از صف دریافت سیم کارت رایگان تا اهمیت ویژه به استارتاپ ها

اولین روز نمایشگاه الکامپ چگونه گذشت؟

بیست و سومین نمایشگاه الکامپ اولین روز خود را با استقبال خوبی از مردم برگزار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بزرگ‌ترین نمایشگاه آی‌‌سی‌تی کشور در حالی برگزار شد که نه خبر از افتتاحیه مثل هر سال بود و نه وزیر در این رویداد حضور داشت. برگزاری نمایشگاه به جای باران و برف زمستانی، جای خود را به تابستان سوزان داده و گرمای هوا تقریبا غیرقابل تحمل شده است، با این حال، نمایشگاه در فضایی شلوغ و با حضور مردم شروع شد. البته شلوغی روز نخست نمایشگاه با وجود مصادف شدن با روز آدینه چندان دور از انتظار نبود‌؛ اما ارائه‌ی سیم‌کارت‌های رایگان و بازدیدکنندگان غیرتخصصی را نمی‌توان در این شور و هیجان روز اول بی‌تاثیر دانست.

افتتاح فقط در حد روبان

با اینکه نمایشگاه الکامپ بزرگ‌ترین رویداد آی‌سی‌تی کشور محسوب می‌شود؛ اما برخلاف هر سال، هیچ مراسم خاصی در نمایشگاه برپا نشد و افتتاح نمایشگاه فقط در حد بریدن روبان آن هم نه به‌وسیله‌ی وزیر ارتباطات، بلکه به‌دست ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی انجام شد؛ اما ظاهرا قرار است به جای افتتاحیه، نمایشگاه با اختتامیه‌ی پرشوری به پایان برسد.

فضای بیشتر نمایشگاهی

شاید یکی از مهم‌ترین نکات الکامپ امسال را بتوان افزایش فضایی دانست که به نمایشگاه اختصاص داده شده است. بر اساس گزارش سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور، امسال نسبت به دوره‌ی قبل ۷۰ درصد فضای بیشتر به نمایشگاه الکامپ اختصاص داده شده است. سال گذشته نمایشگاه الکامپ در فضای ۱۸ هزار متری برگزار شد، اما امسال این فضا به ۳۴ هزار متر افزایش یافته و در کل فضایی ۶۰ هزار مترمربعی در اختیار نمایشگاه الکامپ قرار گرفته است.

نقاط قوت نمایشگاه

یکی از نقاط قوت نمایشگاه را می‌توان فضای اختصاص داده شده به استارتاپ‌ها دانست؛ برخلاف سال گذشته که الکامپ استارز در بدترین شرایط برگزار شد و سالنی که در اختیار استارتاپ‌ها قرار گرفت، باوجود اینکه بسیار بزرگ بود، اما کمبود امکانات و تعداد زیاد استارتاپ‌ها باعث شده بود که هر کدام در فضایی کمتر از یک متر جای بگیرند. با این حال شاید بهترین بخش نمایشگاه را سال گذشته همین استارتاپ‌ها تشکیل داده بودند. اما امسال چند سالن به شکل مجزا در اختیار این کسب‌وکارهای نوپا قرار گرفته است و در فضایی بزرگ‌تر و البته شیک‌تر جای‌گیری شده‌اند.

یکی دیگر از مواردی را که شاید بتوان نقطه قوت الکامپ امسال دانست، برگزاری این نمایشگاه در فصل تابستان است که با هیچ نمایشگاه دیگری تداخل ندارد و به این ترتیب عصرها شاهد ترافیک و شلوغی کمتری بعد از اتمام کار نمایشگاه خواهیم بود.

نقاط ضعف

مثل هر سال صف ارائه‌ی سیم‌کارت‌های رایگان و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات بی‌ربط به نمایشگاه آی‌سی‌تی‌ و قرعه‌کشی‌هایی که هیچ موضوعیتی به این رویداد ندارد، از تخصصی‌ بودن نمایشگاه الکامپ می‌کاهد که امسال هم این موضوع همانند گذشته به قوت خود باقی است.

از سوی دیگر اگرچه انتظار می‌رود هر سال حضور شرکت‌های خارجی باعث تخصصی‌تر شدن این نمایشگاه شود، اما همواره از این تعداد کم می‌شود و امسال غیر از پاویون سبیت، تقریبا شرکت خارجی دیگری در الکامپ شرکت نکرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید