گزارش جی پلاس؛

هدیه فدراسیون فوتبال به ملی پوشان چند می ارزید؟ / وقتی "چراغ قوه" یک هدیه معنوی می شود!

مسئولان فدراسیون فوتبال در مراسم بدرقه تیم ملی امید به مسابقات قهرمانی آسیا هدایایی مانند چراغ قوه، فلش مموری و هنذفری به بازیکنان دادند که دستمایه طنز و شوخی در فضای مجازی قرار گرفته است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چند شب قبل در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال امید پیش از حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا که در آکادمی فوتبال با حضور مهدی تاج -رئیس فدراسیون، محمدرضا ساکت - سرپرست دبیرکلی و... به منظور افزایش روحیه بازیکنان به آنها هدایایی داده شد که شامل هندزفری، فلش مموری و چراغ قوه است!

در آن شب ملی‌پوشان از پرداختن به این هدایای عجیب امتناع کردند اما در ادامه موضوع ظنز و شوخی کابران در فضای مجازی قرار گرفت و عده‌ای نسبت به این هدایا موضع منفی گرفتند تا جایی که صادق محرمی ملی پوش پرسپولیسیِ تیم امید در مصاحبه ای بگوید فدراسیون به ما نارنجک هدیه داده است!

** اهدای "چراغ قوه" یک هدیه معنوی است؟!

اگرچه فدراسیون نشین‌ها اظهارنظری در این باره نداشتند اما بعید است که آنها چنین هدیه ای را مادی قلمداد کرده باشند چرا که تصور کنید برخی ملی پوشان پس از عقد قراردادهای چندصد میلیون تومانی با باشگاه هایشان برای فصل آتی، به اردوی تیم ملی آمده و باید با گرفتن این هدایا روحیه مضاعفی پیش از مسابقات قهرمانی آسیا بگیرند!

بنابراین اگر فرض آنها بر اهدای یک هدیه با ارزش غیرمادی بوده باید آن را یک هدیه معنوی قلمداد کنیم که در این صورت عجیب تر می شود بخواهیم این هدایای پیش از سفر به قرقیزستان به ویژه "چراغ قوه" را یک هدیه معنوی قلمداد کنیم!

** هدایا چقدر می ارزید؟

به گزارش جی پلاس؛ مسئولان فدراسیون فوتبال هندزفری سونی MDR-510 به قیمت 25 هزار تومان، چراغ قوه SWAT MX-110 به قیمت 30 هزار تومان و یک فلش مموری USB 3.0 سیلیکون پاور مدل جیول جی 8 گیگابایت به قیمت 30 هزار تومان و یک سی دی آموزش روانشناسی (که البته از جمله نرم افزارهای سفارشی کمیته ملی المپیک بود) را به بازیکنان تیم ملی هدیه کردند که ارزش ریالی آن جمعا به 100 هزار تومان هم نمی‌رسید.

اگر چه واقعا مشخص نیست هدف از انتخاب این اقلام چه بوده و قرار است چگونه در این سفر به کار ملی پوشان آید اما بهتر بود تشکیلات فرهنگی فدراسیونی که شاید توان مالی خرید هدایای نفیس مادی را ندارد، از اقلامی که ارزش فرهنگی و مذهبی داشت استفاده می کرد تا ضمن بهره ملی پوشان از جنبه های مثبت این رفتار، فدراسیون نیز چنین دستمایه طنز قرار نگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید