گزارش جی پلاس؛

خودسوزی ستاره های والیبال به خاطر یک آرنج؟!

چرا تمرین 8 مرداد تیم ملی والیبال ایران با یک اتفاق عجیب و قهر دو بازیکن با سابقه تیم ملی به پایان رسید؟!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی والیبال ایران آخرین تمرین خود را قبل از اعزام به اردوی تدارکاتی در حالی برگزار کرد که اتفاق عجیبی در آن رخ داد و پیامد بدی هم داشت.

محمد موسوی و عادل غلامی دو سرعتی زن تیم ملی با یکدیگر درگیری لفظی داشتند و پس از آن هم عادل غلامی با درآوردن پیراهن خود تمرین را ترک کرد.

صرف نظر از اینکه درگیری تقصیرکدام یک از این دو بازیکن بوده است نکته مهم ترک زمین توسط غلامی بود. در بیشتر موارد تمام مشکلات بعد از تمرین مورد بررسی قرار می گرفت و هیچ شخصی تمرین را ترک نمی کرد.

تا پیش از این و بعد از دوران ولاسکو هیچ کسی نظم و انضباط واقعی را در تیم ملی والیبال ندید و در واقع این اتفاق زمانی برای نشان دادن اقتدار کولاکوویچ و البته فدراسیونی که دائم از نظم صحبت می کند، بود.

در سال های اخیر با بازیکن سالاری که در تیم ملی والیبال به وجود آمده هیچ شخصی توانایی برخورد مناسب با تخلفات آن ها را نداشته است. حتی شرکت نکردن در رژه کاروان ایران درالمپیک 2016 ریو هم باعث هیچ جریمه ای برای والیبالیست ها نشد!

در هفته های اخیر ایگور کولاکوویچ دائم از اهمیت نظم و انضباط در تیم ملی سخن گفت و حتی زمانی که محمد وادی و مسعود غلامی در تمرین تاخیر داشتند، به آن ها اجازه تمرین نداد.

اما موضوع اصلی که بعد از این اتفاق پیش آمد، این بود که باتوجه به کم نام و نشان بودن وادی و مسعود غلامی و برخوردی که با آنها صورت گرفت آیا این برخورد با موسوی و عادل غلامی هم انجام می شود یاخیر؟

فعلا که کولاکوویچ تصمیم گرفت عادل غلامی را از تمرین تیم ملی کنار بگذارد و محمد شفیعی را جایگزین او کند.

صحبت های سرپرست تیم ملی هم بعد از این اتفاق جالب بود. امیر خوش خبر گفت: غلامی تا امروز یکی از منظم ترین افراد اردو بود و هیچ وقت دیر نیامد و غیبت غیر موجه نداشت و همیشه با قلبش و تمام وجودش برای تیم ملی بازی می کرد و با روحیه بالا و صورت خندانش بازیکن بسیار مثبتی بود اما بازیکنان گاهی اوقات از نظر روحی و روانی مشکلاتی پیدا می کنند و تصمیمات اشتباهی می گیرند.

سرپرست تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این جریمه سنگین، کنار گذشتن غلامی از تیم ملی باشد؟ گفت: بله، یکی از احتمالات خیلی قوی این است که غلامی برای همیشه کنار بگذارد. نظر کولاکوویچ این بود که من غلامی را کنار نگذاشتم و او خودش تصمیم گرفت اردو را ترک کند و اگر از کنار این موضوع به سادگی بگذریم، اداره تیم دشوار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر غلامی خط بخورد، ممکن است بازیکن دیگری جایگزین او شود؟ گفت: خوشبختانه هنوز لیست نهایی تیم را برای مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان نداده ایم و قطعا باید نفرات دیگری جایگزین او شوند. عادل غلامی را خیلی دوست دارم و امیدوارم به تیم برگردد اما اگر کولاکوویچ به خاطر مصالح تیم و  نظم و انضباط آن، تصمیمی بگیرد مجبور هستیم اطاعت کنیم.

برخی از صحبت های خوش خبر رنگ وبوی این موضوع را داشت که به دلیل اینکه عادل غلامی تا کنون هیچ بی انضباطی نداشته است بهتر از بخشیده شود. اتفاقی که در سال های اخیر باعث بروز بی نظمی شد!

اما کولاکوویچ در این اتفاق به نوعی از بازیکنان زهرچشم گرفت. او که در هفته های اخیر دائم از اهمیت نظم و انضباط صحبت می کرد در این مورد عادل غلامی را جریمه کرد. با این کار شاید در آینده بازیکنان روی صحبت هایی که او انجام می دهد حساب ویژه ای بازکنند و به مانند مربیانی چون کواچ که تنها در زمان حضور خبرنگاران اجازه دعوا کردن بازیکنان را داشت بی اقتدار نباشند.

نکته جالب توجه دیگر هم این است که اگر این اتفاق در زمان دیگری و در زمان عدم حضور رسانه ها صورت می گرفت چه برخوردی با آن می شد؟ آیا به مانند گذشته بدون سروصدای زیاد همه چیز برطبق روال جلو می رفت؟

ستاره های والیبال ایران این روز ها بیش از هرچیز باید بدانند که صرف بالا بودن سطح فنی همه چیز نیست. آن ها از لحاظ اخلافی و نظم و انضباط هم باید با کیفیت باشند. قطعا در تمام رشته های ورزشی بازیکنانی که بازی خوب خودشان را دلیل موجهی برای انجام هرکاری بدانند، به زودی دوران درخششان تمام می شود.

البته شاید در این اتفاق نباید از محمد موسوی هم گذشت. به نظر می رسد کمیته انضباطی و سرمربی تیم ملی باید با دقت و درست این موضوع را بررسی کنند تا ستاره های والیبال خودسوزی نکنند. بازیکنانی که با یکدیگر راه پیشرفت و ترقی را طی کردند و روزهای خوبی را با یکدیگر داشتند نباید به راحتی باعث ایجاد بی نظمی در تیم شوند.

دیدگاه تان را بنویسید