تحلیل فنی هفته چهارم لیگ برتر هفدهم؛

حاج رضایی در گفتگو با جی پلاس: آزمون و خطای پیش فصل استقلال به لیگ منتقل شد/ پرسپولیس روحیه برد نداشت/ دربی اصفهان فراتر از لیگ ایران بود

یکی از کارشناسان فوتبال کشور اعتقاد دارد که دربی اصفهان بهترین بازی هفته چهارم لیگ برتر بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفته چهارم لیگ برتر با توقف صدرنشین لیگ برابر سیاه جامگان و اولین باخت منصوریان و استقلال به علی دایی پی گیری شد. 

امیر حاج رضایی - کارشناس فوتبال کشور، در هفته ای که 19 گل از خط دروازه ها گذشت و دو بازی به تساوی کشیده شد و تمام بازی ها همراه با گل بود در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس به تحلیل برخی از  بازی های هفته چهارم لیگ پرداخت.

حاج رضایی تیم های کم نوسان را برنده اصلی تورنمنت های طولانی دانست و گفت: در تورنمنت هایی که نزدیک به 9 ماه طول می کشد و یک روند طولانی را پشت سر می گذارد، همه نوع اتفاق در آن رخ می دهد. باید بدانیم در این گونه بازی ها تیمی که کمترین نوسان را داشته باشد می تواند در کورس قهرمانی باقی بماند.

 

** سرعت و کیفیت لیگ را با وقفه، پایین نیاورید!

وی افزود: بعد از گذشت 4 هفته از بازی های لیگ برتر، تیم ها به مولفه هایی دست پیدا کرده اند که می تواند به فوتبال ایران کمک کند. تیم ها پیش فصل مناسبی را پشت سر گذاشته اند. از مربیان تحصیل کرده در زمینه آمادگی جسمانی استفاده می کنند و بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته اند که همه اینها به سود فوتبال ایران و تیم ملی ایران است. اگر وقفه ها سرعت و کیفیت تیم ها و بازیکنان را با مشکل مواجه نکند لیگ امسال می تواند یک لیگ بسیار جذاب باشد.

 

**پرسپولیس سیاه جامگان

* پرسپولیس تحت تاثیر بازی با الاهلی بود

بازی پرسپولیس و سیاه جامگان تحت تاثیر بازی با الاهلی بود و برانکو تمایل داشت تیمش بدون آسیب دیدگی و خسارت از این مسابقه خارج شود. در واقع با توجه به این شرایط، بازیکنان هم درون زمین مقداری از میل به پیروزی دور بودند. همواره برتری یک گله در بازی ها شکننده است و سرانجام به قول خود ایوانکوویچ، مجازات شدند. پرسپولیس در این بازی به مانند همیشه خوب بازی نکرد. نه به این خاطر که بازی برده را با تساوی عوض کرد بلکه به خاطر کم انگیزه بودن بازیکنانش. این موضوع هم به این دلیل بود که تمرکز بازیکنان پرسپولیس روی بازی با الاهلی بود و برای همین نسبت به سه هفته گذشته در سطح پایین تری قرار داشت.

 

**سایپا استقلال

* استقلال، آزمون و خطای پیش فصل را به لیگ منتقل کرد!

استقلال با اینکه تیم پر مهره ای در اختیار دارد اما باید بگویم که آزمون و خطای این تیم از پیش از آغاز رقابت ها، به خود فصل منتقل شده است. پیش از فصل تیم ها شرایطی را پشت سر می گذارند که چند سرفصل مهم مانند تمرین مناسب، آمادگی جسمانی، یار گیری صحیح و در آخر هم بازی ها تدارکاتی را شامل می شود. این اتفاقات موجب می شود تا مربی به چینش اصلی و ترکیب مد نظرش دست پیدا کند.

* آبی ها نیمکت بزرگی دارند

معتقدم استقلال هنوز به چینش نهایی نرسیده و به همین خاطر ترکیب ها و سیستم های این تیم تغییر می کند و این موضوع آفت نتیجه گیری این تیم است. تا وقتی که استقلال به یک ترکیب ثابت دست پیدا نکند، این نوع از نتیجه گیری عادی و برای استقلال زیان آور است. منصوریان باید به سرعت به ترکیب اصلی استقلال دست پیدا کند. آزمون و خطا یک سقفی دارد و بیشتر از آن نمی شود در این فضا باقی ماند. علیرضا منصوریان یک مربی تحصیلکرده و جوان است و روی نیمکت استقلال دو مرد بزرگ نشسته اند، استقلال نیمکت بزرگی دارد و باید تلاش کنند که شرایط مناسب را به این تیم برگردانند.

بعد از هفته پنجم تیم ها به تعطیلی می روند و منصوریان می تواند تا حدودی به اوضاع تیمش سر و سامان بدهد. نکاتی هم هست که علاقه ای ندارم رسانه ای کنم و تلاش دارم این موضوعات را خصوصی با خود منصوریان درمیان بگذارم.

 

** ذوب آهن سپاهان

* اصفهانی ها همراه با 2 تیم تهرانی شانس اصلی قهرمانی هستند

دو تیم تهرانی و دو تیم اصفهانی شانس های اصلی قهرمانی در این فصل هستند. هر چند که دو تیم اصفهانی هر دو با 5 امتیاز فعلا جایگاه مناسبی در جدول ندارند اما تیم هایی هستند که قدرت اقتصادی دارند و از مربیان و بازیکنان خوبی بهره می برند. رفته رفته این تیم ها به شرایط آرمانی خودشان نزدیک می شوند و لیگ هم جذاب تر می شود.

* دربی اصفهان فراتر از سطح لیگ ایران بود

یکی از زیباترین بازی های این هفته، دربی اصفهان بود. جدای نتیجه ای که در این بازی رقم خورد، باید بگویم که شاهد یک بازی در سطح بالای لیگ و حتی فراتر از لیگ ایران بودیم.

 

** سپیدرود رشت پیکان

* عیار سپیدرود مقابل سپاهان مشخص می شود

خوشبختانه این بازی را از نزدیک دیدم؛ سپیدرود یک تیم ریشه دار است و مردم رشت این تیم را دوست دارند. اما باید بپذیریم که یک تیم از فاکتور های مختلفی تشکیل شده است. در بخش اقتصادی، این تیم دچار مشکل است. بازیکنان مناسب لیگ برتر را در اختیار ندارد. به عنوان یک علاقمند به فوتبال، دوست دارم این تیم در لیگ برتر بماند. بازیکنان سپیدرود در برابر تیم پر مهره و خوب پیکان با فداکاری و تلاش زیاد توانستند به برتری برسند اما آنها باید بدانند همواره نمی تواند با جان فشانی و نیروی انگیزشی همه بازی ها را با موفقیت پشت سر گذاشت. اولین بازی سخت این تیم در هفته پنجم برابر سپاهان خواهد بود. در اصفهان است که عیارشان مشخص می شود. مشکلات فنی این تیم را می شود کاهش داد اما مشکل اصلی آنها که مسئله مالی است باید به نحوی بر طرف شود.

 

**پارس جنوبی جم صنعت نفت آبادان

*جایگاه پارس جنوبی در جدول، اتفاقی نیست

پارس جنوبی جم لیگ را به خوبی و با قدرت آغاز کرده و با نتایج خوبی که در این 4 هفته به دست آورده نشان داده که بر حسب اتفاق در صدر جدول قرار ندارد. حتما روی این تیم سرمایه گذاری شده است. مهدی تارتار به رغم جوانی، مربی با تجربه ای است. آنها از پشتوانه مالی خوبی هم برخوردار هستند و در فصل نقل و انتقالات توانستند مهره های موثری را به خدمت بگیرند. باید صبر کنیم و ببینیم که دچار نواسان خواهند شد یا خیر. البته باید بگویم که تمام تیم ها دچار نوسان می شوند اما میزان این نوسان و مدت آن نباید زیاد باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید