در گفتگو با جی پلاس؛

پنجعلی: استفاده همزمان از طارمی و منشا در حمله پرسپولیس، درست است/ استقلالی ها به منصوریان فرصت دهند

پنجعلی درباره عملکرد پرسپولیس در فصل جدید گفت: با حضور طارمی و منشا قدرت حمله پرسپولیس دو برابر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره عملکرد تیم های لیگ برتری به خصوص سرخابی ها در فصل جدید لیگ برتر صحبت هایی را مطرح کرد. 

پنجعلی ابتدا درباره عملکرد پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر گفت: سرخ پوشان بازی زیبایی به نمایش گذاشتند و سه امتیاز شیرین در این هفته از تراکتورسازی گرفتند. کار گروهی شاگردان برانکو عالی است و توانستند از ابتدای فصل به خوبی خودشان را نشان دهند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد شجاع خلیل زاده و پاس اشتباهی که در بازی مقابل تراکتورسازی به فرزاد حاتمی داد که منجر به گل حریف نیز اظهار کرد: در فوتبال این اتفاقات می افتد و ما توانایی یک بازیکن را در طول فصل در نظر می گیریم نه اشتباهی که ممکن است برای هر کسی رخ دهد. شجاع بازیکنی است که بازی هایش را قبلا من زیر نظر داشتم و دیدم. او بازیکن باهوش و کاملی است و مطمئنا بازی های قشنگ تری از او در آینده خواهیم دید. این اشتباهات ملاکی برای ارزیابی بازیکنان نیست چون در فوتبال دنیا این اتفاقات عادی است و برای فردی ممکن است پیش آید.

محمد پنجعلی درباره استفاده همزمان برانکو از طارمی و منشا در خط حمله سرخ پوشان پایتخت نیز به جی پلاس گفت: این اقدام خوبی است که از مهدی و منشا همزمان در ترکیب تیم استفاده شود. قدرت خط حمله پرسپولیس دو چندان شده و به خصوص در حال حاضر وحید امیری روی این دو نفر حساب می کند و کمتر به خودش اجازه می دهد جلو بیاید و در دفاع می ماند. اگر غیر از این بود برانکو باید تعداد مدافعان را بیشتر می کرد اما زمانی که این دو بازیکن اینگونه بازی می کنند، خیال ایوانکوویچ از خط حمله راحت است.

وی همچنین درباره حضور ثابت ربیع خواه در ترکیب تیم برانکو نیز خاطرنشان کرد: درباره ترکیب تیم و حضور بازیکنان به عنوان بازیکن ثابت، کادر فنی بهتر می تواند تصمیم بگیرد. به لحاظ شناختی که دارد و تمریناتی که بازیکنان در طول هفته انجام می دهند، تشخیص می دهد از کدام بازیکن استفاده کند؛ اما مهم این است که این فصل دست برانکو باز است و هر تعویضی هم انجام دهد بازیکنان جایگزین تفاوتی با بازیکنان در زمین ندارند. این فصل نیمکت پرسپولیس می تواند برای خودش یک تیم مطرحی در لیگ باشد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال درباره عملکرد استقلال و منصوریان در هفته دوم لیگ نیز به جی پلاس گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم استقلال در دراز مدت چگونه ظاهر می شود. به نظرم باید کادرفنی و مربیان به این تیم کمک کنند تا بازیکنان زودتر ریکاوری کنند و به بازی ها برگردند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم باید به منصوریان و تیمش فرصت داد. با اینکه امتیازهای اول فصل برای منصوریان خیلی مهم است اما درباره استقلال زود نمی شود نظر داد، چون  فصل تازه شروع شده و آبی ها تنها دو بازی انجام دادند و اول راه هستند. منصوریان بازیکنان خوبی در این فصل به خدمت گرفته که هر کدام برای خودشان ستاره هایی هستند اما  باید به آن ها فرصت داد تا بتوانند عملکرد خودشان را به خوبی نشان دهند.

پنجعلی همچنین درباره تیم فوتبال پارس جنوبی جم که به تازگی وارد لیگ برتر شده  و در این دو بازی خوب ظاهر شده هم به جی پلاس گفت: معمولا بعضی تیم ها به خاطر تمرینات بدنسازی خوبی که داشتند لیگ را خوب شروع می کنند و بعد در ادامه می بینم با افت مواجه می شوند. برخی تیم ها برعکس هستند و پس از سه چهار بازی  ماهیت اصلی و بدنی و تاکتیکی خود را نشان می دهند. پارس جنوبی جم هم بازی خوبی در این دو هفته به نمایش گذاشت اما در حال حاضر نمی توان راجع به این تیم نظر قطعی داد.

این کارشناس فوتبال در پایان درباره شانس موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم تصریح کرد: کاملا مشهود است که بازیکنان پرسپولیس از نظر فنی و گروهی قابلیت بالایی دارند و با عملکردی که در حال حاضر سرخ پوشان از خودشان به نمایش گذاشتند لیاقت این را دارند که در فینال باشگاه های آسیا آن ها را ببینیم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید