مربیان لیگ برتری بعد از بازی تیم هایشان چه گفتند؟

از صحبت های برانکو تا ناراحتی هواداران سپیدرود

روز اول هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام سه بازی پیگیری شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور با برگزار سه بازی در تهران و دیگر شهرهای ایران پیگیری شد و پرسپولیس، سایپا و گسترش فولاد تبریز با پیروزی بازی های خود را پشت سر گذاشتند.

در پایان این بازی ها مربیان تیم ها در کنفرانس خبری بعد از بازی به تحلیل بازی ها و حواشی پیش آمده در هفته سوم لیگ برتر پرداختند.

نفت صفر - پرسپولیس 3

**برانکو: می خواهیم در هر بازی پیروز شویم

برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل نفت تهران اظهار داشت: مطالبی که در خصوص آن به بازیکنانم هشدار داده بودم، این بود که این بازی با دیدار سوپرجام متفاوت است.

می‌خواهیم در هر بازی پیروز شویم

وی افزود: خیلی تلاش و دقت برای این بازی می‌خواستیم و برای برد هم به میدان آمده بودیم. نه اینکه تیم نفت ضعیف باشد، بلکه تیم ما پرسپولیس است. نه در وظیفه، بلکه در روح ما این است که هر بازی را ببریم. می‌دانیم که کار راحت و ساده نخواهد بود و همه تیم‌ها سعی می‌کنند بسیار ورزشی مقابل ما پیروز شوند.

گل‌های زودهنگام نیمه دوم تعیین‌کننده بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: تلاش بازیکنانم در نیمه اول تبدیل به گل نشد، اما خیلی زود در نیمه دوم به گل رسیدیم که تعیین‌کننده بود. همچنین بازیکنانم در نیمه دوم تفکرات‌شان را تغییر داده و مطمئن‌تر بازی کردند. سپس از طریق پاسکاری به موقعیت‌های خطرناک و حتی به گل رسیدند. بازیکنان ما تا به اینجا در طول مسابقات خوب عمل کرده‌اند. فولاد که تیم خوبی بود و ما را اذیت کرد و می‌توان بگویم بازی با آن دربی کوچکی بود، شکست دادیم. دربی اصلی ما هم مقابل تراکتورسازی بود که توانستیم به سختی از سد این تیم بگذریم و امروز هم دربی دیگری با نفت داشتیم که قهرمان جام حذفی است. ما بازی‌های مهمی را بردیم و چیزی که ما را خوشحال کرد، این بود که هواداران زیادی از دقیقه یک ما را تشویق کردند و با نوع بازی و بردی که کسب کردیم، شادی خوبی را به هواداران هدیه دادیم.

از طارمی انتظار داریم که بازهم آقای گل شود

برانکو در خصوص اینکه پرسپولیس دو نیمه متفاوت داشت و آیا به مهدی طارمی هشدار داده بود که پایش به گلزنی باز شد، اظهار داشت: من عرض کردم که دو نیمه بازی متفاوت بود و در نیمه اول بیشتر مستقیم و روی توپ‌های بلند کار کردیم. از مهدی طارمی هم انتظار داریم که بتواند مقام فصل گذشته‌اش (آقایی گلی) را تکرار کند و خوب عمل کند.

واکنش برانکو به ناراحتی منشا پس از پایان بازی

وی در واکنش به عصبانیت منشا پس از پایان بازی و صحبت‌های تند او با ایگور پانادیچ، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم صحبت کردن بازیکن با مربی ممنوع نیست، به خصوص پس از برد، اما صحبت‌هایی که ما با بازیکنان‌مان می‌کنیم بین خودمان است. چه صحبت‌هایی که در رختکن می‌شود و چه سایر صحبت‌ها، درون تیمی است.

**درخشان: بازی نسبتاً خوبی انجام دادیم

حمید درخشان پس از شکست ۳ بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس عنوان کرد: فکر می‌کنم بازی نسبتا خوبی در نیمه اول انجام دادیم. پرسپولیس را خوب آنالیز کردیم. اما گل زودهنگام در نیمه دوم شیرازه تیم ما را از هم پاشید. هرچه از بازی می‌گذشت بازیکنانم تحلیل رفتند. طبیعی بود مقابل یک تیم آماده و سرحال بازی می‌کردیم. در مجموع ما اشکالاتی داشتیم که باید آن را برطرف کنیم. بضاعت‌مان همین بود و ا میدوارم در هفته بعد اشکالات را برطرف کنیم.

سرمربی نفت تهران درباره تقویت نفت در ادامه فصل بیان کرد: باشگاه باید کمک کند در غیر این صورت نمی‌توان کاری کرد. هر کاری ابزاری می‌خواهد. فوتبال یک فلسفه‌ای دارد و فلسفه‌اش این است باید ابزارهای لازم را داشته باشیم. ما کمترین زمان را در اختیار داشتیم و باید به این فکر باشیم که نیروهایمان را تقویت کنیم. در بعضی پست‌ها به دلیل مصدومیت جایگزینی نداریم. این برای تیمی که می‌خواهد در آسیا بازی کند خوب نیست. ما باید تا دندان مجهز باشیم. فوتبال با کسی تعارف ندارد. اگر قوی نباشی، شما را له می‌کنند به همین خاطر مسئولان باشگاه باید به این موضوع توجه کنند و بازیکن بخرند. برای تیمی که هفته سوم را پشت سر می‌گذارد و مقابل پرسپولیس یک نیمه دوام می‌آورد نشان از رشد آن است. اگر امروز گل زودهنگام نمی‌خوردیم پرسپولیس به گل‌های بعدی نمی‌رسید. بازیکنانی داریم که هنوز با هم هماهنگ نشده‌اند. بنابراین تعویض‌های ما هم چندان تخصصی نیست. رفع کردن این نواقص زمان خواهد برد. ما اگر خرید نکنیم لطمات شدیدتری خواهیم خورد. امروز با تیمی بازی کردیم که به لحاظ بازیکن، تاکتیک و کادر فنی، کامل‌ترین تیم لیگ است و نماینده ایران برای کسب قهرمانی در آسیا خواهد بود. برای پرسپولیس باید احترام قائل بود. اما امروز بیشتر مشکلات ما در این بازی هویدا شد.

درخشان در مورد خالی بودن نام دو بازیکن در لیست ۲۰ نفره نفت توضیح داد: این دو بازیکن مشکل کارت بازی داشتند و دو بازیکن زیر ۲۳ سال نتوانستند در لیست قرار بگیرند. تلاش‌مان بر این است از بین ۴ جای خالی در لیست، بازیکن خوبی بگیریم اما الان نمی‌توانیم بازیکن داخلی جذب کنیم. تمام بازیکنان خوب جذب باشگاه‌ها شده‌اند و به دنبال گرفتن دو بازیکن خارجی هستیم.

استقلال خوزستان یک - سایپا 2

**دایی: برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان داریم

علی دایی پس از پیروزی 2 بر یک تیمش در خانه استقلال خوزستان اظهار داشت: باید در نیمه نخست بازی را تمام می‌کردیم. یک‌سری مشکلات داریم که باید در طول تمرینات آن را برطرف کنیم. مطمئن باشید خیلی بهتر از این می‌شویم. این کمترین حق ما بود که با کمترین اختلاف گل به برتری برسیم.

وی ادامه داد: موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم اما فقط توانستیم دو گل بزنیم. تیم استقلال خوزستان بیشتر زیر توپ می‌زد و ما هم به خوبی این روش را کنترل کردیم. به بچه‌های تیمم خسته نباشید می‌گویم. آنها در این هوای گرم خیلی خوب جنگیدند. به بازیکنان جوانم میدان دادم و اعتماد کردم و خدا را شکر جواب این اعتماد را هم گرفتم. تا به اینجای کار 40 تا 50 درصد کار تیمی‌مان را انجام داده‌ایم و با توجه به تغییراتی که داشته‌ایم نیاز به زمان داریم تا هماهنگ‌تر شویم.

سرمربی تیم سایپا تصریح کرد: تیم استقلال خوزستان را به خوبی آنالیز کرده و روی نقاط قوت و ضعف این تیم کار کرده بودیم. از بازیکنانم خواسته بودم در طول 90 دقیقه به هیچ عنوان عقب نکشند و راه‌های نفوذ حریف را هم کاملاً بسته بودیم.

دایی درباره داوری این دیدار نیز خاطرنشان کرد: داور یک پنالتی را برای ما نگرفت. کادر فنی استقلال از لحاظ روحی و روانی روی داور مسابقه کار می‌کرد. ما به اندازه 20 درصد اعتراضات کادر فنی استقلال خوزستان به داور اعتراض نکردیم. بیشتر اعتراضات من هم به علت اعتراضات نیمکت استقلال بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر محرومیت احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی از همراهی تیم ملی به دلیل بازی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی گفت: شما این سوال را نباید از من بپرسید جواب دادن من دردی را دوا نمی‌کند. باید این پرسش را از وزیر بپرسید.

سرمربی تیم سایپا در پاسخ به این پرسش که چرا در ابتدای مسابقه در مراسم ابتدایی حضور نداشته است، گفت: وقت نماز بود و من مشغول خواندن نماز بودم به همین دلیل نتوانستم در آن مراسم شرکت کنم.

**ویسی: بی برنامه بازی کردیم

عبدالله ویسی پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل سایپا گفت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. ما در نیمه نخست گیج و سردرگم و بی برنامه بازی می‌کردیم.

وی ادامه داد: نیمه دوم کمی بهتر شدیم و بازی را دست گرفتیم. در ادامه 2 گل دریافت کردیم و سپس با 2 تعویض تیم را آرایش هجومی دادیم و تلاش کردیم بازی را برگردانیم. متأسفانه نتوانستیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم و بازنده از زمین بیرون آمدیم. فوتبال همین است. در 2 بازی قبل شانس داشتیم و 4 امتیاز به دست آوردیم. این بار اما شانس نداشتیم و بازی را واگذار کردیم. ایراداتی در خط حمله داریم که باید آنها را رفع کنیم و انشاءالله در بازی‌های بعد بهتر کار خواهیم کرد.

سرمربی تیم استقلال خوزستان تصریح کرد: بازیکنان تیم با تجربه هستند و می‌توانند تیم را جمع کنند. ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم چون خودمان تجربه باخت در خانه را داریم. متأسفانه تیم ما نمی‌تواند فرصت گلزنی خلق کند و حملات زهرداری که ما انتظار داریم روی دروازه حریفان به وجود نمی‌آوریم. با مهاجمان خارجی که کارشان برای ورود به تیم درست شده است بهتر از این می‌‌شویم. جوانان هم باید تجربه کسب کنند انشاءالله پس از هفته پنجم تیم را بهتر روانه مسابقات خواهیم کرد.

ویسی با ابراز امیدواری به اینکه بتواند نواقص تیمش را در روزهای آینده برطرف کند، خاطرنشان کرد: زمانی که تیم به گل می‌رسد طبیعی است که عقب‌نشینی کند. در نیمه اول موقعیت کمتری به حریف دادیم. پس از اینکه گل خوردیم برای جبران رفتیم که دفاع ما باز شد و گل بعدی را دریافت کردیم.

وی در خصوص صحبت علی دایی که گفته بود ویسی بیشتر داور را تحریک می‌کرد، بیان کرد: قضاوت این صحبت را به شما می‌سپارم.

سرمربی تیم استقلال خوزستان درباره داوری دیدار استقلال خوزستان-سایپا با بیان اینکه کارشناسان باید در این باره نظر بدهند، اظهار داشت: شاید داوران به نفع تیمی هم اشتباه کنند اما به آنها تبریک می‌گویم و امیدوارم از این بهتر هم بشوند. داوران تحت تأثیر نام‌ها قرار نمی‌گیرند و این خیلی خوب است.

ویسی در مورد سوال خبرنگاری که گفته بود شما قبل از بازی اعلام کرده بودید دایی دوست من است اما او در مراسم قبل از بازی شرکت نکرد و با او خوش‌وبشی نداشتید، تصریح کرد: نمی‌دانم جریان چه بود ما به سراغ نیمکت حریف رفتیم اما نبودند. می‌توانست پس از نماز بیایند اما این اتفاق نیفتاد با این حال برای علی دایی احترام قائلم.

گسترش فولاد تبریز یک - سپیدرود رشت صفر

**بوناچیچ: لایق برد مقابل سپیدرود بودیم

لوکا بوناچیچ پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل سپیدرود رشت اظهار داشت: ما در این بازی استرس داشتیم. بازی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، نیمه اول که می‌شود گفت تیم سپیدرود برتر بود و بازی را کنترل می‌کرد و نیمه دوم که ما در اختیار گرفتیم. ما در نیمه دوم فشار زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردیم. خوش شانس بودیم و مستحق این برد. بچه‌ها خیلی تلاش کردند. از همین‌جا به بازیکنانم تبریک می‌گویم که اولین پیروزی در کسب کردند.

بوناچیچ در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید گسترش فولاد با این پیروزی از فشار خارج می‌شود و برای آینده چه باید کند، گفت: فکر می‌کنم اول باید روی مالکیت توپ کار کنیم و این بخش را بهبود ببخشیم. در نیمه اول بازی را از دست دادیم چون نمی‌توانستیم توپ را به خوبی کنترل کنیم لذا سیستم را تغییر دادیم و از دو مهاجم استفاده کردیم. این کار یک ریسک بود اما باعث شد در انتها به نتیجه برسیم. در ادامه، بازی‌های خیلی بهتر از این را ارائه می‌کنیم. اگر بازی‌های پیش رو را مانند نیمه اول دیدار مقابل سپیدرود بازی کنیم نمی‌توانیم نتایج مورد نظر خود را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با کاخا که بازیکن خشنی است کار کرده‌اید که در این دیدار با احتیاط بازی کرد، تصریح کرد: درست است با او کار کرده‌ایم و در بین حرف‌های خود تلاش کردم که کاری کنم او به آرامش برسد اما از طرف دیگر کیفیت او را از دست دادیم چون اشتباهاتی در این دیدار مرتکب شد. باید اجازه دهیم او به سبک خودش بازی کند و نباید به او فشاری بیاوریم.

سرمربی گسترس فولاد در این باره که فکر نمی‌کند تیمش کمبود بازیساز دارد، اظهار داشت: با شما موافقم. قبل از این گفته بودم به همین دلیل سپیدرود بر ما برتری داشت. تلاش کردم بین دو نیمه شرایط را تغییر دهم و در نیمه دوم با دو مهاجم به زمین رفتیم. فکر می‌کنم با تلاش و صرف فعل خواستن می‌توانیم بازهم به پیروزی برسیم. باید تمام تلاش خود را کنیم و اجازه ندهیم نیمه نخست این دیدار تکرار شود. چون تیم‌های قوی‌تر می‌توانند استفاده کنند و مقابل ما به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

بوناچیچ در خصوص سوال خبرنگاری که گفت آندو تیموریان در این دیدار خلأ خط هافبک تیم را پر کرد آیا فکر نمی‌کنید در خط دفاع نیز نیاز به چنین بازیکنی داریم، خاطرنشان کرد: با شما موافقم. با اضافه کردن آندو توانستیم عملکرد تیم خود را بهبود ببخشیم البته او باید شرایط خود را بهبود ببخشد چون مدتی است بازی نکرده است. خوشحال می‌شویم بازیکنان خوبی در خط دفاع به تیم خود اضافه کنیم. اما باید به لیست خود نیز نگاهی بیندازیم. سخت است که اکنون مدافع خوبی در بازار نقل و انتقالات پیدا کنیم که از بازیکنان فعلی بهتر باشند.

بوناچیچ افزود: آندو هنوز آمادگی کامل را ندارد و ما مجبوریم به او فرصت بدهیم تا به شرایط بازی برسیم. باز هم می‌گویم که باید از این بچه‌ها حمایت شود. ترسی که داشتیم ریخته شده و بهتر بازی می‌کنیم. ما سه بازیکن خارجی داریم و یک خارجی آسیایی می‌توانیم جذب کنیم. با بازیکنانی صحبت کردیم، اما هزینه‌های آن بالاست. بودجه خودمان را باید در نظر بگیریم و آن را افزایش بدهیم.

وی در خصوص عملکرد علیرضا نقی‌زاده و اینکه کادر فنی چطور توانست ضعف‌های او را برطرف کند، گفت: همه بازیکنان نقاط ضعف و قوتی دارند اما باید بگویم کار کردن با نقی‌زاده لذت‌بخش است. او واقعا می‌خواهد و اراده قوی دارد. شاید او دوندگی خوبی داشته باشد اما به علت نداشتن تمرکز ممکن است دچار اشتباه شود. در این صورت چه کاری باید انجام دهیم که اشتباهش رفع شود؟ جواب این سوال تمرین است و تمرین و تمرین.

سرمربی گسترس فولاد در پاسخ به این پرسش که اگر خبرنگار بودید از سرمربی گسترش فولاد چه سوالی می‌کردید، عنوان کرد:‌ می‌گفتم برو خونه و خسته نباشی!

**نظر محمدی: گل‌هایی که می‌خوریم در شأن سپیدرود نیست

علی نظرمحمدی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: تیم سپیدرود بازی خیلی خوبی ارائه داد و تیم گسترش حرفی برای گفتن نداشت. ما در پایان نیمه اول باید با زدن دو یا سه گل بیرون می‌آمدیم، اما به گل نرسیدیم.

وی در ادامه افزود: برتری تیم گسترش فقط روی ضربات آزاد و اوت دستی بود و روی همین تاکتیک هم به گل رسیدند. فکر می‌کنم در تمام مدتی که در فوتبال هستم شرایطی مانند الان سپیدرود ندیده‌ام. به هیچ عنوان لایق شکست نبودیم و در هر دو نیمه نسبت به حریف‌مان برتر بودیم، اما نتیجه به گونه دیگری رقم خورد.

سرمربی تیم سپیدرود همچنین تصریح کرد: هیچ‌کس بازی خوب را از تیم شکست‌خورده نمی‌پذیرد و همه به دنبال پیروزی هستند. مسئولیت این شکست را می‌پذیرم. گل‌هایی که ما دریافت می‌کنیم شبیه گل‌هایی است که در لیگ یک زده می‌شود. امیدوارم فوتبال روز خوبش را به ما نشان دهد و بتوانیم در ادامه لیگ موفق باشیم.

نظرمحمدی خاطر نشان کرد: در دقیقه دوم مسابقه روی ارسال حسین ابراهیمی باید به راحتی گل می‌رسیدیم، اما نشد. فکر می‌کنم گل نکردن آن توپ سخت‌تر از گل کردنش بود. باید باز هم از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار کنیم. با تلاش و تمرین است که به شرایط ایده‌آل می‌رسیم.

وی یادآور شد: با توجه به بضاعتی که ما داشتیم، نمی‌توانستیم خرید آن‌چنانی کنیم و بازیکنان لیگ برتری به خدمت بگیریم. سعی می‌کنیم با تلاش و آنالیز بیشتر، نواقص‌مان را برطرف کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود درباره مشکلات این تیم نیز گفت: تمام مشکل سپیدرود این است که نمی‌تواند گل‌ بزند. امروز اگر در دقایق اول گل می‌زدیم، اعتمادبه‌نفس به ما برمی‌گشت. با تمام احترامی که برای گسترش فولاد قائلم، اما معتقدم که این تیم امروز به‌غیر از ضربات آزاد و شروع مجدد، کار دیگری نکرد و فرصت دیگری نداشت.

نظرمحمدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قصد ندارید در نقل‌وانتقالات مهاجم جذب کنید، تصریح کرد: من نیازی به این کار نمی‌بینم. در خط حمله بازیکنان خلاقی داریم. درست است که گل نمی‌زنیم، اما در دو بازی قبلی هم فرصت‌های زیادی روی دروازه حریفان ایجاد کردیم. اگر بچه‌ها کمی دقت می‌کردند، می‌توانستیم به گل برسیم.

وی با اشاره به مشکلات سپیدرود در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: شما خودتان می‌دانید یکی از مشکلاتی که باعث می‌شد سپیدرود در این سال‌ها در سطح اول فوتبال ما نباشد، مشکلات مالی بود. کسی از باشگاه‌های خصوصی حمایت نمی‌کند. سپیدرود هم تقریباً 50 سال است که خصوصی است. ما سال گذشته تیم را با هزار مشکل بالا کشیدیم و بازی در لیگ برتر هم بسیار نفس‌گیر است. ما در لیگ برتر باید مقابل تیم‌هایی که متمول هستند و می‌توانند خودشان را تا دندان مسلح و تجهیز کنند، بازی کنیم که کار بسیار سختی است.

سرمربی تیم سپیدرود رشت ادامه داد: علی‌رغم اینکه گسترش فولاد از نظر مالی شرایط خوبی دارد، اما تا کنون نتوانسته خودش را به بالای جدول برساند. اوضاع مالی و سخت‌افزاری ما به شکلی است که باید از این نتایج هم راضی باشیم. با این وجود، از حداکثر توان‌مان استفاده می‌کنیم.

نظرمحمدی با ابراز نارضایتی از کمبود امکانات در تیم سپیدرود، یادآور شد: ما هنوز یک آدمک برای ضربات ایستگاهی نداریم و هر روز با 19 توپ تمرین می‌کنیم. این‌ها بخشی از مشکلاتی هستند که در سال‌های اخیر اجازه ندادند سپیدرود به لیگ برتر برسد. سپیدرود سال‌ها درجا زده است و من الان شرمنده هواداران هستم. آنها می‌دانند که ما چقدر تلاش می‌کنیم و با دستان خالی برای سپیدرود می‌جنگیم. الان بضاعت ما همین است.

وی در واکنش به بروز بحث‌هایی مبنی بر کنار رفتنش از کادر فنی تیم سپیدرود، تأکید کرد: اگر هواداران بگویند که مشکل من هستم، مقابل آن مقاومت نخواهم کرد. من عاشق شهرم هستم و این را هم نشان دادم. امیدوارم بازیکنان به شرایط مناسب برگردند.

«ما به یک برد نیاز داریم»، سرمربی تیم سپیدرود با بیان این جمله، یادآور شد: امروز بچه‌ بازی منطقی و حساب‌شده‌ای ارائه دادند. آنها تقریباً در هر دو نیمه خوب بودند. در هر سه بازی، گل‌هایی که خوردیم در سطح لیگ یک بود. در این بازی خیلی بهتر از دو بازی قبلی بودیم. گل‌هایی که دریافت می‌کنیم در شان خودم و سپیدرود نیست.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید