امام خمینی: یک مرد صالحى را به صورت یک دیکتاتور درآوردند

امام خمینی در جمع قضات دیوان عالی کشور با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی فرمودند: یک مرد صالحى را به صورت یک دیکتاتور درآوردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جامعه جی پلاس، در پی وقوع حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی، عده ای از قضات دیوان عالی کشور در تاریخ هشتم تیرماه در حسینیه جماران با امام دیدار کرده و ایشان با تسلیت این فاجعه عظیم فرمودند:

 

«من این ضایعه بزرگ را به ملت ایران و شما آقایان که نزدیک بودید با آقاى بهشتى و مطلع بودید از افراد دیگرى که شهید شدند، به همه شما آقایان و ملتمان تسلیت عرض مى‏ کنم. بناى دشمنهاى شما بر این است که افرادى که لیاقتشان بیشتر است بیشتر مورد حمله قرار بگیرند. آنها افرادى را هدف قرار مى‏ دهند که از آنها خوف دارند که مبادا یک وقتى به آنها صدمه بزنند. و این را من کراراً گفته ‏ام که مرحوم آقاى بهشتى در این مملکت مظلوم زیست. تمام مخالفین اسلام و مخالفین این کشور حمله مستقیم ‏شان را به ایشان و بعضى دوستان ایشان کردند. کسى را که من بیشتر از بیست سال مى ‏شناختم و روحیاتش را مطلع بودم و مى ‏دانستم چه جور مرد صالحى و مرد به درد بخورى براى این کشور است، مخالفین او را در کوچه و بازار و محله و صحبتهایى که همه مى ‏کردند، آن طور جلوه دادند. یک مرد صالحى را به صورت یک دیکتاتور درآوردند! و شما باید مهیا [ى‏] این جور مسائل باشید؛ یعنى، کشورى که نهضت کرده براى آزاد شدن و براى مستقل بودن و براى اینکه وابسته نباشد به هیچ قدرتى از شرق و غرب، باید خودش را مهیا کند براى توابعى که پیش مى‏ آید.».

 

صحیفه امام؛ ج 14، ص 515

 

 

دیدگاه تان را بنویسید