ایران با 2 طلا، 5 نقره و یک برنز قهرمان کشتی فرنگی نوجوانان آسیا شد

تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، ۵ نقره و یک برنز عنوان قهرمانی رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا در تایلند را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های کشتی فرنگی نوجونان قهرمانی آسیا در سال 2017، روزهای 29 و 30 تیر ماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 3 مدال طلای محمد حسینوند، علی کبیری و سید مجتبی حسینی در اوزان 54، 69 و 100 کیلوگرم، 5 مدال نقره میلاد رضانژاد حسینوند، محسن مدهنی، مصطفی کایدخورده، مهران سعادتی فر و محمد نصرتی در اوزان 50، 58، 63، 76 و 85 کیلوگرم و یک مدال برنز محمد کریمی نیا در وزن 42 کیلوگرم و با 87 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

رده‌بندی تیمی: 1- ایران 87 امتیاز 2- قزاقستان 77 امتیاز 3- قرقیزستان 75 امتیاز 4- هند 65 امتیاز 5- کره جنوبی 53 امتیاز 6- ازبکستان 53 امتیاز 7- ژاپن 49 امتیاز

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 50 کیلوگرم میلاد رضانژاد حسینوند در مبارزه نخست با نتیجه 9 بر 2 کشتی گیر هندی را شکست داد وی در دور بعد مقابل حریفی از کشور کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. رضا نژاد در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 2 بر صفر کشتی گیر ژاپنی را شکست داد و به دیدار فینال رسید. وی در این دیدار در مقابل کشتی گیری از کشور قرقیزستان در لحظات پایانی، با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد. (1- قرقیزستان 2- ایران 3- قزاقستان و هند)

در وزن 58 کیلوگرم محسن مدهنی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل کشتی گیر تاجیکستانی با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر 2 کشتی گیر ژاپنی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مدهنی در این دیدار مقابل حریف قزاقستانی ضربه فنی شد و به مدال نقره رسید. (1- قزاقستان 2- ایران 3- قرقیزستان و ژاپن)

دروزن 69 کیلوگرم علی کبیری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر کشتی گیر هندی را شکست داد وی در دور دوم مقابل نماینده کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفربه پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله بانتیجه 6 بر 5 از سد کشتی گیر تاجیکستانی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل کشتی گیری از کشور چین با نتیجه یک بر یک پیروز شد و صاحب مدال طلا شد. (1- ایران 2- چین 3- قزاقستان و هند)

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:

در وزن 42 کیلوگرم محمد کریمی نیا در کشتی اول با نتیجه 2 بر یک مقابل مامیربیکوف از قزاقستان مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدارمقابل حریف قرقیزستانی با نتیجه 3 بر 3 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. (1- هند 2- قزاقستان 3- ایران و ازبکستان)

 در وزن 46 کیلوگرم محمدحسین ابوالحسنی در دور اول با نتیجه 10 بر 2 جومایف از ترکمنستان را شکست داد اما در دور بعد  با نتیجه 4 بر صفر مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. (1- قزاقستان 2- کره جنوبی 3- ازبکستان و ژاپن)

در وزن 54 کیلوگرم محمد حسینوند در مبارزه نخست کشتی گیری از کشور سوریه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد وی در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر یک حریف هندی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حسینوند در دیدار فینال مقابل کشتی گیر قرقیزستانی با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. (1- ایران 2- قرقیزستان 3- هند و کره جنوبی)

 در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کاید خورده پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتیجه 5 بر 4 تسوتسومی از ژاپن را شکست داد وی در دور بعد نیز کشتی گیر قرقیزستانی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و راهی دیدار فینال شد. اما دراین دیدار مقابل کشتی گیری از کشور قزاقستان با نتیجه 8 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید. (1- قزاقستان 2- ایران 3- قرقیزستان و ازبکستان)

در وزن 76 کیلوگرم مهران سعادتی فر در دور نخست کشتی گیر ترکمنستانی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد وی در دور بعد مقابل حریف ازبکستانی با نتیجه 10 بر 8 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. سعادتی فر در این دیدار مقابل  کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد و نایب قهرمان شد. (1- قزاقستان 2- ایران 3- قرقیزستان و هند)

در وزن 85 کیلوگرم محمد نصرتی در دور اول مقابل کشتی گیر کشور ژاپن با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم نیز نماینده ازبکستان را 4 بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی حریف قرقیزستانی را 2 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. نصرتی در این دیدار مقابل حریف هندی با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید. (1- هند 2- ایران 3- قرقیزستان و کره جنوبی)

در وزن 100 کیلوگرم سید مجتبی حسینی در دور اول سوزوکی از ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد کشتی گیری از کشور ازبکستان را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی حریفی از کشور کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. حسینی در دیدار فینال کشتی گیری از کشور قرقیزستان را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد. (1- ایران 2- قرقیزستان 3- هند و کره جنوبی)

 

دیدگاه تان را بنویسید