گزارش جی پلاس

تبانی‌ لیگ یک در سکوت فدراسیون فوتبال پنهان ماند؟/ خیبر بر سر دو راهی صعود یا سقوط!

در حالی‌که پنج روز به آغاز فصل جدید لیگ آزادگان مانده، باشگاه خیبر خرم‌آباد هنوز امیدوار است که با صدور حکم تبانی دیدار آلومینیوم اراک و فجر سپاسی، به این رقابت‌ها بازگردد. همچنین در چند روز اخیر اخباری درباره حکم این دیدار به گوش می‌رسد که رای به نفع خیبر صادر شده و به این ترتیب خیبر خرم آباد کارش را در لیگ یک ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هفته پایانی فصل گذشته لیگ آزادگان، هم جنگ بالانشینان برای مشخص کردن تنها تیم صعودکننده باقی مانده به لیگ برتر و هم جنگ قعرنشینان برای مشخص کردن تنها تیم سقوط کننده به لیگ دو بود.

در پایان این جنگ تمام عیار سپیدرود رشت به لیگ برتر صعود و خیبر خرم آباد با شکست چهار بر دو مقابل خونه به خونه بابل به لیگ دو سقوط کرد.

اما در حالی که همه فکر می‌کردند این جنگ همین جا به پایان رسیده، شایعه تبانی در دیدار آلومینیوم اراک و فجر سپاسی مانند آتش زیر خاکستر به بدنه لیگ یک آتش جنگ انداخت. باشگاه خیبر به کمیته اخلاق شکایت کرد و به طور قاطع می‌گفت در این دیدار که با پیروزی سه بر دو فجری‌ها به پایان رسید، تبانی رخ داده و حق خرم‌آبادی‌هاست که در لیگ یک بمانند.

فجر سپاسی که شاه‌غلام هدایت آن‌ها را بر عهده داشت پس از یک فصل قعرنشینی با این برد توانست پس از 26 هفته قرار داشتن در منطقه سقوط، از این منطقه خارج شود تا خیبر به لیگ دو سقوط کند.

خیبری‌ها اعتقاد دارند که دروازه‌بان و مدافعان آلومینیوم اراک در مقابل مهاجمان فجر سپاسی کم‌ کاری کردند و به قول معروف به آن‌ها راه داده‌اند. البته این ادعا توسط مهدی پاشازاده سرمربی وقت آلومینیوم اراک رد شد و او در مصاحبه‌ای اظهار کرد: اصلا چنین چیزی واقعیت ندارد. در لیگ برتر خودمان هم دیدیم که بیرانوند و رحمتی بعضی اوقات اشتباه می‌کنند و با اشتباهات فاحش گل‌ها بدی می‌خورند. کسانی که فوتبال را نمی‌فهمند این ادعا را کردند. راجع به چیزی که وجود ندارد نباید صحبت کنند.

به گزارش جی پلاس؛ اما طبق اخباری که از فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد و ادعای مسئولان باشگاه خیبر، رای این شکایت توسط کمیته اخلاق به دبیرکلی فدراسیون فوتبال ارسال شده و نکته جالب این است که ظاهرا این حکم به سود خیبر صادر شده است. به عبارت دیگر خیبر به لیگ یک بازمی‌گردد!

حال سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر حکمی صادر شده، چرا در فاصله پنج روز مانده به آغاز فصل جدید لیگ آزادگان هنوز توسط دبیرکل امضا و به سازمان لیگ امضا نمی‌شود؟!

با وجود پی گیری های خبرنگار جی پلاس اما در این زمینه هنوز هیچ کدام از مسئولان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حاضر به مصاحبه نشده اند.

دیدگاه تان را بنویسید