گزارش جی پلاس؛

جادوگر با این بازیکنان در نفت جادو می‌کند؟!

علی کریمی با قبول هدایت نفت تهران، به یکی از بمب‌های فصل نقل و انتقالات بدل شد اما خریدهای این تیم در بازار نقل و انتقالات، گمانه‌زنی ها درباره موفقیت یا عدم موفقیت این تیم و مربی را در محافل ورزشی افزایش داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ فصل آماده سازی تیم ها در فوتبال ایران که به فصل نقل و انتقالات معروف شده، هر ساله اتفاقات عجیبی را به خود می بیند. معمولا در کنار تیم هایی که خیلی زود مهیای حضور در مسابقات می شوند، چند تیم هم به دلیل مسائل مالی و بی صاحب بودن! در آخرین دقایق و به اصطلاح در دقیقه 90 خود را آماده مسابقات می کنند.

در فصل آماده سازی لیگ هفدهم، قرعه یک بار دیگر به نام نفت تهران در آمد؛ تیمی که فصل قبل هم همین مشکل را داشت و در فاصله دو هفته تا شروع لیگ برتر کار را با علی دایی شروع کرد و در اتفاقی عجیب قهرمان جام حذفی هم شد تا در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا، نماینده دوم فوتبال ایران باشد و در بازی سوپر جام مقابل پرسپولیس هم بازی کند.

قهرمانی فصل گذشته در جام حذفی در شرایطی که این تیم بعد از انصراف وزارت نفت و واگذاری به شرکت بهنام پیشرو با بحران مالی مواجه شده، وظیفه نفت را به عنوان نماینده ایران خطیر کرده است. مسئولان نفت بعد از مذاکره با چندین گزینه در نهایت روی گزینه بسیار معروفی در فوتبال ایران دست گذاشتند و علی کریمی که بدون شک هواداران بسیاری دارد، در نخستین تجربه مربیگری خود در تمام سطوح، هدایت این تیم را بر عهده گرفته است.

زمان کوتاه باقی مانده تا شروع لیگ برتر کار علی کریمی کم تجربه را بسیار سخت کرده و او که با تیمی خالی از بازیکن مواجه شده، دست روی مهره های باقی مانده بازار نقل و انتقالات گذاشته تا نگرانی ها درباره موفقیت او را افزایش دهد! در اینکه علی کریمی یا جادوگر فوتبال آسیا در دوران بازیکنی ستاره بی بدیلی در آسیا بود شکی نیست اما اینکه او به یک باره نفت تهران را آن هم در شرایطی که علی دایی حاضر به ماندن در این تیم نشده را انتخاب کرده، بسیار عجیب به نظر می رسد.

نگاهی به خریدهای نفت در روزهای نخست حضور این تیم در فصل نقل و انتقالات همگان را متوجه اوضاع عجیب این تیم خواهد کرد. بازیکنانی به نفت پیوستند که سال گذشته عملا هیچ درخششی در فوتبال ایران نداشتند و شاید ستاره های سال های نه چندان دور هستند که به دلایل مختلفی تا به امروز نتوانستند تیمی را در لیگ برتر برای خود دست پا کنند.

** امین منوچهری

مهاجم سابق استقلال که در لیگ پانزدهم در راه آهن و سپاهان بازی می کرد در لیگ شانزدهم در تیم های لیگ یکی بادران و نساجی مازندران به میدان رفت و عملا از دوران اوج خود که مربوط به دوران حضورش در سایپاست، فاصله دارد. او یکی از مهاجمان مدنظر علی کریمی بود که به نفت تهران پیوست.

** مهدی دغاغله

مهاجم خوزستانی و جدید صنعت نفت، بعد از چندین فصل ناکامی در پرسپولیس، فولاد، سایپا و ... برای آخرین مورد به تیم "خونه به خونه" بابل پیوسته بود و بعد از چند هفته از این تیم جدا شد. او دومین مهاجم جدید نفت بعد از جدایی محمد قاضی و سجاد شهباز زاده بود.

** محمد حسین مهرآزما

هافبک راست و سرعتی جدید نفت، بازیکن سابق این تیم است که به همراه آن به لیگ برتر آمد و بعد از چند فصل درخشش در این تیم به تراکتورسازی پیوست. او در این تیم تبریزی ناکام بود و در ادامه مسیر فوتبالی خود، راه رو به افولی را در پیش گرفت اما توانست امسال به همراه پارس جم به مقام قهرمانی لیگ دسته یک برسد. او در حالی که می توانست در پارس جم بماند، به تیم سابق خود بازگشت.  

** امیرحسین فشنگچی

هافبک سابق پرسپولیس بعد از جدایی از این تیم به ملوان، فولاد و چند تیم دیگر پیوست و در آخرین حضور خود به خونه به خونه بابل پیوسته بود. او هم مانند مهدی دغاغله از خونه به خونه به نفت تهران آمد.

** حمیدرضا علی عسگری

هافبک سابق پرسپولیس هم در چند فصل اخیر در تیم های راه آهن، سیاه جامگان و ماشین سازی بازی کرده است. او هم در حالی که بعد از سقوط ماشین سازی به لیگ دسته یک بدون تیم مانده بود، به نفت تهران ملحق شد.

** پیام صادقیان

هافبک خلاق و خوش تکنیک سابق پرسپولیس که تا چند سال پیش جزو برترین استعدادهای فوتبال ایران بود، بعد از حاشیه هایی که  دامن گیر او شد، به نفت تهران رفت. عدم موفقیت او در نفت، پیام را راهی ماشین سازی تبریز کرد اما در آنجا هم به همراه این تیم به لیگ دسته یک سقوط کرد و بدون تیم ماند. صادقیان هم مانند سایر پرسپولیسی های بدون تیم به نفت تهران بازگشت.

 

به گزارش جی پلاس؛ همچنین درباره بازیکنانی که احتمالا در روزهای آینده به نفت می‌پیوندند نیز گمانه‌زنی های زیادی وجود دارد اما رزومه همه این بازیکنان حاکی از این است که به دلایل مختلفی تا امروز بدون تیم مانده‌اند.

** محمد حسین کنعانی زادگان

او به دلیل مصدومیت زودهنگام از لیست استقلال در ابتدای لیگ شانزدهم خارج شد و تا مدت زمان زیادی با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد و تاکنون هیچ تیمی به سراغ او نرفته است.

** محمد آرام طبع

بعد از اینکه در لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست، نتوانست جایگاهی در این تیم به دست بیاورد و حتی تلاش او برای جدایی در نیم فصل دوم هم به نتیجه نرسید و یک فصل تمام روی نیمکت این تیم نشست.

**شهاب کرمی

او که در نیم فصل دوم از ملوان به پرسپولیس آمده بود، نتوانست بازی‌های زیادی برای تیمش انجام دهد و در جلب رضایت کادرفنی پرسپولیس ناموفق بود.

** مازیار زارع

جدایی از ملوان و پیوستن به خونه به خونه بابل، آخرین تصمیم مازیار زارع بود اما او هم نتوانست به همراه این تیم متمول به لیگ برتر صعود کند.

** سامان نریمان جهان

یک نیم فصل ناموفق در ماشین سازی و یک نیم فصل نیمکت نشینی در پرسپولیس موجب شده که نریمان جهان از فرم ایده‌آلش در فصل‌های گذشته فاصله بگیرد و اکنون بدون تیم بماند.

آنطور که از نقل و انتقالات نفت بر می‌آید، علی کریمی در فضایی که بازیکن خوب بدون تیم نمانده و نفت هم تیم پولداری نیست، با استفاده از شهرت و دوستی خود با بازیکنان سابق پرسپولیس که تاکنون تیمی را برای خود دست و پا نکرده‌اند، قصد آماده کردن یک تیم آسیایی دارد اما معلوم نیست این تیم چه سرنوشتی در لیگ هفدهم خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید