گفتگوی جی پلاس با خانمی که شایعه شد تلویزیون سانسورش کرد!

فروغ موری: پشت تریبون چیزی نگفتم که سانسورم کنند/ امیدوارم زنان بتوانند به استادیوم ها بیایند/ الگوی من رونالدو و طارمی است

برترین بازیکن فوتبال بانوان ایران از حواشی مراسم برترین‌ها، دوران فوتبالی‌اش و دغدغه‌هایی که برای حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها دارد گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ یکشنبه شب بود که مراسم برترین‌های فوتبال ایران برگزار شد و برترین‌های هر بخش انتخاب شد. در این بین سهم فوتبال بانوان دو جایزه بهترین بازیکن و خانم گل بود که به ترتیب به فروغ موری و زهرا حاتم نژاد رسید.

البته این بخش از اهدای جوایز با حاشیه هایی همراه شد چون زمانی‌که نام فروغ موری را اعلام کردند، ارتباط تلویزیونی قطع شد تا شایعات مختلفی درباره این اتفاق ایجاد شود!

فروغ موری - بازیکن تیم آینده سازان نجف آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جی پلاس، درباره فوتبال بانوان و اتفاقات آن شب صحبت کرد:

** زمانی‌ که به عنوان برترین بازیکن فوتبال بانوان انتخاب شدید، چه احساسی داشتید؟ توقع داشتید این عنوان را کسب کنید؟

در مراسم برترین‌ها من، خانم قمی و خانم قنبری جزو کاندیداهای برترین بازیکن بودیم. کمی استرس داشتم، با این حال توقع داشتم بهترین بازیکن شوم چون آمارم بالاتر از دو کاندیدای دیگر بود. خدا را شکر این اتفاق افتاد تا مزد زحماتم را بگیرم.

** فصل گذشته چه آماری ثبت کردید؟

دو فصل قبل در ملوان مدافع بودم و چهار گل به ثمر رساندم. اما فصل گذشته در آینده‌سازان مهاجم بودم و 23 گل و 9 پاس گل دادم.

** در مراسم انتخاب برترین های لیگ، زمانی که نام شما را به عنوان برترین بازیکن اعلام کردند، ارتباط تلوزیونی قطع شد! از این رو شایعاتی مبنی بر اینکه بخاطر حرف هایتان در پشت تریبون آن ارتباط وصل نشده هم مطرح شد! این موارد را قبول دارید؟

من قبل از اینکه بروم روی جایگاه، ارتباط تلوزیونی قطع شد. چیز خاصی هم نگفتم. "سلام و خوشحالم که عنوان بهترین بازیکن را کسب کرده‌ام." فقط همین را گفتم.

** الگوی شما در فوتبال داخلی و خارجی چه بازیکنی است؟

از 10 سالگی فوتبال را شروع کردم. سبک بازی کریستیانو رونالدو را در فوتبال اروپا و مهدی طارمی در ایران را دوست دارم و این دو الگوی من هستند. سبک بازی خودم هم تکنیکی و سرعتی است.

** زمانی که فوتبال را آغاز کردید، خانواده‌ با این موضوع مشکلی نداشت؟

پدرم کارمند تربیت بدنی بود و خانواده‌ ما مشکلی با این تصمیم نداشت. آن زمان برادرم هم فوتبال بازی می‌کرد و بزرگترین حامی من بود و با هم تمرین می‌کردیم. اصالتا خوزستانی و اهل شهرستان شوشتر هستم و زمان کودکی خانه ما در محوطه ورزشگاه قرار داشت و زمین چمن و سالن ورزشی در اختیارمان بود. بخاطر همین هم از 10 سالگی شروع کردم، چون من عاشق فوتبال بودم.

** در تیم ملی هم حضور دارید؟

بله؛ البته تیم ملی دو سال تعطیل بود و پس از آن در جام ملت‌های آسیا شرکت کردیم و در سه بازی که به میدان رفتم دو گل به ثمر رساندم. در گروه ما تیم‌های میانمار، سوریه، ویتنام و سنگاپور حضور داشت که در نهایت ویتنام به دور بعد صعود کرد. وضعیت تیم ملی الان مشخص نیست و تمرینات و اردوها در رده بزرگسالان لغو شده است.

** چه هدفی برای آینده فوتبال تان دارید؟

تلاشم می‌کنم در سال جدید از سال قبل بهتر باشم. پارسال اولین سالی بود که به عنوان مهاجم به میدان رفتم و تنها 4 گل با خانم گلی فاصله داشتم. اما امسال امیدوارم عنوان خانم گلی را هم کسب کنم. البته هنوز وضعیت باشگاه های لیگ برتری مشخص نیست. همین تیم ما تکلیفش از لحاظ مالی مشخص نیست و هنوز منتظر هستیم.

** پس یعنی وضعیت لیگ برتر بانوان مشخص نیست؟!

بخاطر وضعیت مالی تکلیف تیم‌ها مشخص نیست و هنوز تمرینات آغاز نشده است. طبق اخباری که به ما اعلام شده، به احتمال زیاد مسابقات از 14 مهر آغاز می شود.

** شرایط تماشاگران در دیدارهای لیگ بانوان چطور است؟

زمانی که در ملوان بودم تماشاگران خانم زیادی به استادیوم می‌آمدند. مثلا در فینال جام حذفی 4000 تماشاگر برای دیدار ما آمده بود. الان هم که در اصفهان حضور دارم، در بازی با ذوب آهن تماشاگران زیادی آمدند اما به اندازه زمانی که در ملوان بودم تماشاگر نمی‌آید.

** در چند وقت اخیر، اهالی ورزش و فعالان بخش بانوان درخواست های متعددی داشتند تا بانوان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را داشته باشند. نظر شما به عنوان برترین بازیکن خانم فوتبال ایران درباره این موضوع چیست؟

امیدوارم امکانی فراهم شود تا بانوان اجازه پیدا کنند تا به ورزشگاه‌ها بروند و از تیم‌های محبوبشان حمایت کنند. در دوران کودکی تیم کشت صنعت کاران در لیگ یک از شهرستان ما حضور داشت و من بخاطر این که عاشق فوتبال بودم، برای دیدن بازی‌هایشان به ورزشگاه می رفتم!

** صحبتی با دختران دیگر در جهت ترغیب آنها برای حضور در ورزش حرفه ای، داشته اید؟

خیلی دوست دارم خانم ها بیشتر به سمت ورزش بیایند. من وقتی فوتبال بازی می کنم آرامش پیدا می کنم. اگر ورزشی را که علاقه دارید دنبال کنید باعث آرامش شما می‌شود. به همه دختر خانم ها می‌گویم ورزشی که دوست دارند را حتما دنبال کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید