گزارش اختصاصی جی پلاس از ابهام در اعزام دوومیدانی کاران به انگلیس

خطا در گام های آخر برای رسیدن به لندن!

در حالی که حدود 2 روز تا آغاز رقابت های دوومیدانی قهرمانی جهان در لندن باقی مانده اما هنوز روادید لازم برای اعزام دوومیدانی کاران ایران به این رقابت ها صادر نشده است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ حدود یک ماه از پایان رقابت های قهرمانی آسیا و کسب چهارسهمیه رقابت های جهانی برای دوومیدانی ایران می گذرد و ملی پوشان ایران کمتر از دو روز دیگر باید در این رقابت ها به میدان بروند.

 

اما هنوز روادید لازم برای سفر ملی پوشان به لندن فراهم نشده و اعزام آن ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

احسان حدادی، حسن تفتیان و حسین کیهانی سه نماینده ایران هستند که باید در رقابت های جهانی به میدان بروند.

رقابت های مقدماتی پرتاب دیسک از روز جمعه آغاز می شود و حدادی باید در همان روز نخست به رقابت با حریفان بپردازد اما او هنوز روادید کشور انگلیس را دریافت نکرده است!

حدادی در حال حاضر با حسین توکلی مربی خود در اردوی بلاروس حضور دارد اما کارهای او هم به خوبی جلو نرفته و تنها شانس مدال ایران تا الان نتوانسته به لندن برود.

اقدام دیرهنگام فدراسیون دوومیدانی برای انجام کارهای مربوط به اعزام تیم ملی سبب این مشکلات شده و این درحالی است که فدراسیون پیش از این می دانست بهتر است بعد از بازگشت از رقابت های قهرمانی آسیا در هند اقدام لازم برای صدور روادید را انجام دهد؛ مخصوصا برای کشوری به مانند انگلیس.

در حال حاضر فدراسیون دست به دامان مسئولان وزارت امورخارجه شده تا بتواند در رقابت های جهانی حاضر باشد. البته در رقابت های جوانان جهان هم یک بار این اتفاق رخ داد و تنها نماینده ایران به دلیل صادر نشدن روادید از رفتن به این رقابت ها بازماند.

عدم برنامه ریزی صحیح فدراسیون باعث شده که رفتن به یکی از مهم ترین رقابت های دوومیدانی برای نمایندگان ایران به مشکل برخورد کند.

شاید اگر احسان حدادی می دانست کارش برای حضور در لندن به مشکل برمی خورد، به مانند گذشته خودش کارهایش را انجام می داد تا یکی از آخرین شانس هایش برای مدال رقابت های جهانی را از دست ندهد.

* علی ثمری دوومیدانی کار تماشاگر در رقابت های جهانی

علی ثمری به دلیل اینکه تعداد نفراتی که سهمیه ورودی رقابت های جهانی را کسب کرده بودند، زیاد بود نتوانست در لیست نهایی رقابت های قهرمانی جهان قرار بگیرد.

او از طریق قهرمانی آسیا سهمیه جهانی را گرفته بود و رکورد ورودی این رقابت ها را کسب نکرده بود اما به دلیل اینکه پرتابگرانی که ورودی گرفته اند زیاد بوده، فدراسیون جهانی اجازه حضور این نماینده ایران را در رقابت ها ندادند.

نکته جالب توجه این است که علی ثمری جزء نفرات اعزامی به لندن قرار دارد. فدراسیون اعلام کرده که برای بالا رفتن تجربه این دوومیدانی کار او را به لندن اعزام می کنند.

در حالی که هزینه اعزام به این کشور کم نیست اما فدراسیون ترجیح داده این دوومیدانی کار در لیست اعزام باشد و این سوال مطرح می شود که آیا دوومیدانی کاران دیگری نیستند که بتوانند برای حضور در قهرمانی جهان تجربه کسب کنند؟!

آیا این قابل قبول است که نفراتی در لیست اعزام باشند اما در رقابت ها شرکت نکنند؟ و البته این سوال دیگر هم پیش می آید که انتخاب نفرات برای کسب تجربه چگونه صورت گرفته و آیا این حق برای دوومیدانی کار دیگری وجود ندارد؟

* زورآوند، با سهمیه از رقابت ها بازماند

حمیدرضا زورآوند پیش از این موفق شده بود سهمیه پیاده روی رقابت های جهانی را کسب کند اما در کمال تعجب او اصلا در لیست اعزامی به رقابت ها قرار نگرفت.

اعلام شده که زورآوند به دلیل عدم آمادگی کافی و کاهش رکوردهایش به رقابت ها نمی رود. البته دلیل دیگری هم عنوان شده که او مدارکش برای صدور روادید را دیر به فدراسیون داده است؛ هر چند نفراتی هم که به موقع مدارک خود را داده اند هنوز اعزام نشده اند.

اگر این موضوع که زورآوند آمادگی لازم را ندارد، قبول کنیم این شائبه پیش می آید که چرا فدراسیون هیچ نظارتی روی کار زورآوند نداشته که حال به این دلیل از اعزام او جلوگیری کند؟!

فدراسیون پیش از این نمی دانست که یک سهمیه در جهان دارد و باید نماینده خود را برای حضور در رقابت ها آماده کند؟

سوال دیگر هم این است که علی ثمری برای کسب تجربه و تنها به عنوان نظاره گر به لندن می رود اما زورآوند که سهمیه رقابت ها را کسب کرده نمی تواند راهی این رقابت ها شود.

دیدگاه تان را بنویسید