گزارش جی پلاس؛

داستان پر رمز و راز گروه های خونی! / ویژگی های تغذیه ای + جدول فراوانی در ایران

بررسی فراوان گروه های خونی اصلی در مناطق مختلف جغرافیایی ایران در بین جمعیت اهداکنندگان خون نشان می دهد بیش از 90 درصد ایرانیان دارای گروه خونی مثبت و کمتر از 10 درصد مردم دارای گروه خونی منفی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ گروه های خونی بر اساس آنتی ژن های سطح سلول های خونی و گلبول های قرمز گروه های خونی به وجود آمده اند. این کشف از سوی کارل لنداشتاینر کشف در آغاز قرن بیستم انجام شد. در حال حاضر حدود 270 آنتی ژن گروه خونی تایید شده وجود دارد که اکثر آنها در یکی از 26 سیستم گروه خونی جای می گیرند.

در طول سالیان متمادی، گروه های خونی بهترین مارکرهای ژنتیکی بوده و نقش عمده ای را در نقشه برداری از ژنوم انسانی ایفا نموده اند.

** با نگاهی به میزان خون های اهدا شده می توان به نقشه ای از پراکندگی گروه خونی ایرانیها پی برد. این آمار از سوی سازمان انتقال خون تهران اعلام شده است.

اهدای خون

مهاجرت و ازدواج های بین نژادها و قومیت های مختلف عواملی هستند که شیوع گروه های خونی را در طول زمان دستخوش تغییرات می کنند و موجب بروز تغییرات در شیوع گروه های خونی حتی در یک کشور نیز می شوند.

 

** گوشت خواران و شکارچیان، دارندگان گروه خونی O

گروه خونی O قدیمی ترین در تاریخ بشر است و به عنوان گروه گوشت خواران خوانده می شود. به این گروه خونی دهنده عمومی نیز گفته می شود.

دیرینه ترین گروه خونی تاریخ گروه خون O است، در طول ادوار زمانی مختلف تاریخ وقتی آدم ها فقط گوشت می خوردند، این گروه خونی رایج ترین بود. پزشکان به افرادی که دارای این گروه خونی هستند. "شکارچی" می گویند. افرادی که گروه خونی شان O است، در صورتی که استفاده از پروتئین های حیوانی را بسیار زیاد کرده، ورزش سخت را هم در کنار آغاز کنند، می توانند سرعت سوخت و ساز کالری را در بدن خود افزایش دهند. گروه خونی o فراوان ترین گروه خونی در دنیاست. دارندگان گروه خونی o مستعد ابتلا به بیماری هایی هستند که ناشی از اسید بالای معده است.

 

** کشاورزان صاحبان گروه خونی A

ظاهراً این گروه خونی زمانی به وجود آمده که حیوانات کمیاب شده و انسان ها مجبور شده اند عادات غذایی خود را تغییر دهند. افراد دارنده این گروه خون به عنوان "کشاورزها" شناخته می شوند و اولین گیاهخواران هستند. دارندگان گروه خونی A از میوه ها بهره می برند. بنابراین بهتر است اعضای این گروه بیشتر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و میوه ها استفاده کنند و هر چه کمتر غذاهای فراوری بخورند. وقتی پای رژیم غذایی بدون گوشت وسط می آید، افراد با گروه خونی A این شانس را دارند که با حذف محصولات سمی از رژیم غذایی شان زودتر وزن کم کنند. دارندگان گروه خونی A مستعد ابتلا به بیماری های هستند که ناشی از اسید ناکافی در معده است.

 

** B، گروه خونی چادرنشینان

این گروه خونی در میان افرادی که زندگی کوچ نشینی و چادر نشینی دارند، افزایش پیدا کرده است. افرادی که دارای این گروه خونی هستند به کوچ نشینی و چادر نشینی معروفند. سیستم گوارشی این افراد مقاوم است و به همین دلیل غذایشان هم متنوع است. افراد با گروه خونی B باید محصولات لبنی مصرف کنند، کمتر پیش می آید که این افراد برای کنترل وزن شان دچار مشکل شوند اما باید از مصرف محصولات پرکالری بپرهیزند.

 

** صاحبان گروه خونی AB مرموزند

از آنجا که گروه خونی AB جوان ترین نوع گروه خون بوده، چیزهای کمی در موردش مشخص شده است؛ دانشمندان به دارندگان گروه خونی AB لقب معما را داده اند. افراد این گروه می توانند رژیم متنوعی برای خود در نظر بگیرند. مصرف بیشتر محصولاتی که برای دارندگان گروه های خونی A و B لازم نیست، برای دارندگان گروه خونی AB هم ضرورتی ندارد، البته استثناهایی هم در این میان وجود دارد.

 

** متناسب با گروه خونی خود رژیم بگیرید

نتایج تحقیقات پژوهشگران مشخص کرده که نیاز ما به مواد غذایی مشخص و نیز تنوع فعالیت های فیزیکی به نوع گروه خونی ما بستگی دارد و تمام این موارد به صورت رمز در ژن های ما ثبت شده است و برای طراحی یک رژیم غذایی مناسب می توان از گروه های خونی استفاده نمود.

 

** اثر گروه خونی در ازدواج

در خصوص ازدواج که با چه گروه های خونی صورت پذیرد گفتنی است در آزمایشات قبل از ازدواج، آزمایش گروه خونی ضرورتی ندارد و معمولاً ازدواج از نظر گروه خونی به صورت اتفاقی است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید