انتقاد تند قهرمان پرتاب دیسک آسیا از فدراسیون دوومیدانی!

احسان حدادی در گفتگو با جی پلاس: مقصر ناکامی لندن من هستم که به فدراسیون اعتماد کردم! / تیم های لیگ بهتر شده اند

قهرمان پرتاب دیسک آسیا گفت: مقصر اصلی نتیجه ضعیفم در رقابت های قهرمانی جهان خودم هستم که به فدراسیون دوومیدانی اعتماد کردم!

لینک کوتاه کپی شد

احسان حدادی بعد از قهرمانی در مرحله اول لیگ دوومیدانی کشور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این رقابت ها اظهار کرد: بعد حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، در مرحله لیگ باز هم حاضر شدم تا روند رو به رشدم را ادامه بدهم. با توجه به شرایطی که داشتم مسابقه خوبی بود و رکورد خوبی هم زدم. خوشحالم که توانستم در مرحله اول قهرمان شوم.

** وضعیت تیم های لیگ دوومیدانی بهتر شده است

حدادی درباره تیم های حاضر در لیگ نیز خاطرنشان کرد: رقابت خوبی میان دیگر پرتابگران وجود داشت و برای مرحله اول، فکر می کنم شاهد سطح خوبی از رقابت ها بودیم. دوومیدانی ایران همیشه با مشکل باشگاه داری مواجه بوده ولی امسال تیم ها بهتر شدند؛ هر چند تا رسیدن به جایی که مطلوب است فاصله است.

** شرایط ما برای مسابقات لندن قابل تصور نبود!

قهرمان پرتاب دیسک آسیا همچنین درباره عملکردش در رقابت های قهرمانی جهان 2017 نیز به جی پلاس گفت: اینکه توان و قدرت لازم را داشته باشید اما آن چه که می خواهید، اتفاق نیافتد خیلی سخت است. ما ساعت یک بامداد جمعه به لندن رسیدیم و من باید ساعت 19 مسابقه می‌دادم. 48 ساعت قبل از مسابقه هم به دلیل اینکه تاریخ ویزایمان تمام شده بود، ما را از کمپ بلاروس بیرون کردند و من مجبور شدم به خانه یکی از دوستانم بروم. آنجا هم شرایط مناسب نبود و نتوانستم استراحت خوبی داشته باشم. در واقع دردسر پشت دردسر رخ داد. چطور باید با این شرایط نتیجه می گرفتیم؟ شرایطی که ما داشتیم اصلا قابل تصور نیست.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تاریخ ویزای بلاروس به اتمام رسیده بود و ویزای انگلیس من و حسین توکلی (مربی حدادی) هنوز نیامده بود، مجبور شدیم برای خروج، جریمه بدهیم. متاسفانه چند ساعت مانده به آغاز مسابقه ها ما درگیر این داستان‌ها بودیم.

** فدراسیون دوومیدانی یک ویزا نمی تواند بگیرد!

قهرمان پرتاب دیسک آسیا در مورد اینکه مقصر اصلی نتیجه اش در رقابت‌های جهانی چه کسی است، به جی پلاس گفت: خودم مقصر اول  هستم که برای دریافت ویزا به فدراسیون دوومیدانی اعتماد کردم. آنها یک ویزا نتوانستند سر وقت بگیرند! آنها قبلا هم نشان داده بودند که در دریافت ویزا مشکل دارند و نمی‌توانند کارها را درست انجام دهند. در سال 2013 وقتی می‌خواستم به مسابقه های دایموند لیگ لندن بروم، با پرداخت 500 دلار ویزای فوری گرفتم و فدراسیون هم می‌توانست این کار را انجام دهد، اما این کار را انجام نداد و به مشکل خوردیم.

حدادی در پایان تصریح کرد: چند ماه بود تمرین خوبی را پشت سر گذاشته بودم و به خاطر یک سری اشتباه، مسابقه خراب شد. بدنم واقعا آماده بود، اما قبل از مسابقه آنقدر درگیر کارها بودیم که تمرکزم را گرفته بود. هرچند وظیفه من نیست اما خودم باید برای دریافت ویزا اقدام می‌کردم تا این مشکلات پیش نیاید.

 

به گزارش جی پلاس؛ با وجود موضع گیری حدادی نسبت به بحث ویزای ورزشکاران اعزامی به مسابقات لندن، کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی دیر اقدام کردن در اخذ ویزا را رد کرد و به خبرنگار جی پلاس گفته بود که فدراسیون به موقع اقدام کرد اما پروسه اداری کار طول کشید و باعث این مشکل شد.

البته این فدراسیون به منظور ایجاد افزایش انگیزه ملی پوشان و رضایت بیشتر آنها، شرایطی بهتر از قبل را فراهم کرده تا جایی که در اقدامی بی سابقه جایزه 50 میلیون تومانی را برای کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در نظر گرفت که منجر به تمجید ملی پوشان هم شد اما در بحث اخذ ویزا اینطور مورد انتقاد قرار می گیرد. فدراسیون دوومیدانی پیش از این هم برای گرفتن ویزای قزاقستان کمی دچار مشکل شد و همین باعث ذهنیت منفی برخی ورزشکاران نسبت به آنها شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید