیدار فینال راهی مرحله شانس مجدد شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

اما قادریان در این مرحله نیز با شکست ۳ بر ۳ مقابل آلکس کسیدیس، دارنده مدال‌های طلا و نقره زیر ۲۳ سال اروپا از سوئد،حذف شد تا مانند رقابت‌های جهانی سال گذشته با نمایشی ضعیف و بدون حتی یک برد از دور رقابت‌ها کنار برود.

قوره‌جیلی هم حذف شد
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور نخست مقابل مورات رومانوف دارنده مدال‌های نقره و برنز آسیا از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۲ بر یک به برتری رسید.

قوره‌جیلی دارنده مدال طلای بازی‌های همبستگی اسلامی که برای نخستین پا به این رقابت‌ها گذاشته بود، در دور دوم و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل هیکی نابی دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک ۲۰۱۲ از استونی با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و با توجه به صعود رقیبش به دیدار فینال، قوره جیلی راهی مرحله شانس مجدد شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

قوره‌جیلی در این مرحله ابتدا مقابل ماتئو لورنتز از فرانسه ۵ بر صفر پیروز شد اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب نیکولا کوچمی از اوکراین شد و شانس حضور در دیدار رده‌بندی و مدال برنز را از دست داد تا تیم ایران در ۴ وزن دوم و پایانی تنها شانس رسیدن به یک مدال برنز را داشته باشد.

 در جریان رقابت‌های ۴ وزن نخست این رقابت‌ها که دیروز(دوشنبه) برگزار شد،محمد علی گرایی در وزن ۷۱ کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم و حسین نوری در وزن ۸۵ کیلوگرم به مدال برنز جهان رسیدند و سید مصطفی صالحی‌زاده در وزن ۹۸ کیلوگرم به عنوانی بهتر از دوازدهمی جهان نرسید.
 

دیدگاه تان را بنویسید