رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان- فرانسه

گرایی، عبدولی و نوری به مدال برنز جهان رسیدند

۳ فرنگی‌کار کشورمان به مدال برنز مسابقات جهانی دست پیدا کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ظهر امروز (به وقت ایران) در شهر پاریس فرانسه آغاز شد و 3 فرنگی‌کار کشورمان در نهایت راهی دیدار رده‌بندی مسابقات شدند. گرایی در وزن 71 کیلوگرم برابر حریف خود به پیروزی رسید تا برنز دنیا را بدست آورد. سعید عبدولی نیز در وزن 75 کیلوگرم به مدال برنز رسید. حسین نوری نیز در 85 کیلوگرم حریفش را شکست داد تا به مدال برنز دست یابد.

صالحی‌زاده در وزن 98 کیلوگرم نیز پس از شکست مقابل الکسانیان با توجه به پیروزی حریفش برابر حریف ازبکستانی راهی گروه شانس مجدد شد اما پس از کسب یک پیروزی، برابر حریف گرجستانی خود شکست خورد تا از دور مسابقات کنار برود.

وزن 71 کیلوگرم: فینالیست: ژادرایف (قزاقستان) 2 - استابلر (آلمان) 8

در وزن 71 کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان رفت و در نهایت با نتیجه 3بر 2 مقابل این حریف گرجستانی که در المپیک ریو 2016 توانسته بود، در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی را پشت سر بگذارد و برنز دنیا را بدست آورد، به برتری رسید.

گرایی در دور سوم با اوریک نیکوقوسیان از فرانسه سرشاخ شد و در نهایت موفق شد با نتیجه 7 بر یک حریف خود را شکست دهد تا به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. در پایین جدول نیز فرانک استابلر آلمانی دارنده مدال طلای جهان توانست رسول چونایف آذربایجانی را شکست دهد و پس از آن نیز حریف بلاروسی خود را پشت سر گذاشت تا در یک چهارم نهایی با گرایی سر شاخ شود.

در یک چهارم نهایی استابلر قلدر توانست با ارائه کشتی برتر با نتیجه 6 بر 3 گرایی را شکست دهد و به نیمه نهایی صعود کند. استابلر در نیمه نهایی با شکست کارایاکا از مولداوی راهی فینال مسابقات شد تا به این ترتیب گرایی به گروه شانس مجدد بازگردد.

گرایی در گروه شانس مجدد به مصاف رسول چونایف آذربایجانی رفت و با نتیجه 8 بر 7 مقابل او به برتری رسید تا راهی دیدار رده‌بندی شود. وی در رده‌بندی با دانیل کاتاراکا از مولداوی دارنده مدال نقره جهان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه 10 بر 8 به برتری رسید تا مدال برنز جهان دست یابد.

در دیگر دیدار رده‌بندی آدام کوراک روسی به مصاف کورپاسی مجار رفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا کورپاسی به مدال برنز دنیا دست پیدا کند.

در فینال مسابقات نیز استابلر آلمانی که مدال طلای وزن 66 کیلوگرم دنیا را نیز در کارنامه دارد با نتیجه 8 بر 2 ژادرایف قزاق را برد تا عنوان قهرمانی وزن 71 کیلو را بدست آورد.

وزن 75 کیلوگرم: فینالیست: چیخرلین( روسیه) یک - ویکتور نمس (صربستان) 4

در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی در مبارزه اول با ویکتور نمس نایب قهرمان اروپا از صربستان مصاف داد. در پایان یک دقیقه اول این نمس بود که یک امتیاز اخطار بدست آورد. در آخرین ثانیه‌های تایم نخست عبدولی یک اخطار پوئن دیگر گرفت تا 2 بر صفر از حریفش عقب باشد. در آغاز تایم دوم عبدولی با بیرون انداختن حریفش یک امتیاز بدست آورد اما بر خلاف المپیک ریو که حریف صربستانی خود را شکست داده بود با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریفش شد تا برای حضور در گروه شانس مجدد در انتظار حضور حریفش در فینال باشد.

نمس صربستانی در نهایت با شکست حریفان خود راهی فینال مسابقات شد تا به این ترتیب عبدولی به گروه شانس مجدد بازگردد. عبدولی در گروه شانس مجدد ابتدا با ماکسات یرژیپوف از قزاقستان سرشاخ شد و موفق شد 4 بر صفر حریف خود را شکست دهد. وی در دور بعد با کارپت چالیان از ارمنستان روبرو شد و این کشتی‌گیر را 3 بر صفر شکست داد تا راهی دیدار رده‌بندی شود.

کازبک کیلوف از بلاروس حریف عبدولی در دیدار رده‌بندی بود و در نهایت این عبدولی بود که با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید تا مدال برنز جهان را بدست آورد. عبدولی مدال طلای جهان در سال 2011  در وزن 66 کیاوگرم و مدال برنز المپیک ریو را در کارنامه دارد.

در دیگر دیدار رده‌بندی این وزن ویکتور لورینچ مجارستانی 2 بر یک چنگیز ترک را شکست داد تا برنزی شود. در فینال مسابقات نیز نمس از صربستان 4 بر یک چیخرلین از روسیه را برد تا قهرمان دنیا شود.

وزن 85 کیلوگرم: فینالیست: کودلا (آلمان) - متهان بشار (ترکیه)

در وزن 85 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با استانکوویچ از لیتوانی دیدار کرد و در نهایت موفق شد این حریف قلدر خود را با نتیجه 7 بر 5 شکست دهد. نوری در دور سوم با اریک آپس از استونی سرشاخ شد و موفق شد در نهایت با حساب 3 بر یک حریف خود را شکست دهد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

نوری در این مرحله با ویکتور لورینچ قهرمان اروپا و دارنده 2 مدال برنز جهان از مجارستان سرشاخ شد و در یک کشتی نفس‌گیر در نهایت لورینچ مجارستانی مقابل حسین نوری 6 بر 4 شکست خورد تا نوری راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نوری در مرحله نیمه نهایی با دنیس ماکسیمیلیان کودلا از آلمان که دارنده مدال برنز المپیک است و موفق به شکست اسلام عباس‌اف آذربایجانی شده، روبرو شد و با اخطارهای پی در پی در نهایت 4 بر یک شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند.

نوری برای کسب مدال برنز با اسلام عباس‌اف آذربایجانی سرشاخ شد و در نهایت 4 بر صفر برابر حریف خود به برتری رسید تا سومین مدال برنز تیم ایران در روز نخست بدست آید.

وزن 98 کیلوگرم: فینالیست: آرتور الکسانیان (ارمنستان) 3 - موسی اولیف (روسیه) یک

در وزن 98 کیلوگرم مصطفی صالحی‌زاده در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد. وی در دور دوم با آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک مصاف داد و در شرایطی که ابتدا یک امتیاز از دست داد در ادامه کار، حساب را یک بر یک کرد. در تایم دوم صالحی‌زاده 2 پوئن اخطار گرفت و 3 بر یک از حریف خود عقب افتاد. به این ترتیب الکسانیان قهرمان جهان و المپیک با نتیجه 3 بر یک صالحی‌زاده را شکست داد و در نهایت نیز الکسانیان بار دیگر توانست راهی فینال مسابقات شود تا صالحی‌زاده به گروه شانس مجدد بازگردد.

در گروه شانس مجدد صالحی‌زاده با تریسی کانجلو از آمریکا روبرو شد و حریفش را 3 بر یک شکست داد. وی در دور بعد به مصاف نادریاشویلی از گرجستان رفت و با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد تا از دور مسابقات حذف شود و به عنوان دوازدهمی دست پیدا کند.

در این وزن آرتور الکسانیان در فینال 3 بر یک موسی اولیف از روسیه را شکست داد و قهرمان شد. در رده‌بندی نیز نادریاشویلی از گرجستان 4 بر یک اساکالوف ازبکستانی را شکست داد و به مدال برنز رسید. دیگر دیدار رده‌بندی نیز بین بلاژ کیس از مجارستان و تیمیچنکو از اوکراین برگزار شد و با نتیجه 3 بر یک به سود کیس پایان یافت.

رقابت‌های 4 وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود و مهرداد مردانی در وزن 59 کیلوگرم، محمد الیاسی در وزن 66 کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم و شهاب قوره جیلی در وزن 130 کیلوگرم با رقبای خود مصاف خواهند داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید