جی پلاس؛

چگونه از گلدان های خود هنگام مسافرت نگهداری کنیم؟

چند راهکار اثبات شده و عملی برای نگهداری از گل های آپارتمانی در زمان مسافرت های طولانی وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ یکی از نگرانی که افراد در هنگام مسافرت طولانی دارند، به خصوص افرادی که در آپارتمان خود گل و گیاه نگهداری می کنند، چگونگی آبیاری گلدان ها در غیبت افراد است.

اگر شما در حال برنامه ریزی برای تعطیلات تابستانی هستید، می توانید با انجام چند عمل فوق العاده ساده از گل ها و گیاهان خود برای چند هفته مراقبت کنید.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که دما بر روی گیاهان تاثیر بسیاری دارد، بنابراین بهتر است گلدان های خود را از مکان های آفتابی به مکان خنک تر و کم نور تر منتقل کنید. مکان خنک تر باعث می شود که گیاه حدود 80 درصد کمتر آب مصرف کند. این موضوع در مورد گیاهانی که نیاز بیشتری به نور خورشید هم دارند صحت دارد زیرا گیاهان بیشتر به دلیل کم آبی از بین می روند تا کم نوری.

کم آبی برای گیاهانی مانند سرخس و....که سرعت رشد بیشتر و یا برگ های ظریف و نازکی  دارند نسبت به گیاهان دیر رشد مانند آلوئه ورا، کاکتوس، یوکاس و... از اهمیت بیشتری برخوردار است.

روش دیگر این است که همه گیاهان خود را روی یک سینی به شکل دایره ای مانند در کنار هم قرار دهید. این روش  استاندارد کمک می کند رطوبت در برگ های گیاهان در اطراف گلدان ها باقی بماند و میزان تبخیر آب را کاهش دهد.

و روش آخر برای کسانی که سینی گرد بزرگ ندارند این است که گلدان ها را در وان حمام قرار دهید و مقداری آب در کف وان بریزید تا رطوبت در حمام باقی بماند و گیاهان دچار کم آبی نشوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید