گفت وگوی اختصاصی جی پلاس با قهرمان آسیا

حسین کیهانی: قهرمان جهان هم رقیبم بود من طلا می گرفتم/ می خواهم در مسابقات جهانی رکورد بزنم!

قهرمان دوی 3 هزارمتر آسیا گفت: واقعا سختی هایی که در راه رسیدن به مدال طلای قهرمانی آسیا کشیدم غیرقابل گفتن است.

لینک کوتاه کپی شد

حسین کیهانی قهرمان دوی 3 هزارمتر با مانع رقابت های قهرمانی آسیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره کسب اولین مدال طلای تاریخ ایران در این ماده اظهار کرد: فکر نمی کردم بتوانم در این رقابت ها به مدال طلا برسم اما این اعتماد به نفس را داشتم که صددر صد با مدال برگردم. تمریناتی که زیر نظر سجاد مرادی پشت سرگذاشتم این امیدواری را در من ایجاد کرد که حتما موفق می شوم.

** قهرمان جهان هم رقیبم بود، من طلا می گرفتم!

کیهانی درباره حریفانش در این رقابت ها نیز توضیح داد: حریفان اصلی من دوندگان آفریقایی الاصلی بودند که برای کشور قطر مسابقه می دادند. یکی از آن ها در دوره قبل رقابت ها نایب قهرمان شده بود. بقیه رقبای آسیایی هم در این دوره حاضر بودند. قبل از مسابقه وقتی با این حریفان صحبت می کردم، می گفتند در انگلیس و استرالیا تمرین می کنند و فقط برای مسابقه به آسیا می آیند و شرایطشان قابل مقایسه با من نبود. تمام این ها را روز مسابقه فهمیدم اما اگر هر کدامشان قهرمان جهان هم بودند من آن ها را می گرفتم، چون آن روز، روز حسین کیهانی بود و من می خواستم مدال بگیرم. می توانستم رکورد بهتری هم بزنم اما اولویتم گرفتن مدال بود. در واقع در رقابت های قهرمانی آسیا مدال گرفتن از رکورد مهم تر است.

** بعد از حمید سجادی، اولین مدال آسیایی تاریخ دوی 3 هزار متر با مانع را گرفتم

دونده طلایی ایران در آسیا درباره اینکه ایران بعد از سال ها در این ماده موفق به کسب مدال شد، به جی پلاس گفت: ما بیش از بیست سال است که در این ماده مدال نداشتیم مخصوصا طلا. و در واقع در این مدت این اولین مدال تاریخ دوی 3 هزار متر با مانع ایران در رقابت های قهرمانی آسیاست. بعد از دکتر حمید سجادی هیچ کسی موفق به کسب مدال نشده بود.

** می خواهم در مسابقات جهانی زیر 8 دقیقه و 30 ثانیه رکورد بزنم

کیهانی درباره کسب سهمیه رقابت های جهانی و برنامه خود برای این رقابت ها نیز اظهار کرد: قهرمان هر ماده در قهرمانی آسیا مستقیما راهی رقابت های جهانی می شود اما مطمئن باشید به این موضوع راضی نمی شوم و تمام تلاشم را می کنم تا به فینال برسم و یا رکورد خوبی بزنم. در نظر دارم در رقابت های جهانی زیر 8 دقیقه و 30 ثانیه رکورد بزنم.

حسین کیهانی

** پاداش 50 میلیونی ام را خرج تمرین برای بازی های آسیایی می کنم

او در پاسخ به این سوال که با پاداش 50 میلیونی خود چه می کند، به جی پلاس گفت: به قدری مشکلات زیاد است که فکر نمی کنم با این پاداش بتوانم تغییر و تحولی در زندگی ام ایجاد کنم. ولی واقعا بابت این پاداش از فدراسیون تشکر می کنم. در دوره های اخیر چنین چیزی وجود نداشت و یا پاداش ناچیزی بود و همین دلگرمی بزرگی برای ما بود. امیدوارم با این پاداش بتوانم هزینه تمریناتم برای بازی های آسیایی را انجام بدهم چرا که در این رقابت ها باید نتیجه خوبی بگیرم.

کیهانی در ادامه افزود: می توان حداقل با این پاداش با خیال راحت تر تمرین کرد و در روحیه ما خیلی اثر دارد. امیدوارم بتوانم در بازی های اسیایی سال آینده در جاکارتا هم مدال طلا بگیرم و قهرمانی ام را تکرار کنم.

** سجادی مرادی برایم سنگ تمام گذاشت

ملی پوش دوومیدانی درباره مربی اش سجاد مرادی نیز خاطرنشان کرد: واقعا طلای قهرمانی آسیا را مدیون سجاد مرادی هستم. زمانی که در شهرکرد اردو داشتم یک ماه در خانه اش بودم و به خودش و خانواده اش زحمت زیادی دادم. او از جیب خودش برای من هزینه کرد. از هر لحاظ من را حمایت کرد و دلگرمی خوبی برای من بود. روز مسابقه وقتی رقیبانم فهمیدند مربی من سجاد مرادی است همه شان ترسیده بودند. او برای من همیشه الگو بوده و خوشحالم بعد از مسابقه به من گفت روسفیدم کردی و امیدوارم از این پس هم بتوانم جواب زحماتش را بدهم.

** سختی هایم غیرقابل گفتن است

او درباره سختی هایش در مسیر رسیدن به مدال طلای قهرمانی آسیا هم به جی پلاس گفت: سختی رسیدن به این مدال غیرقابل گفتن است. تاول های پایم، آسیب دیدگی های زیاد، تمرین در گرما و سرما و خیلی سختی های دیگر که در راه رسیدن به مدال آسیا تحمل کردم. امیدوارم در رقابت های آینده هم سربلند باشم و بتوانم دل مردم را شاد کنم.

حسین کیهانی

دیدگاه تان را بنویسید