گزارش جی پلاس؛

بازیکنان و مربیان لیگ برتر که بدون تیم مانده اند!

تعداد زیادی از بازیکنان و مربیان سرشناس لیگ‌برتر در حالی از قطار لیگ شانزدهم جا مانده‌‌اند که اکثر تیم‌ها آخرین مراحل آماده‌سازی خود را برای شروع مسابقات سپری می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ طبق اعلام سازمان لیگ، فصل نقل و انتقالات تابستانی تا 15 شهریر ماه جریان دارد اما در فاصله چند هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ‌برتری اکثر تیم‌ها فهرست خود را تکمیل کرده‌ و برای آمادگی بیشتر در اردوهای بدنسازی به سر می‌برند.

در این فصل هم قانون محدودیت استفاده از بازیکنان 23 سال باعث شده چند بازیکن و ستاره‌ سابق فوتبال ایران تاکنون بدون تیم بمانند و تقریبا شانس کمی برای عضویت در تیم‌های لیگ برتری داشته باشند. در بین بازیکنان بدون تیم نام‌های سرشناسی مانند آندرانیک تیموریان، وحید طالب لو، محسن بنگر، میلاد میداوودی، بهنام برزای، آرش افشین و ... دیده می‌شوند.

علاوه بر بازیکنان، چندین مربی که فصل گذشته جزو مربیان لیگ برتری بودند، تیمی را برای این فصل ندارند و تازه واردها جای آن‌ها را در لیگ برتر گرفتند و حداقل آن ها باید منتظر نتایج ضعیف تیم‌های دیگر بمانند تا بتوانند تیمی را برای خود دست و پا کنند.

** بازیکنان

  • آندرانیک تیموریان

آندو که فصل قبل را با ماشین سازی آغاز کرده بود، همزمان با نتایج ضعیف این تیم او هم افت کرد و رفته رفته تیم ملی را در حالی که به عنوان کاپیتان نخست تیم ملی بود، از دست داد. او در ادامه به نفت تهران رفت اما اوضاع بد مالی این تیم، آندو را با وجود قهرمانی در جام حذفی از همراهی با این تیم منصرف کرد تا او در آستانه شروع لیگ برترهفدهم و سال منتهی به جام‌جهانی بدون تیم بماند.

  • محسن بنگر

مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس، بعد از اخراج از تراکتورسازی در اواخر لیگ شانزدهم توسط امیر قلعه نویی، لیگ را بدون داشتن تیم تمام کرد و این روند تا امروز ادامه پیدا کرده است. البته بنگر در اظهارنظری گفته بود قصد کناره‌گیری از فوتبال ندارد و به دنبال حضور در لیگ برتر است.

  • هاشم بیگ ‌زاده

مدافع سابق استقلال و تیم ملی که با بدشانسی جام جهانی 2014 را از دست داده بود، لیگ شانزدهم را در صبا آغاز کرد اما در نیم فصل با درخواست امیر قلعه نویی به تراکتورسازی پیوست. محرومیت تراکتورسازی از فصل نقل و انتقالات زمستانی دامن او را هم گرفت و او تا پایان فصل خارج از مسابقات باقی ماند و تاکنون هم به دلیل انتقال به تراکتورسازی نتوانسته تیمی را برای خود پیدا کند و به گفته خودش منتظر پاسخ روشنی از فدراسیون فوتبال برای انتخاب تیم جدیدش است.

  • میلاد می‌داودی

این مهاجم مسجد سلیمانی که بهترین دوران فوتبالش را در استقلال تهران سپری کرد، فصل قبل را در سیاه جامگان به پایان رساند اما برای این فصل تیمی حاضر به خدمت گرفتن او نشد تا این روزها بار دیگر در تیم دوران جوانی خود یعنی مسجد سلیمان تمرین کند تا شاید در لیگ دسته یک برای این تیم توپ بزند. البته شنیده شده این روزها در تمرینات تیم نفت تهران دیده شده و شاید بزودی با این تیم قرارداد ببندد

  • بهنام برزای

هافبک هجومی استقلال در لیگ شانزدهم یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و در اکثر بازی های نیم فصل دوم به صورت ثابت به میان رفت اما او برای فصل جدید جایی در پازل تاکتیکی آبی‌پوشان نداشت و این روزها بدون تیم است. او البته بازیکن جوان و توانمندی است که هنوز تیمی ندارد.

  • امیر ارسلان مطهری

یکی از جوان ترین مهاجمان لیگ برتر با وجود قهرمانی به همراه نفت تهران در لیگ‌برتر، هنوز با تیمی قرارداد نبسته و جزو بازیکنان آزاد به شمار می‌رود.

  • وحید طالب لو

دراوزه بان فصل گذشته فولاد خوزستان که پارسال زیر نظر نعیم سعداوی کار کرده بود، با حضور سیروس پورموسوی به این تیم اهوازی، قراردادش تمدید نشد و به نظر می‌رسد دیگر تیمی در لیگ برتر برای او باقی نمانده و باید به سراغ لیگ های پایین تر برود.

  • آرش افشین

پدیده فوتبال ایران در اوایل دهه 90، بعد از ابطال کارت سربازی اش و مصدومیت های پی در پی دیگر آن بازیکن موفق سابق نشد و بعد از حضور نه چندان موفق در استقلال‌های تهران و خوزستان، برای این فصل پیشنهادی از تیم های لیگ برتری نداشته و فعلا به دور از لیگ برتر است.

  • محمد نصرتی

زننده گل صعود ایران به جام جهانی 2006 که فصل قبل را در گسترش فولاد به پایان رسانده بود، با جدایی کمالوند از این تیم از گردونه لیگ برتر خارج شد و اکنون در اواخر دوران حرفه ای خود بدون تیم مانده است.

  • محمد آرام طبع

یکی از ناکام ترین بازیکنان لیگ شانزدهم، در پرسپولیس به یک بازیکن صرفا نیمکت نشین تبدیل شد و با پایان فصل از این تیم جدا شد. او هم اکنون بدون تیم مانده است.

  • سامان نریمان جهان

بازیکن خوش تکنیک تبریزی که در چند فصل اخیر با افت محسوسی مواجه شده، نیم فصل به پرسپولیس ملحق شد اما او هم یک نیمکت نشین ثابت بود تا برای لیگ هفدهم جایی در پرسپولیس نداشته باشد. او منتظر گرفتن رضایت نامه از پرسپولیس است تا در صورت داشتن پیشنهادی از تیم‌های لیگ‌ برتری تیم جدید خود را معرفی کند.

  • مهرداد طهماسبی

دروازه بان فولاد خوزستان که فصل گذشته بازی‌های زیادی را هم برای این تیم انجام داد، با مصدومیت شدید، فعلا دوران نقاهت خود را سپری می کند و بدون تیم مانده است.

  • مصطفی اکرامی

بازیکن سال های دور استقلال و فصل گذشته گسترش فولاد که سابقه بلند مدتی در این تیم دارد، مدنظر لوکا بوناچیچ قرار نگرفت برای فصل جاری هیچ تیمی در لیگ برتر ندارد.

  • فرناندو دخسوس

بهترین دراوزه بان لیگ پانزدهم، برای لیگ شانزدهم با مبلغ بالایی به گسترش فولاد پیوست و با این تیم قرارداد بست اما نتوانست عملکردی که در استقلال خوزستان داشت را با تیم تبریزی کسب کند. با حضور بوناچیچ در گسترش فولاد او فعلا در تمرینات این تیم شرکت نکرده و برای اردوی خارجی گسترش هم همراه این تیم نبود تا در فهرست خروجی این تیم قرار بگیرد.

  • سینا عشوری

هافبک فصل گذشته تراکتورسازی به دلیل مصدومیت، بخش زیادی از لیگ را از دست داد اما به دلیل محرومیت سرخپوشان از نقل و انتقالات بار دیگر با درخواست تراکتورسازی برای لیگ جدید مواجه شد. این در حالی است که تراکتورسازی حتی از به خدمت گرفتن بازیکن آزاد هم محروم است و عشوری باید تیم جدیدی را برای خود دست و پا کند.

  • امید عالیشاه

ستاره سابق پرسپولیس بعد از مشکلاتی که به دلیل محرومیت تراکتروسازی و سربازی این بازیکن در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم گریبان گیرش شد، تاکنون بدون تیم مانده و مشخص نیست که چه آینده‌ای در انتظار او است.

  • احمد نوراللهی

نوراللهی همانند عالیشاه در تراکتورسازی به دلیل محرومیت این تیم، نتوانست بازی کند اما مورد توجه پرسپولیس است. اگر نوراللهی بتواند با استفاده از کسری خدمت سربازی، دوران سربازی‌اش را تمام کند، به پرسپولیس می‌پیوندد اما در غیر این صورت وضعیتش مشخص نیست.

  • شهاب کرمی

هافبک دفاعی پرسپولیس هم بعد از یک نیم فصل نیمکت نشینی به فکر جدایی افتاده است. البته او در لیست برانکو جایی ندارد و اگر بتواند تیمی را پیدا کند، با گرفتن رضایت نامه از پرسپولیس جدا خواهد شد.

 

** مربیان:

  • حسین فرکی

قهرمانی در دور‌ه‌های سیزدهم و چهاردهم لیگ ‌برتر فرکی را به دومین مربی پرافتخار لیگ برتر تبدیل کرده اما عملکرد رو به افول او در چند فصل گذشته و به خصوص همراه سایپا منجر شد تا علی دایی جایگزین او در این تیم شود و فرکی در لیگ هفدهم بدون تیم بماند.

  • نعیم سعداوی

مربی محبوب اهوازی‌ها که لیگ را با فولاد در میانه‌های جدول به پایان رساند، جای خود را به سیروس پور موسوی داد و خودش بدون تیم ماند.

  • صمد مرفاوی

مربی استقلالی صبا فصل گذشته نتواست مانع از سقوط این تیم به لیگ دسته یک شود و با این اتفاق برای فصل جدید بدون تیم ماند.

  • خداداد عزیزی

بازیکن سابق تیم ملی، در مقطعی از لیگ شانزدهم سرمربی سیاه جامگان شد اما نتوانست تغییری در روند نتایج ضعیف این تیم ایجاد کند و جای خود را به اکبر میثاقیان داد. او هم بعد از جدایی از این تیم، نتوانسته هدایت تیم دیگری را به دست بیاورد.

  • نادر دست نشان

سرمربی قائم شهری که فصل گذشته موفق به رساندن صنعت نفت به لیگ برتر شده بود، بعد از کنار گذاشته شدن از این تیم راهی لیگ دسته یک شد و در فصل پیش‌رو در لیگ برتر نخواهد بود.

  • فیروز کریمی

جانشین نادر دست نشان در صنعت نفت بعد از کمک به بقای این تیم در لیگ برتر، با تصمیم مدیریت این باشگاه قراردادش تمدید نشد و اکنون بدون تیم است.

  • رسول خطیبی

مربی محبوب تبریزی ها بعد از صعود با ماشین سازی به لیگ برتر نتایج خوب را با این تیم کسب نکرد و از این تیم جدا شد. او تا پایان فصل بدون تیم ماند و اکنون برای بار دوم هدایت این تیم را در لیگ دسته یک بر عهده  گرفته است.

  • فرهاد کاظمی

کاظمی که فصل گذشته لیگ برتر را با سیاه جامگان آغاز کرده بود، بعد از مشکلات مالی این تیم، مشهد را ترک کرد و به تبریز و ماشین سازی رفت. او در این تیم موق نبود و بر خلاف دفعات گذشته نتوانست مانع از سقوط این تیم شود و اکنون بدون تیم است.

دیدگاه تان را بنویسید