جی پلاس/ خبری خوب برای نابارورها!

تعیین عمر جنین با تکنولوژی جدید سه بعدی در گرفتن تصاویر

محققان دانشگاه ایلونویز فناوری جدیدی را درمیکروسکوپ برای تولید تصاویر 3 بعدی از جنین های زنده در گاوها گسترش دادند که می تواند به تعیین طول عمر جنین قبل از لقاح آزمایشگاهی در انسان کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ محققان دانشگاه ایلونویز، تکنولوژی را در میکروسکوپ ها در جهت تولید تصاویر 3 بعدی از جنین های زنده در گاوها گسترش دادند که این می تواند به تعیین طول عمر جنین قبل از لقاح آزمایشگاهی در انسان کمک کند.

ناباروری برای کسانی که  بچه می خواهند بسیار سخت است. بسیاری از آنها به دنبال درمان هستند و هزینه های بسیار زیادی را در این زمینه صرف می کنند که گران قیمت هم هستند. دانش پیشرفته در مورد سلامتی جنین ها می تواند به پزشکان کمک کند تا مواردی انتخاب کنند که بیشترین احتمال بروز بارداری را داشته باشند.

این روش جدید که در مجله Nature Communications منتشر شد، متخصصانی را در زمینه های مختلف مانند مهندسی کامپیوتر، برق و علوم دامی، گرد هم آورد تا با استفاده از " میکروسکوپ تداخل نور گرادیان" (gradient light interference microscopy)  تصاویری را از نمونه های چندسلولی و ضخیم از جنین گاو تهیه کنند.

بسیاری از فرم های میکروسکوپی بیومدیکال سنتی به علت کاهش نور نمی توانستند از تمام سطوح نمونه تصویر برداری کنند.

GLIM می تواند از طریق کنترل طول مسیری که نور از نمونه عبور می کند، به عمق نمونه های ضخیم نفوذ کند. این تکنیک به محققان اجازه می دهد تصاویری از عمق چندگانه تولید کنند که سپس به یک تصویر سه بعدی تقسیم می شوند.

استفاده از این تکنیک به محققان اجازه می دهد که بهترین لقاح  که قابلیت زنده ماندن و رشد در رحم مادر را انتخاب کنند.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است که فناوری GLIM برای تحقیقات و درمان ناباروری بشر و همچنین انواع تحقیقات بافتی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید