در گفتگو با جی پلاس؛

نامجو مطلق: استقلال مثل بارسلونا بازی کرد اما نه در گلزنی!

بازیکن سابق استقلال پاسکاری های متعدد این تیم مقابل استقلال خوزستان به نحوه بازی بارسلونا تشبیه کرد که بر خلاف این تیم نمی تواند موقعیت بسازد و فقط پاس بیهوده می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال در دومین دیدار خود از لیگ برتر هفدهم هم موفق به گلزنی نشد اما در سوی مقابل توانست نخستین امتیاز خود را در یک دیدار خانگی مقابل یاران عبدالله ویسی به دست آورد.

آبی ها در این بازی بر خلاف بازی نخست خود توپ و میدان را در اختیار داشتند و از یک بازیکن جدید هم رونمایی کردند. مهدی قائدی 17 ساله با قد و قامتی بسیار کوچک توانست حدود 20 دقیقه برای استقلال بازی کند و همین چند دقیقه کافی بود تا او تبدیل به جدیدترین بازیکن محبوب استقلالی ها شود.

مجید نامجو مطلق - بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره نمایش یاران علیرضا منصوریان در هفته دوم لیگ برتر صحبت کرد.

او با اشاره به نیمه نخست این دیدار می گوید: نیمه نخست بسیار معمولی بود و سرعت قابل قبولی نداشت. در نیمه دوم استقلال بازی بهتری را ارائه داد و توانست بر حریف خود تسلط بیشتری داشته باشد. استقلال در داشتن مالکیت توپ موفق بود اما متاسفانه بازی مالکانه بدون داشتن تاکتیک و برنامه کمکی به استقلال نمی کند و بیشتر حوصله بر است. استقلال باید برای رسیدن به دروازه رقبا طراحی حمله داشته باشد و بتواند از طریق تاکتیک هایی که توسط مربیان در نظر گرفته شده، به لایه های دفاعی حریف ورود کند. استقلال در نیمه دوم بهتر از حریف بود و می توانست از موقعیت های خود بهره لازم را ببرد که اینطور نشد.

** حضور مهدی قائدی در زمین مهمترین اتفاق بازیِ استقلال بود

بازیکن سابق آبی پوشان اما حضور مهدی قائدی در زمین را مهم ترین نکته بازی استقلال دانست و افزود: قائدی در مدت زمان کمی که داشت توانایی های خود را به نمایش گذاشت و حضور او بارزترین اتفاق این بازی کم برخورد بود. استقلال تیم کامل تری نسبت به بازی قبل بود. مجتبی جباری هم می تواند در آینده به استقلال کمک کند، هرچند او هنوز به فرم ایده آل خود نرسیده است. به نظرم بازی دوم بهتر از بازی اول بود اما در مجموع استقلال در امتیازگیری موفق ظاهر نشده است. استقلال می تواند ظرف هفته های آینده به جایگاه اصلی خود بازگردد.

** استقلال مانند بارسلونا بازی کرد اما بدون خلق موقعیت!

نامجو مطلق همچنین تاکید کرد: تیم منصوریان برای گرفتن نتیجه نیاز به برنامه ریزی و خلق موقعیت دارد. هافبک ها نتوانستند به خوبی مهاجمان تیم را تغذیه کنند. باید برنامه ای پشت بازی استقلال وجود داشته باشد. بازی استقلال مانند بارسلونا بود اما این را در نظر بگیرید که آن ها در ادامه پاسکاری های متعدد خود موقعیت هم ایجاد می کنند و به گل می رسند اما استقلال نتوانست این کار را انجام دهد. متاسفانه استقلال شتاب زده عمل کرد. وقتی طرح و برنامه ای نداشته باشید، پاسکاری به درد نمی خورد. استقلال و مربیانش باید روی خلق موقعیت کار کنند.

** استقلال برای گلزنی طرح و برنامه نداشت

او همچنین درباره غایبان استقلال در خط هافبک نیز به جی پلاس گفت: چند بازیکن در این تیم غایب هستند که می توانند به روند استقلال کمک کنند. فرشید اسماعیلی و امید ابراهیمی کمک حال استقلال خواهند بود. شاید با حضور آن ها قدرت تهاجمی استقلال بیشتر هم شود. تنها نقطه تاریک بازی استقلال مقبل استقلال خوزستان نداشتن طرح و برنامه برای گلزنی بود.  

** علی قربانی بدشانس بود

هافبک سال های دور استقلال و دستیار پرویز مظلومی در سال 88 درباره حضور علی قربانی در ترکیب این تیم و نیمکت نشینی حسن بیت سعید، سجاد شهباز زاده و مهدی قائدی هم تصریح کرد: به اعتقاد من علی قربانی بازیکن دونده و سرزنی است و خیلی خوب می تواند گلزنی کند اما او تا حدودی بدشانس بود و نتوانست از موقعیت هایی که برایش فراهم شد، استفاده کند. استقلال نیاز به تمرین بیشتر دارد تا این دوران را پشت سر بگذارد. 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید