در گفتگو با جی پلاس؛

حسن تفتیان: رقابت با "یوسین بولت" برایم به یادماندنی می شود/ خوشحالم "فمی اولین بار به یک ایرانی باخت

دونده 100 متر ایران گفت: انتقادها و تشویق هایی که صورت می گیرد تاثیر زیادی رو کار من ندارد و من کار خودم را انجام می دهم.

لینک کوتاه کپی شد

حسن تفتیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره شرایط خود قبل از رقابت های جهانی لندن اظهار کرد: بعد از رقابت های قهرمانی آسیا برنامه تمرینی خودم را براساس شرایطی که مربی ام در نظر داشت در ایران ادامه دادم. خوشبختانه مصدومیتم هم برطرف شده و مشکلی وجود ندارد.

او درباره کسب اولین مدال طلای دوی 100 متر ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، گفت: بهمن سال پیش بود که توانستیم یک مربی خوب فرانسوی با تجربه و با کارنامه را پیدا کنیم که مربیگری من را قبول کرد. در واقع استارت جدی من برای قهرمانی در آسیا از همان زمان زده شد. به پاریس رفتم و تمریناتم را جدی آغاز کردم.

او ادامه داد: مهم ترین رقیب من در آسیا یعنی "فمی" دونده غیرآسیایی است که برای تیم ملی قطر می دود. او رکورددار آسیاست در حالی که اصلا آسیایی نیست. او تاکنون در آسیا نباخته بود و اولین بار بود که مدال طلا را از دست می دهد. خوشحالم که اولین بار به یک ایرانی باخت و ما توانستیم اولین مدال طلای خودمان را در دوی 100 متر آسیا کسب کنیم.

 

تفتیان درباره زمان حضورش در پاریس نیز به جی پلاس گفت: زندگی در پاریس دوره جدیدی برای من بود. مربی جدید، زندگی جدید و تمرینات جدیدی که تا حالا ندیده و انجام نداده بودم. دوری از خانواده و فشار زیاد وتنهایی برایم خیلی سخت بود. بعد از پاریس به بازی های کشورهای اسلامی در باکو رفتم اما در کمال ناباوری آسیب دیدم و انتهای کارم بسیار تلخ بود.

او درباره رکوردش در رقابت های قهرمانی آسیا نیز خاطر نشان کرد : برای زدن رکورد، نه فقط برای من بلکه برای تمام دوومیدانی کاران شرایط بد آب وهوایی هند تاثیرگذار بود. نیمه نهایی و فینال فاصله کم بود و در 4 یا 5 ساعتی که میان دو مسابقه من فاصله بود، بارندگی شدید وجود داشت و شرایط را سخت کرد. 

رکورددار 100 متر ایران درباره انتقاداتی که از او صورت می گیرد به جی پلاس گفت: به همه کسانی که من را نقد یا تشویق می کنند احترام می گذارم ولی واقعا چه تشویق ها و چه نقدها در روند کاری من تاثیر آنچنانی ندارد. من کار خودم را کردم و می کنم و به نظرم نتیجه قهرمانی آسیا خیلی ارزشمند بود و انتقاد ها اثری ندارد.

دونده 100 متر ایران افزود: پیش از این هدفم در زندگی گرفتن مدال و زدن رکورد و حضور در مسابقه های بین المللی بود اما الان هدفم از تمام این ها شاد کردن دل عزیزانی است که از ته دل آرزو دارند من موفق باشم.

رقابت های جهانی امسال تفاوت مهمی با سال های قبل دارد و آن هم این است که یوسین بولت می خواهد در این رقابت ها خداحافظی کند و آخرین حضورش در رقابت های جهانی است. قطعا مسابقه به یادماندنی خواهد بود. خوشحالم که در آخرین سال حضور بولت در رقابت های جهانی حاضر هستم. تلاش می کنم یک رقابت  خوب داشته باشم و در نهایت یک نتیجه خوب برجای بگذارم. امیدوارم نتیجه ای باشد که برای اولین بار رخ می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید